Yritetäänpäs nyt kirjoitella vähän positiivissävytteisempi juttu. Meinaan onhan noita vauva-asioita, jotka on menossa parempaan suuntaan, niistä ei vaan sitten aina muista mainita.
Pepsu ei siis ole varsinaisesti vierastanut enää lähiaikoina, mutta nykyisin ei enää edes kauheasti pelkää vieraita ihmisiä. Pepsu siis suostuu olemaan esim. molempien mummojensa sylissä ja ainakin oma äitini saa vaihtaa vaipat jne. Oma äitini kelpasi myös silloin, kun Pepsu löi päänsä tuossa lattialla leikkiessään.

Tämähän tarkoittaa tietysti sitä, että jos on mummo käymässä voin itse käydä vaikka vessassa yksin. Jipii. Jos ihan vieras tulee ja ottaa syliin, niin sitten ei tykätä. No, siitä ei Pepsun tarvikkaan tykätä!
Käytiin Pepsun kanssa eilen lähipuistossa keinumassa vauvakeinussa. Tuntui tykkäävän, tutti ihan tippui suusta, kun niin hymyilytti. Tais keinu olla tarkoitettu vähän suuremmalle vauvalle, mutta kyllä Pepsu siinä kuitenkin pysyi. Mennään joku päivä uudestaan. Edelleen harkitsen myös sitä vauvajumpan aloittamista
pitäisi tietysti pikkuhiljaa päättää, ryhmät kun alkaa jo ens viikolla.
Kun eilen kirjoitin, että Pepsu ei mielestäni vielä konttaa, niin eilen sitten lähti kunnolla. Tätä ennen oli ottanut muutaman askelen eteenpäin.. ensin otti eilen illalla sellaisen 4-5 askelta. Sitten hetken päästä menikin jo muutaman metrin. Tämän satuin vielä saamaan videokameralle. No tänään on taas vähän kuljettu.. ensimmäisenä mentiin heti johdoille, niin taitaa viimein olla aika tehdä tämä koti turvallisemmaksi tuolle tyllerölle.

Niin juu ja videokameralle tuli myös yksi tytön ääntely, mikä on YKKYYN, YKKYYN.. eli kun haluaa sykkyyn eli syliin niin nousee kädet ylös ja ääntelee ykkyyn,ykkyyn..

Mahtaako sitten olla sattumaa vai ei..
Muuten GINA sait sitten ylipuhuttua hankkimaan sen ergon. Meilläkin on nyt sellainen. Ergo tosiaan yltää tuon kaksimetrisen miehenköriläänkin ympärille. Vaikuttaa ihan kätevältä vempeleeltä. Tyttö on helpompi mun mielestä saada siihen kuin liinaan. Mulla taitaa vielä olla jotkut säädöt vähän väärin, kun olkaimet meinaa päästä koko ajan tippumaan.. täytyisi vähän ehtiä paneutua kyseisen vempaimen käyttöön, oon kantanut vasta tuossa edessä. Täytyisi siis myös opetella laittamaan selkään ja ehkä myös lonkalle.
Olikos se MARIn Leo, kuka oli lähtenyt tukea vasten kävelemään. Onnea sinne! On varmasti hauskaa ja pelottavaa katseltavaa. Siitä tulikin mieleeni, että meillä Pepsu ei vielä hoksaa, että seinät ym. pöydät on kovia ja sattuu jos itsensä niihin lyö. Pepsu osaa kyllä varoa lattiaa, mutta sitten lyö päätään esimerkiksi tuoliin.
Millaisessa MAMMA-tapaamisessa kävit OLIVIA? Ihan kiinnostaa, että onko ihan jonkun tahon järjestämä vai ihan vain omia kavereita? Kateeksi muuten käy, kun olet saanut niin paljon aikaiseksi, että sen kuntonyrkkeilyn olet aloittanut. Täytyis varmaan ottaa itteään niskasta kiinni ja lähteä aluksi vaikka juoksulenkille
kuntosali tuntuu nyt vähän kaukaiselta ajatukselta.
Juu, mutta nyt taasen menoksi.