TAMMIKSET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;-D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika syö kaurapuuroa. Elovena hiutaleita ja vettä. Mikrossa valmistan ja tykkää todella paljon. Ei tykännyt hedelmäsoseen kanssa, joten syö pelkästään. Ja vettä saa ruokajuomana kun maito ei kelpaa puuron kanssa. Ei olla sitten muuta vielä kokeiltu (alkoi syömään puuroa 5kk vanhana) kun tykkää tuosta niin paljon. =)

Vaatteet vaihtelee lämpötilan mukaan, nyt on päällä lyhythihanen body, samettihousut, sukat ja college. Yleensä pitkähihanen body, housut ja sukat. Tosin Mikael aina välillä riisuu sukat pois ja syö ne... Pakko kuitenkin pitää ihottuman takia housuja ja sukkia. Sukkahousuja myös ollaan välillä käytetty. Kesällä oli usein shortsipuku, mikä oli tosi kätevä!

Muistaakohan mua enää kukaan..? Kirjoittelin tammisten ketjuun joskus raskausaikana, silloin ihan alussa. Sitten kirjoittelu vain jäi, ja liityin Emmin perustamaan msn-ryhmään.

Olen lukenut kuitenkin juttujanne ja olisi hauska kirjoitella taas meidänkin kuulumisia tänne. Meille syntyi 8.1 Emilia-tyttö. Hän on tomera ja touhukas, konttaa kovaa vauhtia ja nousee pystyyn.

Oletteko siirtymässä kokonaan tuohon suljettuun ryhmään? Ehdinkö kirjoitella teidän kanssanne vielä täällä ja mahdollisesti päästä myöhemmin mukaan tuohon ryhmään?

Äh, neiti heräsi päikkäreiltä. Kirjoittelen myöhemmin lisää...

heips!

täällä näemmä tapahtuu sellasta vauhtia ettei meikä mamma pysy mukana sitten millään. miten ihmeessä te kerkeette kirjottaan tänne niin usein?? mie en päivällä kerkee ja monesti illalla olen niin poikki että en jaksa avata koko rakkinetta. että siksi niin harvakseltaan kuulumisia.

mutta jotain kivaakin, eli meillä KONTATAAN!!!! neiti on niin tohkeissaan nyt kun pääsee nurkkia tutkimaan. viime torstaina hän vaan päätti lähteä. keskiviikkona oltiin siellä massukuvauksissa ja vatsanportti on liian löysä. nyt se selvisi. saatiin lupa siirtyä takaisin nan korvikkeeseen, mutta viljat vielä on kiellossa ja maitoonkin pitää lisätä sellasta sakeuttajaa että se pysyy mahassa. seuraavaksi joudutaan oleen nenämähaletkuissa 24tuntia. seuraavatten kuinka ne vatsahapot siellä virtailee. en nyt sitten tiedä että josko jotain leikkausta, vai lääkkeilläkö ne sitä korjailee??... harmi vaan jos johki leikkaukseen, kun sitten mein ihanasti alkanut uima harrastus jää. tähystyksellä ne leikkais, et pieni juttu sinänsä, mutta onhan niissä aina riskinsä... no, jahka saadaan seuraava aika...

ens viikolla on neuvola ja kuullaan kuinka monta metriä ollaan kasvettu taas;-)`""uimakoulussa""kin ollaan kaikist isoimpia. vaan kylläpäs neiti tykkää uima hommisista. eka kerta meni vähän natistessa,mutta tänään olikin jo riemua. vettä piti läiskyllää ja vatsauinti asennossa neiti meni kuin delffiini. molemmilla jaloilla silleen yht aikaa. hauska näky. ja kannuttamistakin meille jo kokeiltiin, jos vaikka tohtisi joskus sukeltaakkin. nyt uskallan jo toivoa että nää arkipäivätkin tästä vähän helpottais ton kantamisen osalta ainakin. JES!

tässäpä nopeesti tärkeimmät... koitan palailla...

MAKIA, ihana kuulla, että löytyi syy Emman pulautteluun! Toivottavasti nyt sitten saatte apuakin ja vielä ilman leikkausta. Konttausonnittelut myöskin sinne, eikö tunnukin, että vauva muuttuu yhtäkkiä ihan isoksi tytöksi, kun lähtee konttaamaan?

Tule MAKIA säkin tuonne msn:n puolelle, siellä ei tarvitse lukea tuollaisten ""ulkopuolisten"" kommentteja... Oot varmaan saanut kutsun? Mä en sitten ymmärrä, miten joku viitsii lukea näitä ketjuja, jos ei itse osallistu kirjoitteluun... Tuntuuhan sullakin ulkopuolinen olevan tuota turhaa aikaa, kun kerkeät meidän juttuja lukemaan ja vieläpä kommentoimaan!

Nimimerkille ULKOPUOLINEN. Olet kirjoittanut tänne muutaman kerran. Mitä jos esittelisit itsesi ja kertoisit myös minkä ikäinen lapsi/lapsia sinulla on. Meistä on kiva saada uusia jäseniä joukkoomme, mutta tapana on kertoilla muutakin kuin vain heittää yksittäisiä kommentteja joihinkin asioihin. Emme sulje keskusteluistamme pois rakentavaa palautetta, ja eri mieltä saa olla... Mutta tapoja asian esittämiseen on monia. Joten tervetuloa joukkoon reilun ja rehdin meiningin periaatteita noudattaen :-).

Voisko joku laittaa ohjeet ihan äärimmäisen yksityiskohtasesti vaikka minun sähköpostiin että kuin tuonne uuteen osoitteeseen pääsee...Mie oon aivan tumpelo tän koneen kanssa..MAMA tai OLIVIA auttakee..

en osaa mitään, englanninkielisenä kaikki jutut meidän koneellä. kiitti suski, mä yritin mut en tajuu, oon tosi tyhmä. mä yritän jossain vaiheessa kysellä ukolta. kai te täälläkin vielä vähän aikaa kirjottelette? pikku ukko kitisee lattialla, palaan jahka kerkiän.

Kirjoittelin tänne pari päivää sitten sekä eilen. Eilinen viesti tosin hävisi jonnekin...

Pääseekö teidän kanssanne vielä kirjoittelemaan? Kirjoitatteko vielä täällä vai ainoastaan siellä msn:ssä? Olisi kiva vaihtaa vielä kuulumisia teidän kanssanne. Jos vielä huolitte mut mukaan, niin miten pitäisi toimia? Kirjoittelenko tänne (mikä tuntuu ehkä tyhmältä, jos kukaan muu ei kirjoita tänne enää) vai minne?

Olisi kiva, jos joku vastaisi... :)

Jessi, en muista sinua aiemmin mutta meidän hengettärenä on toiminut puppen mama-niminen tyyppi täällä joten sovipa hänen kanssaa kuinka toimia. Siellä msn:ssä on kaikki henkilökohtaiset tiedot, nimet yms. joten tietysti olemme tarkkana kuka uskalletaan ottaa mukaan yms. Varmasti ymmärrät. Mutta eiköhän puppen mama pian nappaa tuosta viestisi ja kerro sinulle kuinka toimia.

Mukavaa kuitenkin että olet innostunut tulemaan joukkoomme, kiva! Toivottavasti löydätte ratkaisun kuinka!

t. satunnainen kirjoittelija Sinna

Home sweet home!

Elmeri on palannut kotiin Suomen reissulta ja äiti kanssa :)

Kunhan vaan kerkeen niin kirjoittelen enemmän ja liityn gruppiin. Kiitos Mama sen perustamisesta! Olet super!

Elmeri on oppinut ryömimään ja etsiskelee konttausasentoa, mutta siitä sitten paremmalla ajalla.

Tuntuu, etten ole pitkään aikaan kirjoittanut tänne (siis koko viikonloppuun:-)) No elämä tuntuu niin vauhdikkaalta. Ja niin aloitin sen opiskelunkin. Opiskelu on monimuotoista ja siksi pitää olla paljon koneella kirjoittamassa ja tekemässä etätehtäviä. Tuntuu, että sitten ei jaksa muuten konetta käyttääkään. Henkilökohtaisia sähköpostejakin on taas paljon vastaamatta. :-(

TERESA: yhdyn tuohon sinun pyyntöösi ohjeista. Jotenkin nyt ei jaksa ottaa selvää siitä ""kruupista"", kun aika on muutenkin kortilla ja nämä atk-taidot ovat mitä ovat. Eli samanlaiset fiilikset Makian kanssa, että kun ei ehdi.... Olisi kuitenkin tosi kiva pitää yhteyttä, nyt alan jo vähän tuntea teitä.

PUURO: Meillä oli tänään aamupalaksi MUKSU-puuroa, jonka poika iloisesti sylki suustaan pois. Laitoin hänet lattialle, josta löysi isompien sisarusten aamupalanjäänteitä (sokerihuurrettuja cornflakesseja). Poika siis huomasi itseään huijattavan :-) Toisinaan tuota puuroa uppoaa ihan hyvin ja sitten joskus taas menee tällaisella nollalinjalla. Olen päättänyt (siis yritän) olla huolestumatta syömättömyyksistä. Kaippa sitten syö, kun on nälkäinen.

VAATTEISTA: Nyt on päällä vain vaippa ja sukat. Pukeminen on niin inhottavaa Leon mielestä, että olen antanut hänen olla vähissä täällä, kun ei ole kylmissäänkään. Usein kotiasuna on siis paita, vaippa ja sukat...... Mutta miten ikinä saan tumput pysymään käsissä ulkona, jos poika ei ole vaunuissa ja unessa.

Nyt on pakko mennä, ettei pikku-ukkeli hermosti ihan tyystin täysin (alkaa jo väsähtää) ............. Kirjoitteletteko te enää täällä ollenkaan vai siirtyykö keskustelu kokonaan sinne toisiin sfääreihin?

Sinna, kiva, kun vastasit :) en kyllä ihmettele, että et muista mua, kirjoittelin silloin keväällä tosi lyhyen aikaa. Täytyypi odotella kommenttia ketjuunne liittymisestä Puppen mamalta...

Mari, puuron syonnistä. Meidän tytölle ei kelpaa kuin muksun valmispuuro. Olen yrittänyt tarjota itse tehtynä kaurapuuroa ja riisipuuroa ja ne ovat ihan yök. Emme ole antaneet puuroa vasta kuin jonkun aikaa, joten tuota valmistakaan ei mene kuin vähän kerralla. Ehkä pikkuhiljaa...

Vaatteista, meilläkin inhotaan vaatteiden pukemista ja ollaan mieluiten ilman, mutta perusasuna sisällä on pelkkä lyhythihainen body. Liikkuminen on helpompaa ilman sukkia.

Nyt neiti hermostuu sylissä ja on hankala kirjoitella yhdellä kädellä, joten palaan myöhemmin!

Kylläpä tosiaan menee päivät nopeasti, enpä muista milloin viimeksi olen täällä kirjoitellut... Lukemassa yritän käydä melkeen joka päivä, mutta kirjoittamaan ei muka kerkiä, aina tulee jotain muuta. Ihan varmaan nytkin Linda kohta herää :)

Koitan myös liittyä tohon grouppiin, jahka saan aikaiseksi.

Mutta nyt pikaisesti kuulumisia; meillä ei kontata VIELÄKÄÄN. Lähellä varmaan on, mutta hirveä kitinä ja kiukku tulee kun joutuu masullaan treenaamaan. Paljon mieluummin vaan istutaan ja luisutellaan ja pyöritään pepullaan. Linda etenee ihan uskomattomia matkoja istuallaan ja ylettyy kyllä tosi pitkälle kun venyttelee ja taivuttelee itseään. Melkoista ja jumppaa ja uskomatonta notkeutta! No, varmaan lähiaikoina hoksaa, että on sitä nopeampikin etenemistapa olemassa, kun istuma-asennosta venyttelee niin kovasti eteenpäin. Polvet vaan ei vielä pysy masun alla tarpeeksi tukevasti.

Hampaita on edelleen vaan kaksi, vaikka varmaan kuukauden on näyttänyt tulevan lisää. No, keskiviikkona meillä 6 kk hammashoitola, jos vaikka siellä näkisivät paremmin, tuleeko niitä hampaita vai ei. Meillä 5 kk neuvolassa kehotettiin varaamaan aika hammastarkastukseen 6 kk iässä ja ajan saikin vasta nyt melkeen 8 kk iässä.

Meillä syödään edelleen vaihtelevasti, mutta tosiasiassa paljon isompia määriä, kun joskus heinä-elokuussa. 4-5 ateriaa päivässä, välillä pelkät hedelmät, jogurtit ja puuro maistuu, mutta välillä ihan oikeeta ruokaakin. Ongelmana on tosiaa tuo liha-kana-syöminen. Ainoa yhdistelmä, joka kelpaa edes useinmiten on Piltti peruna-kukkakaali + jääpalakuutio itsekeitettyä kanaa + jääpalakuutio kesäkurpitsaa... PUUROISTA sen verran, että aamuisin meillä syödään Nalle 4-viljaa + marjasosetta ja illalla Bonan lasten kaurapuuroa. Se maistuu lähes aina (1/2 annos) ja haluan että yötä vasten tulee masu täyteen. Ja sitten meillä on edelleen noin 7 tissittelyä / vrk. Öisin ei enää, tai onhan klo 5-6 vielä oikeastaan yötä, mutta sallittakoon se toistaiseksi pikkuiselle.

Keksittiin (tai saatiin ohje tutulta) ratkaisu yöhuutamisiin. Eli tilannehan oli se, että kun yötissittely loppui, Linda alkoi heräillä muuten vaan, ei nälkäisenä, ja nukahti uudestaan vain kauhean huudon jälkeen (15 min - 1 h). Huuto vaan paheni, kun meni silittelemään tai ottamaan syliin. Nyt viikkoon ei olla enää menty lohduttelemaan yöllä ja aika hyvin on mennyt. Ekana yönä Linda heräsi kolme kertaa ja kitisi, itki tai ähisi 5, 15 ja 20 min. Sitten sen jälkeen on kyllä heräillyt 1-2 kertaa yössä kitisemään, mutta vain sen verran, että itse olen kyllä herännyt, mutta en edes tiedä kauanko on neiti ollut hereillä. Eli tod. näk. ei mitään suurta huutoa ole ollut, eihän sitä silloin itse tosiaankaan nukkuisi. Oppii siis pikkuhiljaa nukahtamaan itsekseen, jos yöllä heräilee!

Sisävaatteista vielä; meillä on sen verran viileää lattialla, kun vielä ei ole patterit päällä, että Lindalla on yleensä pitkähihainen body ja sukkahousut. Konttaustreenit olisi kyllä helpommat, jos voisi olla paljain säärin. Sukat meillä ei ole pysynyt jaloissa 5 minuuttia kauempaa kuin viimeksi ehkä toukokuussa, joten ne on kyllä mun mielestä turhin vauvavaate...

Hei kaverit!

Me ollaan justiinsa tultu reissusta (sen kymmenen purkamatonta kassia) ja neuvolasta ja pojalla nälkä joten joudun palailemaan näihin juttuihin myöhemmin.

Jessi, varmastikin pääset mukaan, kysymyksesi ""ehdinkö kirjoitella vielä teidän kanssa täällä ja päästä myöhemmin mukaan"" oli aika hellyttävä ja nätisti esitetty :-)

Voisit ihan ensi alkuun lähettää ""esittäytymismailin"" osoitteeseen tammikset@elisanet.fi - sinne tietoja itsestäsi (ikää nimeä (joo, me ollaan jo nimien kanssa aika avoimia, ihan pakko tätä ei ole kertoa mutta kun muutkin..), missä asut, mitä teet työksesi yms yms. Mitä ""täydellisempi"" tutustumiskirje, sitä nopeammin pääset meitin kruuppiin :-)

Yritetään vielä kirjoittaa oikein rautalankaohjeet tuosta kruuppiin liittymisestä tyttöjen kanssa ja ne tullaan sitten lähettämään tammisten mailiboxista teidän sähköposteihin. Tänne palstalle ei taideta enää niitä kirjuuttaa... tai ihan miten vain.

Nyt on nälkä pikkumiehellä, mentävä..

Puppen mama, laitoin esittelymailin itsestäni :)

Nyt en ehdikään enempää kirjoittelemaan, tää sonera jumitti ja nyt kun toimii on neiti herännyt päikkäreiltä ja kiemurtelee sylissä. Lisäksi olemme lähdössä ystäväni ja hänen pienen poikansa luo kyläilemään, hauskaa! Lisää kuulumisia myöhemmin...

Hei Tammikset!

Vielä on heitä jotka eivät tuonne msn-kruuppiin ole liittyneet. TAHDOMME TEIDÄT MUKAAN! Dezi, Ansku, TammimammaMarimakiaTeresasiiskaikki yms yms!!

Mikäli aika ei riitä kruupiin kirjautumiseen ME VOIMME LUODA TEILLE SOPIVAT TUNNUKSET, KEKSIÄ SALASANAT, AKTIVOIDA NE KRUUPISSA EIKÄ TEIDÄN TARVITSE MUUTA KUIN KLIKATA LINKKIÄ JA TULLA SISÄÄN! Kruupin käytön oppii kyllä pikkuhiljaa.

Ylläolevan ""palvelun"" saa pyytämällä sitä meidän tammikset@elisanet.fi -mailiboxista. Muutamille ..@hotmail.com tai ..@luukku.com osoitteen omaaville on lähetetty kruupista suoraan kutsu mutta heille joiden osoite näyttää ns. ""oikealta, palveluntarjoajan tai jopa työpaikan osoitteelta"" ei viitsi kutsua tuolta kruupista lähettää koska silloin tuo ""virallinen"" mailiosoite jäisi tunnukseksi ja sitä ei ehkä kannata kruupissa pitää aktiivisena (välttyäkseen turhalta spämmiltä ja roskapostilta).

Jos on muuta hämärää tai kysyttävää tms niin voitte kysyä joko täällä SoneraPlatsalla tahi kirjuuttaa tammisten mailiboxiin. Tulkaa tyttäret mukaan, meillä on ikävä teitä!!!

Terkuin ja ikävöiden Puppen mama

Minä en osaa tuonne tulla,ei hitto onnistu ei millään.Olen yrittänyt ja minut on hyväksytty,mutta kun yritän niin ei hyväksy salasanaa,muutan sen eikä vieläkään hyväksy,enkä tajua miten niitä viestejä luetaan enkä mitään...Taitaa miun kirjoittelut jäädä,tosin vähäisiähän nuo on olleetkin,lukenut olen kyllä ahkerasti.Oisin kyllä halunnut jatkaa täällä plazassa,mutta eipä tänne enää kukaan taida kirjoittaa,mie en hitto osaa tätä konetta käyttää ...

Moi taas!

Kävin jättämässä jäsenhakemukseni kruppiin!!!

ULKOPUOLISELLE kommentoisin, että hyvin sujuu vauvan hoito ja netissä roikkuminen. Kotityöt siinä tietysti saattaa kärsiä. Tietysti paljon liikkuvan vauvan kanssa netissä oleminen on vaikeampaa, mutta kun kone on sopivassa paikassa esim. olohuoneessa, niin hyvin ohikulkeissaan voi tarkistaa onko kukaan kirjoitellut mitään. Meillä vaan kone on työhuoneessa, niin täytyy varta vasten tulla koneelle... Että älä sinä arvostele muiden elämää. Omasi on varmasti täydellistä, kun tarvii netissä pyöriä!!

Loman jälkeen on ollut kovasti kotitöitä (lue: pyykkäystä ja silitystä) ja en ole nettiin ehtinyt. Eilisen illan mies räpläili tätä konetta, kun valitteli, että on hidas. Epäilin jo saaneeni jostain jonkin viiruksen koneeseen, vaikka kaikkein suojausten pitäisi olla kuulemma kunnossa ja mitään ei löytynyt.

Toivottavasti kruupissa tavataan! Kuka osaa auttaa Teresaa liittymään??

Pöö.. täällä toinen tumpelo. Yritin kirjautua ja kaikki näytti menevän ok, mutta kui helkatissa sinne pääsee lukeen tein juttuja ja ite kirjottaan. Mää jäin pyöriin jotain kummaa ympyrää niitten salasanojen yms kanssa...??

Makia, kruupissa ei näy että olisit ""jättänyt hakemuksen"" eli halunnut liittyä tai miten se menee (mä en ole tätä kokenut kun loin koko jutun ni en tiedä miten tuo liittyminen menee - sori).

Mitä sanoo jos pyrit tähän linkkiin, pyytääkö ""jättämään hakemuksen"" tms..

http://groups.msn.com/2005Tammikset/

voi sori kun en oikein osaa auttaa...

Huhuilen SIIRIÄ, taidat olla TAMMIMAMMAN lisäksi ainoa, joka ei vielä tuolla meidän kruupissa ole mukana!! Tulepas sinne kertomaan teidän kuulumisia, jos tämän näet!

Yhteistyössä