Kylläpä tosiaan menee päivät nopeasti, enpä muista milloin viimeksi olen täällä kirjoitellut... Lukemassa yritän käydä melkeen joka päivä, mutta kirjoittamaan ei muka kerkiä, aina tulee jotain muuta. Ihan varmaan nytkin Linda kohta herää
Koitan myös liittyä tohon grouppiin, jahka saan aikaiseksi.
Mutta nyt pikaisesti kuulumisia; meillä ei kontata VIELÄKÄÄN. Lähellä varmaan on, mutta hirveä kitinä ja kiukku tulee kun joutuu masullaan treenaamaan. Paljon mieluummin vaan istutaan ja luisutellaan ja pyöritään pepullaan. Linda etenee ihan uskomattomia matkoja istuallaan ja ylettyy kyllä tosi pitkälle kun venyttelee ja taivuttelee itseään. Melkoista ja jumppaa ja uskomatonta notkeutta! No, varmaan lähiaikoina hoksaa, että on sitä nopeampikin etenemistapa olemassa, kun istuma-asennosta venyttelee niin kovasti eteenpäin. Polvet vaan ei vielä pysy masun alla tarpeeksi tukevasti.
Hampaita on edelleen vaan kaksi, vaikka varmaan kuukauden on näyttänyt tulevan lisää. No, keskiviikkona meillä 6 kk hammashoitola, jos vaikka siellä näkisivät paremmin, tuleeko niitä hampaita vai ei. Meillä 5 kk neuvolassa kehotettiin varaamaan aika hammastarkastukseen 6 kk iässä ja ajan saikin vasta nyt melkeen 8 kk iässä.
Meillä syödään edelleen vaihtelevasti, mutta tosiasiassa paljon isompia määriä, kun joskus heinä-elokuussa. 4-5 ateriaa päivässä, välillä pelkät hedelmät, jogurtit ja puuro maistuu, mutta välillä ihan oikeeta ruokaakin. Ongelmana on tosiaa tuo liha-kana-syöminen. Ainoa yhdistelmä, joka kelpaa edes useinmiten on Piltti peruna-kukkakaali + jääpalakuutio itsekeitettyä kanaa + jääpalakuutio kesäkurpitsaa... PUUROISTA sen verran, että aamuisin meillä syödään Nalle 4-viljaa + marjasosetta ja illalla Bonan lasten kaurapuuroa. Se maistuu lähes aina (1/2 annos) ja haluan että yötä vasten tulee masu täyteen. Ja sitten meillä on edelleen noin 7 tissittelyä / vrk. Öisin ei enää, tai onhan klo 5-6 vielä oikeastaan yötä, mutta sallittakoon se toistaiseksi pikkuiselle.
Keksittiin (tai saatiin ohje tutulta) ratkaisu yöhuutamisiin. Eli tilannehan oli se, että kun yötissittely loppui, Linda alkoi heräillä muuten vaan, ei nälkäisenä, ja nukahti uudestaan vain kauhean huudon jälkeen (15 min - 1 h). Huuto vaan paheni, kun meni silittelemään tai ottamaan syliin. Nyt viikkoon ei olla enää menty lohduttelemaan yöllä ja aika hyvin on mennyt. Ekana yönä Linda heräsi kolme kertaa ja kitisi, itki tai ähisi 5, 15 ja 20 min. Sitten sen jälkeen on kyllä heräillyt 1-2 kertaa yössä kitisemään, mutta vain sen verran, että itse olen kyllä herännyt, mutta en edes tiedä kauanko on neiti ollut hereillä. Eli tod. näk. ei mitään suurta huutoa ole ollut, eihän sitä silloin itse tosiaankaan nukkuisi. Oppii siis pikkuhiljaa nukahtamaan itsekseen, jos yöllä heräilee!
Sisävaatteista vielä; meillä on sen verran viileää lattialla, kun vielä ei ole patterit päällä, että Lindalla on yleensä pitkähihainen body ja sukkahousut. Konttaustreenit olisi kyllä helpommat, jos voisi olla paljain säärin. Sukat meillä ei ole pysynyt jaloissa 5 minuuttia kauempaa kuin viimeksi ehkä toukokuussa, joten ne on kyllä mun mielestä turhin vauvavaate...