*Tammikuu2008* KESÄKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo meillä sitten muuttui la tuonne 24.12.!Eli jouluvauva,pituuttakin yli 7 cm.. ;) Pitäisi varmaan siirtyä tuonne joulukuisiin mutta kun laiskottaa tänään niin karmeesti että saas nähä saanko luuni sinne raahattua B)
Kai se ois lähettävä navetalle..hohhoijaa...
pahoittelut Aurinkoenergiaa,koita jaksaa :hug:

Tämä raskaus on ollut niin erilainen kuin ensimmäinen 5 vuotta sitten. Pojan kanssa ei ollut pahoinvointia nimeksikään ja nyt palasin kolmen viikon sairaslomalta töihin kun oksentelin ja en pysynyt tolpillani - outoa. Toivoisin niin että olo jo helpottaisi. Hämmästyksekseni kuitenkin huomasin tänään töissä, että olo oli normaali. Jotain mitä se ei ole ollut neljään viikkoon. Kertaakaan en oksentanut, eikä edes pikkuisen puistattanut. Kotiin tultuani yökkäily alkoi taas :x :x

Juhannuksena on tarkoitus tuttavaperheen mökille suunnata, mutta onpas hauskaa kun oksu lentää mamalla, heh :|

Kaikesta oksentelusta yms. huolimatta huomattavasti pirteämpi olo kuin moneen viikkoon - tänään jaksoin jopa pyöräillä töihin (ylämäkeä ja sen semmoista), jospa sitä uskaltaisi jo jumppaankin ensi viikolla lähteä hmmm....

Nyt juhannusruoka (yääääks) ostoksille ihanasti pyöristyneen masuni kanssa hihih =)

Riina ja vauva 10 + 3

Täällä väsymystä ja kuvotusta,mutta taitaa elämä voittaa ;)
Pari viikkoa ja sitten neuvolalääkäri ja ultraus,kyllä sitä odottaa..
Mutta nyt toivottelen hauskat jussit
6611%5B1%5D.gif

Nonii, lääkäri sitten määräsi allergialääkkeitä sekä nenäsumutetta. Toi nenäsumute on aikas paha, mä en sitä sitten saa otettua ettei yöki tuntia sen jälkee. Ihan kauhian makusta ku valuupi kurkkuu, en kyllä tiä miten sitä koko kesän saatan ottaa/laittaa :x Allergialääkettä otan aina tilapäisesti jos tulee pahat oireet sekä päätettiin että nostetaan lisää päivittäistä astmalääkeannosta. Kahtellaa miten näillä nyt alkaa sujumaan. Jospa pikkusen helpottais, ois nii ihana istuskella tuolla takapihalla ja paistattaa auringossa ja grillailla.
Mutta ei muuta ku rauhallista juhannusta kaikille!

Saaru, pömppis ja poijjaat

Profiilissa ois ultrakuva, ei kovin hyvä, ku on otettu kännykameralla suoraan kuvasta, mutta jotain näkyy kuitenni :) Jahka skannaan kuvat nii vaihdetaan parempaan.

joo hyvät juhannukset vaan kaikille mammoille!! :hug:
meillä juhannus menee kotosalla tossa parvekkeella uudella sähkögrillillä grillatessa muutaman vieraan kanssa :)
täällähän on monella ultra ollut.. no mulla ollu yks muta rv7 ja enskuun 12pv pitäs sit se virallinen olla :) sitä kovasti oottelen,harmi vaan kun meijän isukki ei pääse mukaan :(

vähän tossa kuulostelin että joillan masu jo pömpöttää vai?
minäkin toivon että pömpöttäis mutta ei se kai vielä kun en tiä onko tää nyt osissasin raskaus vatsaa vai onko omaa vaan,ei tää nyt niin kova oo kun raskaana mutta salaa toivon että ois ;)

11+5

Jokos täällä on juhannuksen vietoista selvitty? Meillä meni juhannus rauhallisesti ja HYVIN syöden. Grilli kuuman koko jussin :)
Huomenna taas arki koittaa ja työt kutsuu, ihan aloittaa viikko ku mun sairaslomalla mua ei oo ollu tuuraamassa kukaan, elikkäs kaikki hommat odottaa monelta päivää :kieh: Noo, ressataa sitä vasta huomenissa sitten. Tänään vielä nautitaan vapaa päivästä, joskos pääsis vaikka uimaan:)

Mä aloin tässä miettimään ku neuvolakäynneissäki on niin pitkä väli nyt, et vuokraisko semmoisen kotidopplerin, kuulis sitten pojatki pikkutulokkaan :heart: pumputukset ja sais ite sitä mielenrauhaa, ku liikkeetkään ei vielä tunnu. Tai jotain hassua tuntuu aina silloin tällöin, mutta en vielä uskalla rekisteröitä sitä varmaksi liikeeksi. Ja muutenki semmoinen ois nii kiva, kaikki mahollinen ku viimeisestä raskaudesta nautitaan! Pikkupeikollahan oli sitä kokemusta kotidopplerista? Kumpanenhan sieltä kannattaa vuokrata jos vuokraan, toinen oli halvempi 29e ja sitten oli 49e...

Saaru ja pömppis 13+2

Minäkin ajattelin pitkästä aikaa laittaa kuulumisia tänne. Täällä ollaan nyt oltu neljä viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin takia ja olo edelleen sellainen, etten huomenna pääse töihin vaan pitää mennä ruinaamaan terveyskeskuksesta lisää saikkua. Lääkäri aina suostuu viikon laittamaan kerrallaan ja sitten joka maanantai meen hakee lisää... Tosi mukavaa, kun olo tosiaankin aika kauhea, niin lääkärissä käynti on aika helvettiä. Mä tosiaankin menisin tosi mielelläni huomenna töihin, mutta kun olo on kauhea, niin en pääse. En oo pystynyt koko pahaolo aikana mm. kertaakaan syömään ees suht koht kunnollista lämmintä ateriaa ja painokin on jo pudonnut useamman kilon. Nyt kuitenkin jo näyttää vähän paremmalta ja oon huomaavinani pientä parannusta olotilassa, joten toivotaan että kohta jo pääsis töihin. Nolottaa vaan taas huomenna soittaa töihin ja sanoa, etten nyt tuu vielä tälläkään viikolla... :ashamed:

Täällä mennään nyt viikolla 11+4 ja viime viikolla neuvolassa kuului sydänäänet! Ultrassa en oo käynyt kertaakaan, eka ultra on sitten rakenneultra 20.8. Ja silloin on seuraava neuvolakin. Ja vauvamasua ei mulla vielä ole, sitä odottelenkin kuumeisesti. Raskautta ei tarttis enää piilotellakaan, kun pahoinvoinnin takia asia on jo paljastunut kaikille, myös töissä...

Olipas omanapainen viesti. Toivottavasti kaikilla meni juhannus hyvin! Itseltäni se meni ohi ihan huomaamattomasti sisällä möllöttäessä, ens vuonna sitten vauvan kanssa!

Bamboo 11+4

Bamboo81 kysy lääkäriltäsi kun käyt josko se voisi määrätä sulle Primperan nimistä pahoinvointilääkettä.Mulle määrättiin sitä rv 7+3 kun melkein jouduin tippaan kun mikään ei pysynyt enää sisällä.Siitä on ainaki mulle ollut kovasti apua ja pahoinvointi hieman hellittänyt.

Lisäksi kannattaa apteekista ostaa Multitabsin raskausinkivääriä,sen on kuulemma todettu poistavan pahoinvointi ja oksentelu jopa kokonaan,itse olen sitä nyt viikon käyttänyt ja hyvin on tuntunut toimivan.Vaikka edelleen aamut alkaakin hieman takkuisesti mut oksentelut on kyllä alkaneet rauhoittua :)

Terv.Mami rv 11+0

"Pikkupeikollahan oli sitä kokemusta kotidopplerista? Kumpanenhan sieltä kannattaa vuokrata jos vuokraan, toinen oli halvempi 29e ja sitten oli 49e... " ite oon tykänny tuosta kalliimmasta ko mull aon se, se on periaatteessa ihan samanlainen laite kun neuvolassa... sillä on helpompi etsiä sydänäänet kun se mahaa vasten tuleva osa on erilinen muusta siitä laittesta,tai siis on tietty johdossa kii... :laugh: suosittelen kyllä kovasti tuota laitetta,itselle siitä ollu pelkkää hyvää...

noh täällä kans jussi oli ja meni... kyllä oli hauska katsoa taas selvinpäin ihmisiä ko ne könys tuolla... :laugh: ku olin viime juhannuksenki selvistäpäin kun sillonkin olin raskaana,joka sit päty siihen keskenmenoon... :|

täällä on ilmenny ihan uus vaiva.. aamusin herään tuossa 6 aikaa ku mies lähtee töihin ni en saakaa enää nukuttua ko on ni kamala nälkä.. ei auta ku nousta ylös ja lähtee syömää... sitä taas tänäki aamuna siis ku olis saanu nukkua pitkää... meille tuli yksi vauva eilen lisää tuon sakemannin kaveriks.. sellainen 10kk ikäinen bernityttö... on oikein ihana ja kultainen nallekarhu... :heart: nyt taas aika menee nopiaan ku on tekemistä ja touhuamista jatkuvasti... :laugh: mulla torstaina taas neuvola... nyt kyllä ei enää voi erehtyä et vauva masu on tullu esiin ihan kunnolla... :) kaikki paras on et maha näyttää mahottoman isolle kun on tuota omaakin varastoa vähän ni sit se on ni ko yhtä tuon alamasu pömpön kans.. :laugh:

no nyt tää lähtee kokeilee josko vielä vähän sais unesta kii ni jaksais paremmin... palaamisiin...

peikko ja veikko 11+0 (jeee 12raskausviikko) :heart:

Hippatidippati,

Jee - oltiin äsken lääkärillä ultrassa ja kaikki oli mainiosti (turvotus oli tyyliin 0.17 cm, eli varsin bueno). Siellä pieni murunen loikoili ja haki välillä parempaa loikoiluasentoa ;) Oli se taas niin ihmeellistä, kun näki kaikki raajat ja liikkeet! Tuntuu niin uskomattomalta! Juteltiin myös näistä alkuajan liikkeistä ja hän sanoi että on täysin mahdollista tuntea jo liikkeitä, moni vain ei osaa niitä tajuta varsinkaan ensimmäistä odottaessa, mutta on odottajia jotka ovat kovin herkkiä tuntemaan jo varhaisessa vaiheessa. Synnytyksestäkin tuli puhe, kun toista odottaa ja sanoi vain lähtiessä että tulee sitten nopea synnytys, kun ensimmäinenkin puski maailmaan 3 h 30 min... Onneksi asutaan Suomessa lähellä sairaalaa.

Lääkärikin oli oikein mukava kiinalaista syntyperää mutta onneksemme tosi länsimaalainen joten ei ollut vaikeata ymmärtää puolin ja toisin! Ette usko kuinka välillä tekee tiukkaa... Ollaan nyt yli vuosi asuttu täällä Singaporessa ja edelleen jaksetaan ihmetellä miten eri planeetoilta olemme kiinalaisten kanssa...

Pikkupeikko: Oih, ihanaa kun teillä on berni! Mulla oli kanssa nuoruudessa mahtava tyttö-berni, Alpha. Se oli niin uskomaton koira, niin kiltti ja lojaali. Tulee hyvin toimeen lasten kanssa! Nyt meillä ei voi muuta kun poikamme berni-pehmoleluun tyytyä, kun allergiaa perheessä... Poikamme bernin nimi on Pertti, "Perninpaimenkoira" ;)

Jeps - nyt menen ansaitulle huilaustauolle, poikamme päiväunilla ja "uunituore" MeNaiset -lehti on juuri tullut...ihania suomigossippeja tarjolla
;)

Hei,

moniko teistä meinaa mennä rakenneultraan? Täällä Jyväskylässä ei kaupunki sitä maksa, mutta ollaan ajateltu miehen kanssa mennä yksityiselle. On tämä ensimmäinen raskaus sen verran uutta ja jännää, joten haluamme kokea muutakin kuin vain yhden ultran (joka tehtiin 2 viikkoa sitten), jossa vain hetkisen ajan nähtiin pieni sikiö, joka kovasti näytti heittävän volttia =) Mikä on se ajankohta (rv?), jolloin rakenneultra tehdään?

Alkuperäinen kirjoittaja SuTi:
Hei,

moniko teistä meinaa mennä rakenneultraan? Mikä on se ajankohta (rv?), jolloin rakenneultra tehdään?

Moikka,

Rakenneultra tehdään yleensä vkolla 18-19, mutta voi myös myöhemmin tehdä.
Itse ajattelin mennä ja toivon mukaan ollaan silloin Suomessa, joten ängen itseni silloin neuvolan kautta rakenneultraan... Näin jo jutusteltiin alustavasti neuvolan kanssa kun vein viime visiitillä pojan 2-v neuvolaan. Mutta viime kädessä käyn sitten yksityisellä, jos ei jostain syystä pääse.

Bamboo81 - mie olen kärsinyt osallani hirveästä (?) pahoinvoinnista. Olin sairaslomalla 3 viikkoa kun mikään ei pysynyt sisällä - KAIKKI tuli ulos. Kiloja karisi ja olo oli kamala. Mehiläisessa lekuri ehdotti akupunktiota jota kokeilin muutaman kerran - auttoi ehkä placebona..:) Mutta sitten ystäväni neuvoi inkiväärin - jota olen nyt napostellut tablettien muodossa ja oksentelu on loppunut. Yhä kuvottaa ja ruoka menee niin ja näin alas, mutta ulos ei tule samalla mitalla.

Voimia - pahoinvointi on niiiiiiiiin - raivoistuttavaaaaa... :x :x :x

3.7. ultraan - edellinen ultra (7 +4) oli niin suttuinen, että tuskin maltan odottaa kunnon kuvaa. Sisko lainaa Doplerinsa - pääsee kuuntelemaan pumputusta Khih! =)

Heissan,

ilmoittautuisin tälle palstalle. Laskettu aika 24.1.2008 eli nyt rv 9+4. Kuvotusta on ollut aamuisin ja iltaisin, mutta olo muuten aivan kohtalainen. Eka neuvolankäyti tämän viikon keskiviikkona :) . Toivottavasti kaikki on kunnossa.

täällä taas :)
Eka ultra oli tänään aj siellä se "tyyppi" touhus niin kovasti että, kädet viipotti ees taas ja jalat heilu, tais toisella olla aerobictunti meineillä :)
Kaikki hyvin ja laskettu aikakin pysyi suht samana, eli muuttui päivällä, mut lääkäri sanoi syyksi että niillä ja neuvolassa erilainen laskukalenteri, joka heittää päivällä.

Piiiitkästä aikaa tervehdys kaikille!!! Juhannukset vietetty sukulaisten kesken mökkeillessä, siellä viihdyttiin koko viikko hyttysistä huolimatta. Tänään on sitten 11+6!! :wave: Arvatkaa miten innoissani olen!! Olen ihan riemusta soikeena. Huomenna tasan 12. JES. Ja np ultra on huomenna, sekä neuvola ylihuomenna. Kylläpäs tuntuu mukavalta. Ihanan ihmeellisiä kasvukipuja ollut. Alamasun sivuille ja jotenkin ilkeän tuntuinen pistävä/jomottava/vihlova sekava kipu häpyluun tuntumassa. Lienee ihan normaaleja juttuja. Hassuja nämä fiilikset tästä raskaudesta. Välillä tuntuu, että onko siellä ketään ja sitten taas sitä itelleen sanoo että: "höh, tietenkin siellä on".
Olen kovasti odottanut jotakin "oman äitisuhteen prosessointia" tai "äidiksi kasvamisprosessia", mutta en ole huomannut mitään semmoista.. :ashamed: Mä taidan olla ihan hassu, kyllähän mun järkeni sanoo, ettei se niin tapahdu vaan alitajunnassa, mutta kun... Toivottavasti muitakin pikkasen ulalla olevia on. :) Nyt mulla on kauha nälkä.. Pitäis syödä vähän säännöllisemmin ja terveellisemmin, eilen taas McMähönen voitti. Pahapahapaha. Ihme kyllä ruokahalu on olematon. Ei tee mieli. Luulisi sen olevan toisin päin, mutta ei mun ja Pötkylän tapauksessa. No, ehkä se tästä ku syö sellasta mitä tekee mieli, esim. tortillat :p Nam. Mitenköhän tää työpäivä tuntuu näin pitkältä ja tylsältä, plää. Menis jo aika huomiseen nopeesti, pääsis taas näkee Pötkylän. Tällä kertaa se varmaan jo liikkuu ja pötkytteleekin. Ja jos kuviakin sais. Olis mukava juttu. =) Mut, eipä tässä kai auta muu ku jatkaa hömppäilyä. Zemppiä kaikille ja lämpimästi tervetulo kaikki uudet!! :wave:

Voi Emppu78 :'( Todella surullisia uutisia! Olen niin pahoillani teidän puolesta! :hug: Samassa pinossa jännättiin plussia, siksi kai iski tajuntaan vähän kovemmin. Kun en itsekään vielä uskalla oikein luottaa vauvan tuloon.
Paljon voimia huomiselle!

Alkuperäinen kirjoittaja Emppu78:
Mut voi poistaa listoilta, molemmat vauvat lakanneet kasvamasta viikko sitten ja sykkeet hävinneet. Huomenna keskeytykseen.

Osanottoni. :hug:
Loppuiko sinulla raskausoireet kun sikiöt olivat lopettaneet kasvamisen, vai tuntuiko sinusta kokoajan kuin olisit ollut raskaana?

voi surku [/b]Emppu78 voimia nyt sinulle :hug:

tervettuloa mukaan Manta07..
tänään mennään viikkoja 11+1,kyllä nyt tässä huomannut että alkaa jotenkin voimat hiipumaan,joko on kunto huonontunut kun ei salilla ole jaksanut käydä raskaaksi tultua :/ tai sitten tää raskaus vaivaa jo tässä vaiheessa ettei jaksa ollla niin paljon kun ennen olla liikkeessä. tänään oltiin pojan ja mun äidin kanssa kierrätyskeskuksessa,lähetystorilla,mäkissä ja lidlissä ja no 9.30 lähettiin ja 14.30 kotona ja jalat ihan puhki.. mut nyt minä meen poika heräs pesukoneen surinaan.. ja taas nuita ihania kestovaippoja leikkaamaan kun saa huomenna koneen lainaa.. meinaako kukaan tällä niitä ruveta pikkuselle käyttämään?

Ensinnäkin pahoittelut Emppu 78, todella surullista! :hug:

Ultrassa on tänään käyty. Ihana nähdä, kun pikkuinen oli niin kovasti kasvanut! Liikkui ja touhusi. Vastasi kooltaan 12+6, mutta tod. näk. neuvolassa halutaan pitää nykyinen laskettu aika eli 7.1.2008. Niskaturvotusta ei ollut, huh!
Nyt saa taas nauttia raskaudesta, kun tietää että kaikki on kunnossa. Juhannuksena tuli taas epävarma olo, kun kaikki raskausoireet loistivat poissaolollaan.

T:Hazelnut rv 12+0

Tänään oli ensimmäinen neuvolan lääkäri,hyvin menin ja kaikki ok!

paino oli edellisestä kerrasta tippunu 400g,ihmettelin itsekin mutta on kuulemma tässä vaiheessa ihan normaalia.Verenpaineet oli 122/60 eli ihan hyvä.
Proteiini ja Glukoosi virtsassa molemmat neg.HB oli 120.
Sydämmensykkeetkin kuultiin ja keskisyke levossa oli 160 ja risat,olikin ihanaa kuulla kun pikkuisen sydän siellä niin kiivaasti sykähteli menemään :)
Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni,eli hyvältä näytti kaikki siis sielläkin puolella.

Seuraava nv-aika onkin jo 12.7 eli kivasti päivää ennen meidän häämatkaa ja sitten seuraava taas 30.7 kun siinä otetaan se kromosomipoikkevuus verikoe sun muuta.

Mutta näin ja nyt ruokaa tekemään ja huomenna jatkuu taas häärumba joka kiihtyy kiihtymistään....ei meinaa perässä pysyä ollenkaan.

Mami rv 11+1

Yhteistyössä