*Tammivauvat-08*vol.5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saaru on kyllä oikea tehopakkaus, itsellä ei taitaisi energia riittää. Tsemppiä sinne kiireen keskelle! :wave:

Meillä syy viimeaikaisiin yökukkumisiin taitaa olla hampaissa, 4.hammas on nyt läpi ja tuli peräjälkeen kolmannen kanssa. Eli jospa tää tästä taas pikkuhiljaa..:whistle: Ei kuitenkaan olla juuri viitsitty suppoja käyttää kun tää hampaiden tekeminen on Emilillä niin hidasta puuhaa eikä muuten vaivaa ollenkaan paitsi että yöt on levottomia.

Onko muilla muuten minkälaista eroahdistusta havaittavissa? Täällä tulee tällä hetkellä itku jos joku lähtee ovesta ulos ja poitsu jää itse kotiin. Esim. aamulla kun iskä lähti töihin niin tuli ihan kunnon itku. On jotenkin liikuttavaa kyllä. :heart: Ja kauheasti pitäisi olla kokoajan halailemassa ja sylittelemässä. :heart: Äsken meillä olikin yli puolen tunnin halailut ennen nukkumaanmenoa ja Emil nukahtikin sitten nätisti omaan sänkyyn ilman itkuja. B)

Kyllä meillä eroahdistusta on, Elli kulkee mun perässä koko ajan ja itku tulee helposti jos poistun näkyvistä.samaan tapaan pitää sit aina tankkailla syliä eli Ellin kanssa ollaan poski poskea vasten ja se rapsuttaa mun hiuksia :heart:

Meillä alkuyön levottomuus ja yölevottomuus ei ota laantuakseen.tauti on poissa ja hampaitakaan ei pitäis olla tulossa :/
Tässä olenkin jo pohtinut että onkohan Ellillä joku vaiva mikä esiintyy vain öisin, Allergia??
Meillä ei ole ihossa mitään eikä päivisin oirehdi ollenkaan vaan on pääosin iloinen ja tyytyväinen...Mutta osaako joku sanoa kuinka tyypillistä on se että lapsella vaan suolioireita tai kipuja allergiasta mutta ei lainkaan iho-oireita?
Mulla on itsellä ollut pienenä ruoka-allergiaa ja siinä kyllä oli ihottumaa ja mahaoireita...ja edelleen oireet tulee sekä iholle ja mahaan jos syön jotain sopimatonta :o

Pikkasen nimittäin alkaa ahdistaa kun toiset kertoo kuinka lapsi nukkuu pääosin yöt ja meillä vaan hulina jatkuu ja on ihan sama onko terve vai sairas niin aina itketään yöllä ja illalla :'(

HeMa05: En oo asiantuntija, mutta allergiathan voi ilmetä monella tapaa.. :| Jos tuntuu että kaikki ei ole ok niin varmaan lasten allergioihin perehtynyt lääkäri osaisi auttaa? Ei oo helppoa kun nää pienet ei itse osaa kertoa mikä vaivaa. :hug:

Hema:lle :hug:

Mä kans mietin tuota allergia mahdollisuutta meidän pojalla, kun yhteen aikaan yöt oli niin sairaaan levottomia. Neuvolassakin siitä puhuin, mutta terkka tyrmäs ajatuksen täysin, yllätys ;) No mutta siis en tuota poikaa kuitenkaan lääkäriin raahannut. Meillä yöt on nyt rauhoittunut aikasta mukavasti, vaikka poikkeuksiakin tietty aina löytyy. Musta tuntuu, että meillä öitä rauhoitti se, kun aloin pitää tiukkaa linjaa, että maitoa ei tarjoilla ennen aamuyötä. Jotenkin tuntuu, että poika tajus sen, että aina ei maitoa herukkaan, kun herää. Tai sit ne vaan rauhoittui muuten. Mut kauaa en olisi kyllä enää katsellut vaan olisin kyllä vienyt pojan allergialääkärille. Uskon, että se olisi ollut hintansa väärti, vaikka olisi ollutkin ns turha käynti, mutta oman mielenrauhan vuoksi olisi kanattanut se tehdä.

Nykyisin meillä siis edelleen tissitellään aamuyöllä/aamusella ja jatketaan sitten vielä hetki unia. Nyt poika nukkuu aikasta säännöllisesti noin 21/21.30-8.00. Ja sit kahdet päikkärit päälle, näin aamusella semmosen noin 40min. ja iltapäivällä noin 2h. Ja sit jos iltapäiväntorkut jää lyhkäsiksi niin pienet iltatorkut on paikallaan siinä seiskan paikkeilla. Kolme tuntia päiväunta on aika must juttu, muuten yöunet on yhtä hulinaa.

Mun mies jää tänään isäkuukaudelle, jee!!! Ajattelin leipoa jotakin suolaista sen kunniaksi tai sit tehdä pitsaa, saa nähdä, mitä saan aikaiseksi....

Nyt pyykkien kimppuun!

Kide

Kide:mä olen myös miettinyt tuota että tekeekö öistä levottomia tuo tissinkaipuu :| en vaan ole löytänyt voimia lopettaa yösyöttöjä ja siksi en voi siihen vielä ryhtyä ennekuin jaksan vetää homman loppuun...
kyllähän mä öisin aina kuulostelen että rauhoittuisko tassulla tai ilman mutta herkästi sit annan tissiä.

viime yönäkin kävi niin että illalla nukahti nätisti mutta heräs tunnin päästä ja karjui ja huusi ja tassuttelin sata kertaa.kunnes tyttö oli sit jo niin paniikki-itkussa että ei mikään muu auttanut kun tisu.siitä sit nukuttiin 23-02 ja tisun jälkeen nukkui 6 ilman heräilyjä että sinänsä ihan hyvä yö meille.harmittaa vaan kun vauva-aika antoi merkkiä hyvin nukkuvasta lapsesta ja sit 4-5kk iässä alkoi tämä touhu kiinteiden ja korvatulehdusten sekä hampaiden avustuksella :/

Toi on HeMa tosi fiksua, että meet sen mukaan, mikä itestä tuntuu parhaimmalta. Sun oma jaksaminen on tosi tärkeä juttu =)
Mä kans muistan, että olin ihan rättipoikki silloin joskus, kun poika oli ehkä noin 5-6kk ja yöt oli säännönmukaisesti surkeita. Aamulla tuntu, että ei olis yötä ollutkaan ja samoilla silmillä vaan eteenpäin. Ja sulla on sitten vielä tuo esikoinenkin... Kovasti voimia sulle :heart:

ei se auta kun olla itselleen armollinen ja pitäytyä pois liian tiukoista odotuksista.mulle riittäis hyvin se että söis kerran mutta kun yleensä sit herättelee muutenkin ja nousee pystyyn sängyssä tai istuu ja huutaa :/
päivisin neiti on kun aurinko ja harvemmin itkee tms. raskainta on se että kun pitää vaan jaksaa ja jaksaa vaikka aina ei jaksaiskaan.....

Moi!
Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä on? Me meinattiin huomenna käydä uimahallissa ja jossain syömässä miehen kanssa kehdestaan. Poika menee mummolaan :) Edellisestä kerrasta onkin jo monta kuukautta aikaa. Vähän jännittää, että kuinka siellä sujuu, kun meilläkin on tuota eroahdistusta ollut kovastikin. Minä kun menen eri huoneeseen, niin alkaa kamala huuto. Mut ei se kauan mun perään oo itkeny, jos jää esim. isänsä kans kotiin, jos ite oon käyny lenkillä, tms... Niin saa nähdä kuinka poika pärjää mummon hoivissa huomisen, varmaan jotain 6h on hoidossa siellä :)

Kuulostaa kyllä raskaalta nuo HeMan yöt :hug:

Heissan täältäkin!

Hemalle kovasti jaksuja ja voimia!! Teet niikun on sun jaksamiselle hyvä ja tietenkin myös neidille. Ja oon huomannu ihan saman että rankinta tosiaan on se kun pitäs vaan jaksaa vaikkei oikeesti jaksaiskaan. Mut toibotaan että teilläkin saatais rauha niihin öihin! :hug:

Meille ei sen kummempia kuulu. Yllätys yllätys kotona oon vaa kökitty kun nyt ei juurikaan oo huvittanu lähtee mihkää.. On ollu taas suoraan sanottuna kunnon vitutukset päällä kun saa tätä arkea pyörittää aamusta yöhön yksin!!

Ainiin meillä sitten roope tänään päätti pestä vaatehuoneen, siis kun meillä on siellä kaikki pesuvehkeet ja imurit sun muut kun ei muuta kaappitilaa tässä meijän isossa 48neliön kämpässä ole. Eli siis palaten tohon asiaan niin oli ukko aamusella jättäny vaatehuoneen oven auki ja ite käväsin sitte vessassa ja sillä välin Roope oli sitte jotenki saanu yleispuhdistusaineen korkin auki ja yli puolet oli vaatehuoneen lattialla ja kivasti oli poika siinä aineessa enimmäkseen vaatteet.. Ei muuten mitään mutta lattia on laminaattia ja hiukanhan se oli turvonnu :ashamed: Täytyy kattoa mitä sen kanssa tekee..

Eroahdistuksesta: Meillä ei oo kyllä kummemmin sitä ollu. Ja nykyään enää ei ole niin sylivauva mitä joskus oli, kn enemmän tykkää vipeltää ja mennä, mutta tietenkin on meilläkin noita halailuita ja suukottelua.

Mitäs teillä on viikonlopulla suunnitelmissa? Meillä ei varmaan kerrassaan mitään.. jotain kyl varmaa täytys keksiä kun alkaa seinät ahistaa.. :|

Mut nyt mä lähen päiväkaffen keittoon.. viikonloppuja :wave:

Oho tulikin nyt sitte pyörittyä oman navan ympärillä :ashamed:

Katja: Eiköhän se hyvin mene ja on se kiva välillä saada miehen kanssa omaa aikaa ja saa ladattua akkuja. Sitä kaipais tääki mamma aika paljon kun ei missään oo tän kohta 10kk aikana käyny yksin tai miehen kanssa. :snotty:

Mievaa. Noilla vauvoilla on joku innostus pesuaineisiin, toivottavasti innostus siivoomiseen jatkuu myöhemminkin :laugh: :whistle:

Eroahdistusta meilläkin podetaan. Riittää, kun lähtee kävelemään poispäin. Sitten kun tuun takaisin niin poitsu on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Viikonloppusuunnitelmista. Sampolla on edelleen nuha, mut huomenna on tarvis lähteä kaupungille. Huomenna on kestovaippahulinat. Itellä ei siellä mitään puuhaa ole, suoritin vain mainosten jakamista tällä kertaa. Siinä mielessä on ihan hyvä, koska on yks toinenkin meno huomenna. Yks muija soitti, et Sampo on viiden parhaan joukossa päivänsäde- kisassa :D :D :D Kolme parasta voittaa. Toivottavasti meitin sälli on yksi niistä.

Perjantaita...

Sairastelusta: me ollaan tähän saakka selvitty sillä parin päivän korkealla kuumeella...kopkop koputtaa puuta, Toivottavasti ei ihan heti tulisi mitään tauteja..Niin mites meinaatteko ottaa sen infulenssa rokotteen (lahopää ei mista oliko jo puhetta)

Miellä on sellainen hoitopöytä missä on amme myös ja sit tietty tasoja siinä alhaalla, ammetta käytettiin ihan alussa vaan..mutta muuten on kyllä vielä käytössä. Tosi kätevä kun on kylppärissä niin potalle ja kylpeen mennessä kätsy. ja vielä vaipat vaihtuu osaksi siinä ja osaksi lattialla..ei kyllä poisu aina viihtyis siinä..joten kaikkea uusia leluja joutuu keksimään..harjoja yms. :D

Shakki Onnea uuteen kotiin :flower:

Iidukka Kiitti linkistä..pistin tilaukseen..saas nähä milloin tulee ( siinä mainittiin et menee noin 3vk)

Cattielle :hug: voimia ruokailujen kanssa, toivottavasti sapuskat ruppeis maistumaan paremmin.

Tyttönen siis oletko painonvartioissa, vai mitä toi pt meinaa..Onnea taas hienosta pudotuksesta :flower:

Miellä myös jonkun verran eroahdistusta eli joka paikkaan pitäis äitiä seurailla ja itku tulee jos hävii näkäpiiristä.

Hemalle jaksuja :hug: toivottavasti saisitte jonkun tolkun noihin öihin..Kannattaahan se käydä vaikka siellä lääkärillä tarkistaan nen allergiat, eipä sit ainakaan niitä täytyis miettii..

Hauskaa päivää katjalle miehineen :D huomiselle, Kyllä se albertti hyvin pärjää..

Mievaan aikas huvittava toi pojan siivous episodi, noi on niitä tilanteita joissa ei aina oikein tiiä itkeäkö vai nauraako :D toivottavasti lattia ei mennyt piloille

Jaha nyt herättiin palaamisiin :wave:

Mahtokohan meijän poitsusta tulla tänään tv- tähti, oltiin siellä perhekahvilassa ja yht`äkkiä sinne tuli ylen kuvaaja. Kuvasi lasten touhuja ja paikkaa. No meikä lähti hakemaan Leevin pukua eteisestä ja kun tulin takaisin oli Leevi kuvaajan edessä ja kamera kohti Leeviä. Voi kun hän pääsis telkkuun, olis hauska nähdä hänet ihmettelemässä kameran edessä.

Näkyy vissiin huomenna uutisissa tv1 klo 18.00 ja 20.50 toivottavasti muistin ajat oikein.

Täällä peukut pystyssä Sampon puolesta :wave:

Viikonlopun suunnitelmat Huomenna aamulla vauvauinti ja sunnuntaina menen käymään siellä kirpparilla ja sitten illalla tädin korukutsuille. Saas nähä millaset kutsut ovat- tuskin mitään sieltä ostan, mutta ihan mielenkiinnosta meen. Nykyään kun noita kutsuja on jos jonkinlaista.

Mukavaa viikonloppua!

No ja nyt meidän kuulumiset:

Meillä on nyt sit TAAS nää rytmin muutos kokeilut käynnissä..Kun siis poitsuhan on alkanut jättämään noita toisia päikkyjä poissa, ja nukahtaminen tuntuu olevan aika mahdottoman vaikeaa (eka päikyille nukshtaa ihan hyvin) siis aikaa menee 45-60min ja enemmänkin, vaikka ois jo valvonut 3.5-4h välissä ja eilen nyt sitten nukkuin toiset unet.. kuinkas ollakkaan sitten yö unille nukshtaminen kesti 1h :kieh: voi tietty olla että se eroahdistuskin ilmenee tällälailla, ja että myös nuo uudet taidot häiritsee sitä unta..mutta kun mie en haluis että nää meitin illat menee piloille :ashamed: siis omaa aikaa tarvii..ja muutenkin kun kuiten poika nukkuu sen melkein 11-12h yössä, et sen puoleen päikkyjä riittäis se n.2h

No tänään sitten venytin ekoja päikkyjä ja annoin sille lounasruuan ennen unia, ihan hienosti ruoka maistui ja hyvin nuahti kun vein sänkyyn11.20 ja puoltoista tuntii nukkui..no oisin oottanut että vähän pidempään. Nyt sitten pistin taas kuiten toisillekkin päikyille, ja arvatenkin nukshtaminen kesti sen 1h..no en nyt taas enää tiiä miten teen vai teenkö mitenkään :headwall:
Siinäpä taas vuodatusta...

Meillä ei muuten oo suunnitelmia viikonlopulle, mut on ne mummun hautajaset..saas nähdä mitä Jasu tuumaan kirkko reissusta..Mitä mieltä muut onko tyhmää ottaa näin pieni mukaan..ei vaan oikein oo mitään hoitopakkaakaan ...

Jeps mut nyt poitsulle sapuskaa...

Joo täytyy toivoo et poika ois jatkossaki yhtä innokas siivomaan ni on mammalle sit apuja :laugh: Mut siis aamulla en kyllä tienny et itkenkö vai nauranko.. Oli vielä hiukan unenpöpperössäkin ja sit vessan käynnin jälkee tommonen yllätys.. Tuntuu et toi poitsu haisee vieläki vaikka on pesulla käyty ja hinkattu, mut eipä tartte ilmanraikastajaa :laugh

Onnea sinne Gorthaurin Sampolle :flower: Hyvä on tuokin kun on viiden parhaan joukossa. Ja eikä sitä tiedä vaikka ykköspallille poitsu nousis!

Pikulle jaksuja myös sinne. Toivotaan että joku hyvä unirytmi teille löytyy :hug:

Täytyypi pistää tuonne korvan taa tuo uutislähetys jos sieltä vaikka niipan poitsun näkis :D

Alkuperäinen kirjoittaja Niipa-85:
Influenssarokotteesta vielä, meillä ei oo terkka maininnut koko asiasta mitään. Millon toi siis annetaan?

6-35kk ikäisille on ilmainen.
Esim. meillä laitetaan eka rokote 10kk neuvolassa, ja tehoste pitää laittaa jo kuukauden päästä, eli 11kk iässä sit.
Jatkossa tehoste kerran vuodessa.

Se on ihan paikallinen päiväsäde- kilpailu. Kauppahallin oma kilpailu. Tänään on ollut viiminen äänestyspäivä. Laitan myöhemmin sen kuvan Samposta, joka oli äänestyksessä. Nyt tarttee lähtee kauppaan.

Niipa. Laitoin oikein lapulle ylös, et muistan kattoo :D

Meillä viikonloppuna suunnitelmissa HOPLOPPIIN meno tyttöjen kanssa kun miehellä kerrankin lauantaikin vapaa.sit varmaan anoppilaan sunnuntaina.
Hauskaa aikaa miehen kanssa Katja!

Mä vielä arvon influenssarokotteen kanssa, mun pitää soittaa neuvolaan kuun lopussa ja se lupas pistää sen Ellille vaikka meillä ei varsinaista neuvolaa olekaan.

Piku:ei ole tyhmää ottaa vauvaa mukaan mutta jos kirkko on kovin tummasävyinen niin saattaa poika pelästyä sitä taikka sit musiikkia :whistle: Nimimerkillä että esikoinen huusi meidän häissä koko vihkimisen ajan kun pelästyi pimeetä kirkkoa ja urkumusiikkia...
Jaksuja :hug:

Kiitos kaikille haleista ja tuesta :flower: kyllä tää tästä taas.päivä kerrallaan.välillä vaan pitää rypeä hieman että jaksaa taas jaksaa.
Ehkä jo ensi yönä nukutaan paremmin

Muakin itseasiassa mietityttää tuo influenssarokotus, että ottaisko vaiko eikö.....Aluks olin sitä mieltä, että joo, sit että ei, sit taas joo..jne. Kun vastahan tuli uutisissa siitä juttua, että se ei ole oikein tehokas.. :/

HeMa: Mun piti käyttää Albertia hoplopissa silloin pari viikkoa sitten, mut sit se tulikin just kipeeks. Meidän lähellä olevassa hoplopissa on vauvoille oma alue..ja sinne maksaa alle 1-v vaan 3?, nii aateltiin kaverin kans jolla samanikäinen muksu, että lähdetään huvikseen käymään. Ensi torstaina olis tarkoitus uudemmalla yrityksellä mennä sinne :D

Tekstiä tullut paaaaljon muutaman päivän aikana =) . No, ehtiihän niitä lukea viikonloppuna.

Oltiin tytön kanssa kaksitaan kaverini luona Jyväskylässä ke-pe. Reissu meni kyllä tosi hyvin. Nukkuin ja söi paremmin kuin kotona =) . Enää ei jännitä lähteä yksin autolla pitempääkin matkaa tekemään. Hankin ennen matkaa sellaisen peilin takapenkille että pystyin näkemään peruutuspeilistä tytön. Onneksi nukkuin 90% ajomatkoista =)

Eroahdistusta/vierastamista on meillä alkanut vähän ilmaantumaan. Ei vielä pahasti, mutta selkeesti aikaisempaan verrattuna.

Huomenna pitää tulla paremmalla ajalla lukemaan teidän kirjoituksia :wave:

Afu ja R ~8½kk

Iltaa...alkuyötä..tai jotain
Täällä tooooosi väsyny äitee huokailee. Piiiitkä viikko takana, kauhiasti hommaa yms. Tän viikon duunit tehty, mut viikonloppukin menee tohinassa ja nopsaa. Huomenna miehellä töitä ja iltapvällä sitten kummitytön syndet, sunnuntai sitten normisti menee kiekon parissa. Että semmosta.
Ens viikko (ehkä) helpompi, ku ei niit ramppaamisia oo, mut toisaalta sitten pitää paljon aktiviteettiä keksi ite.

Katja, olepa hyvä vain postista :heart:

Täällähän tulee heti julkkiksia, pienestä pitäen. Sekä kuvista että telkasta :D

Mullekaa terkka ei oo puhu mitään tuosta influenssa rokotteesta, mulle sinänsä ihan uus juttu toi. Keskimmäiselle sitä tarjottii, mut ei voinu pistää kanamuna allergian takia. Mut sen enempää siit ei puhuttukaa.. :snotty:

Nyt sitten Lucallekin on tullut ylhäälle ne odotetut hampaat läpi. Ja aika kivuttomasti vielä. EI mitää kitinää, yökukkumisia ja ruokakin maistuu.

Joko muuten muilla osataa pusuja antaa :heart: Luca on jo kauan haleja antanu mut tässä joku aika sitten oppinu pusuttelee, ihanaa :heart: Ja puhelimessä mun kanssa "jutteli" Hellyttävää töissä jutella ja heipat ku sanottiin kovasti kotona oli heilutettu kättä :)

Mutta joo..nyt elbaan..ja toki mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Yhteistyössä