***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rakuunalle iso :hug: ja jaksamisia..

Anni-77 muistaakseni kyseli niistä allergialääkkeistä ja mulle kans sanottiin et cetiritziniä voi käyttää ihan huoletta raskaana ollessa..minä olen käyttäny jos ihan pahaks menee mut muuten en.

millis1981 mulla kans puskee näppyä naamaan,enemmän ku ennen..koskaan oikein siloposki ollutkaan.. :laugh:

Huomenna olis sit taas ultra..taas jännittää vaik ei o mitään jännitettävää.. :)

Mä olen ihan sekasin nyt millä rv:llä mä olen..jos mä menen sen ultran mukaan ni olis kai sit rv12+1 eli poksuttu on eilen.. :D no jos se huomenna sekin asia selviäisi kun saa paremmin mitattua masukin.. :)

Heippa! En ollut mäkään käynyt pariin päivään,niin olipas tullu tekstiä.
Sykkeistä oli juttua. Itselläni tuon ekan kanssa oli 140 ja alle,ja tyttö. Ystävä sai juuri pojan jolla oli vain 120 ja alle nuo sykkeet,ja hänelle tuli se ruskea viiru navan ylle.
Valkovuoto ei ole itseäni piinannut,ainakaan vielä. Rinnat oli aremmat jokunen viikko sitten,ja nyt esim kaupassa kylmäosastoilla huomaan pientä kipua :o
Mä en ole nyt oikein varma onko mulla menossa rv 11+6 vai 12, koska viimeset menkat alkoi keskiviikkona,ja eka neuvola oli tiistai ja täti kirjotti korttiin rv 10+0,eikö pitäs lukea 9+6...?
No mutta ei tartte pähkäillä pitkään sillä huomenna me vihdoin nähdään onko masussa elämää, np-ultra :) Ens viikolla sokerirasitukseen heti 7.50 :|
Mun eka neuvolalääkäri on vasta viikolla 16 ja risat. Rakenneultraa ei meillä saa,Ekasta saatiin vain kun joku harjoittelija halusi opiskella ja siten päästiin ylimääräiseen.
Voimia kaikille meille,kait pitää mennä tuon kitisevän neidin luokse. Kiva tulla töistä kun mies ja lapsi lomalla,kotona ei tehä mitään hommia ja likka heti kiukkuaa kun äiti tulee. Ja mua sitten yhtään jaksa nyt kiinnostaa kotityöt :kieh:

Heti alkuun rakuunalle jaksamisia...

Itellä oli tänään eka lääkärineuvola. Hän katsoi ultralla sykkeen, kun ei ehkä olis vielä kuulunut dopplereilla. Pääsinpä sit näkee Tirriäisen vauhdissa :heart: , kun viime viikon "virallisessa" ultrassa hän vain nukkui, vaikka miten tökittiin hereille. Paineet oli alhaiset, 108/68, hemppa taas ponkassu viime kerran 117:stä 134:än, ja th epäili, et oisin kuivunut, kun painokin laskenut 2kg... Jano on kyllä koko ajan, mutta kyllä mä ihan hirveesti juonki, melkein koko ajan vesilasi kädessä!

Mä en jaksa uskoo noihin vauvan sykkeiden ja sukupuolen yhteyksiin... noitahan on vaikka mitä, myös vatsan muodosta, pissan väristä, karvojen kasvun kiihtymisestä/hidastumisesta, oksentelusta... mulla oli poikaa odottaessa kaikki mahdolliset "tyttöoireet" ja tyttöä oottaessa taas "poikaoireet", itellä kyllä "oikea olo" kumpi sieltä tulee :D .

Tänään oltiin esikoisen kerhokaverin luona leikkimässä & kyläilemässä. Kerroin sit tulevasta vauvasta ja kaveri sanoi, et heidän tuttavapiirissä onki tosi paljon tulossa tammivauvoja. Kunhan ei ois taas liikaa ruuhkaa synnärillä... elokuu 2008 (milloin kakkosen piti syntyä, syntyikin vasta syyskuussa) oli niin ruuhkaista, et kaikki ei päässyt ees saliin synnyttää...

mut nyt ruokkii kakkosta!

Hemuli ja Tirriäinen rv 12+1

Rakuuna: :hug: :hug: :'(

Anni-77: Mulle on lääkäri määrännyt Alzyr-nimistä allergialääkettä (samaa kuin esim. Zyrtec, Cetirizin-ratiopharm ym), eli juuri tuota setiritsiiniä sisältävää. Oon joutunut melkein päivittäin ottamaan että ilma kulkisi. :/

(.): Neuvolassa käyty ja LA vaihtui nyt sitten 24.01.2010, jos Enie kiltti viitsit taas vaihtaa?! =) Sydänääniä kuunneltiin ja heikosti kuuluivat vanhalla dopplerilla. Maanantaina lääkäri ja ultra, huomenna pitäis käydä seulontaverikokeessa ja np-ultra aikaa odottelen. Siinä päivä tiivistettynä. :)
Hb 146 ja RR 95/72, eli molemmat mulle ihan normaalit. Paino oli noussut jo 4kg minkä arvasinkin, on tullut mässäiltyä huonon olon vuoksi vähän liikaa. Täytyy ryhdistäytyä taas ettei ihan mahdottomiksi luvut nouse!

Jepsansaa, ihana päivä tänäänkin, aurinko paistaa ja lämmintä riittää!

pikkuakka ja ihme 10+2

LOMAAAAAAAA!!!!! :D Tai jos ihan oikeilla termeillä puhutaan, niin mä oon varmaan työtön tai jotain, koska siis työt loppui ja opiskelut jatkuu vasta elokuun puolessa välissä, mut sama se, loma kuin loma! B)

Rakuuna :hug: Kamalaa, voimia sinne.

Rakuunalle :hug:

Kylläpä sitä lämmintä nyt riittää, ei pitäisi valittaa kun kerrankin osuu lomakelit kohdalleen B) Ei vain oikein jaksa tehdä mitään tällä helteellä. No mattoja ollaan pesty urakalla ja enää muutama olis jäljellä, huh!
Huomenna olis tarkoitus lähteä Jyväskylään vähän kiertelemään kaupoissa ja kuopuksen kummitätiä moikkaamaan, mukava päivä siis tiedossa =)

Eilen kävin ekassa neuvolassa, sijainen oli siellä vastassa, mutta ihan pätevältä vaikutti vaikka normaalisti työskenteleekin ammattikoulun th:na. Painoa oli tullu jo 3kg, mitä en yhtään ihmettele tällä syömisellä. Täytyy vähän yrittää rajoittaa kun edellisissä raskauksissa on tullut lähes 20kg painoa eikä paino noussut kummassakaan näin heti alkuun. Ja raskauskilot tuntuivat vielä olevan kovin tiukassa...Hb oli hyvä 127 ja sydänäänetkin saatiin pienen etsimisen jälkeen kuuluviin, syke vaihteli 137- 182. Verenpaineen mittausta taas jännitin ja sen mukainen oli lukemakin 156/ 84, tuo siis toisella mittauksella. Th sanoi, että todennäköisesti laittavat herkästi tästäkin äitipolille jos verenpaineet ovat koholla. Edellistä tulokasta meillä seurattiin äitipolilla vkolta 33 lähtien mun paineiden ja vauvan pienen koon takia. Laskettu aika on nyt neuvolan mukaan 27.1, mutta tuota ei nyt tarvi vielä vaihtaa, katsotaan sitten ultran jälkeen, joka on vasta 16.7.

Tähän hätään en muista mitä pitikään kommentoida...Aurinkoista viikon jatkoa! B)

Amalia 9+6

Kovasti voimia Rakuunalle :'( :hug: :heart:

mulla olis myynnissä ylimääränen angel sounds doppleri jota on vain kokeiltu viime raskaudessa! Sain lainaan sellasen tosi kalliin dopplerin joka mulla on edelleen :)

Alkuperäispakkauskin pitäis löytyä ja geeliäkin :)
jos kiinnostaa niin laittakaa yvtä :)

Iso halaus Rakuunalle :hug:

Minua ihmetyttää minun raskausviikkojen laskeminen... Maanantaina kätilö kirjoitti neuvolakorttiin rv 12+0 ja la 11.01.2010. Sitten kun menin päivittämään Meille tulee vauva-laskuriin uuden lasketun ajan, niin se näytti että onkin menossa rv 12+1. Tänään soittivat äitipolilta ja varasivat minulle np-ultraan aikaan. Puhelimessa se kätilö laski, että minulla on tänään menossa jo 12+3! Eli koko ajan on tullut eri aika, mikä päivä raskausviikosta olisi menossa... Olen ihan ymmällä. Miten se sitten oikeasti laskettaisiin tuon lasketun ajan perusteella? :)

Yhteistyössä