Tämmöinen ikävä tarina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hylje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hylje

Vieras
Jouduin kolmeksi päiväksi pakkohoitoon äitini toimesta. Emme olleet nähneet pitkään aikaan. Hän soitti 20 kertaa kriisikeskukseen, kun olin ensin julkisesti kertonut hänen hakanneen minua kun olin lapsi. En saanut edes lääkkeitä, enkä lepositeitä. Siellä oli huumehörhöjä, seksuaalisia ahdistelijoita, psykoottisia ja skitsofreenikoita. Olin vain omassa huoneessani ja öisin sain luvan laittaa oven lukkoon. Huonekaverini oli onneksi asiallinen syvää masennusta poteva nainen. Olin raskaana toisella kuulla. Lääkäri joka kirjoitti lähetteen 1, siinä sanottiin vaarantaa oman äidin hengen ja terveyden. En ollut äitiäni puoleen vuoteen nähnyt. Kaikki tietävät että hän on psyykkisesti sairas, on muunmuassa kaapannut lapsia, hakannut lapsiaan, haukkunut kaikki ihmiset tms. En halua äitiäni hoitoon toimittaa. Anyway, minut todettiin terveeksi ja normaaliksi ja psykiatri sanoi, että tuo on terveen äidin merkki ja sanoi, että normaalilta äidiltä vaikutat. Äidistäni sanoi sen verran, että hän kaipaisi hoitoa. Happy end. Kokemukset eivät hevillä unohdu ja kärsin paniikkihäiriöstä :( Kommentoikaa :ashamed:

Ikävää on että äitisi ei saa hoitoa. Minun isälläni on ollut henkinen sairaus 30v.
Kun olin lapsi hän vannotti meille, että jos, jotain hänelle tapahtuu..niin meidän pitää mennä poiisille kirjen kanssa.Hän on pahasti vainoharhainen.( ei syö lääkkeitään)

Sinuna menisin psykologille puhumaan tapahtuneesta, sinun pitää päässä purkautumaan asiasta.
Tapahtunut EI saa jäädä käsittelemättä, tiedän omasta kokemuksesta, kuinka vanha tapahtuma voi pulpahataa pinnalle ykskaks tulevaisuudessa. :heart: :heart: :heart:

Voimia sinulle

Kannatais tarkistaa onko pakkohoitopäätös tehty liian hepposin perustein! Se että vaaraantaa oman äidin hengen ei kyllä riitä. Pitää olla vaaraksi muille ja itsellee!!! Ja siihen ei riitä pelkästään läheisten ilmoitus vaan ihan oikeasti pitää tapahtua jotain riehumista tms. Esim itsemurha yrityskään ei aina riitä edes tuohon kolmen päivän seurantaan määrämiseen! Vanhastaan tutttu skitson diagnoosin omaava voidaan ottaa osastolle jos selkeästi näkee, että lääkkeet on ottamatta ja kohta alkaa tapahtua...
Minä suosittelisin hoitokanteen tekemistä!!!

Yhteistyössä