Tämmöiset älyttömät tappelupäivät saisi poistaa kalenterista ihan kokonaan. Isänpäivät ja äitienpäivät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ötzyblököti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ötzyblököti

Vieras
Minä olen äiti 365 päivää vuodessa, samoin tuo mies on isä.
Oma äitini on minulle äiti samanverran päiviä vuodessa ja oma isäni on isä.

Ihan järkyttävää täälläkin lukea, miten YHDELLE päivälle ladataan niin hemmetisti odotuksia ja sitten petytään ja tapellaan ja kiukutellaan kun päivä ei menekään suunnitelmien mukaan.

Yleensä äitienpäivätkin ovat sitä, että muija saa kerran vuodessa kultaisen nilkkarenkaan ja loput vuoden päivistä sitä voikin kyykyttää hellan ja nyrkin välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
ei niitä ole mikään pakko viettää mitenkään :attn:

Ei me vietetäkään. Emme vaan nää mitään järkeä siinä, että aikuiset ihmiset ostelevat toisille kilpaa lahjoja ja mies sitten hyvittelee koko vuoden poissaolojaan ja pettämisiään lahjakortein ja muija meuhkaa puistossa, miten mie sainkii kauneushoitolalahjakortin :D.

(unohtakaa samantien se kateuskortti tästä välistä jookostakookosta :hug: )

Alkuperäinen kirjoittaja ötzyblököti :

Ei me vietetäkään. Emme vaan nää mitään järkeä siinä, että aikuiset ihmiset ostelevat toisille kilpaa lahjoja ja mies sitten hyvittelee koko vuoden poissaolojaan ja pettämisiään lahjakortein ja muija meuhkaa puistossa, miten mie sainkii kauneushoitolalahjakortin :D.

Älä oman katkeruutesi vuoksi yleistä tätä pätemään kaikkiin perheisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja satakuntalainen:
Oletko Ap satakunnasta? Nimimerkistäsi vaan ajattelin....

Olen. Mitenköhän nimimerkkini viittaa satakuntaan?

Terkut sulle. Hanki elämä.

Miksi suutuit kysymyksestäni. Tuon nimistä ruokaa, kun aikoinaan täällä myytiin, niin siksi kysyin.
ja kiitos kysymästä, kyllä mulla on elämä. sun kannattais kyllä ehkä muuttaa asennettas.

Meillä ei onneksi kauhean suurellisesti näitä isän- ja äitienpäiviä vietetä, joten niihin ei kumpikaan suuria odotuksia lataa. Ei siis ole riitojakaan.

Mulle ainakin riittää äitienpäivänä se, että mulla on kaksi ihanaa syytä juhlia kyseistä päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Fefe:

Suurimpaan osaan se pätee. Teilläkinkö? :(

Mun täytyy sanoa että olen vähän samoilla linjoilla.
Musta on vaan vähän tekopyhää haukkua sitä miestä tai vaimoa koko vuosi ja sitten yhtenä päivänä olla mielin kielin. Tai mikä pahempi, olla täys kusipäävanhempi koko vuoden mutta yhtenä päivänä lapset sitten esittää kuinka ihana iskä tai äiskä heillä onkaan.

Ja mun mielipide ei johdu mistään katkerista traumoista ihan vaan siitä että tykkään viedä miehelle aamupalan sänkyyn vaikka 16 huhtikuuta ihan vaan koska rakastan häntä ja hän tekee samoin vaikka 27 elokuuta. Mutta kun palstalla sanoo ääneen että jompikumpi tekee toisen eteen jotain on automaattisesti hyväksikäytetty tossun alla olija.
Ja lapsillekin opetan että on hyvä arvostaa ja osoittaa rakkautta muulloinkin kuin kalenterin velvoittamana päivänä. Puolin ja toisin.

Miksi suutuit kysymyksestäni. Tuon nimistä ruokaa, kun aikoinaan täällä myytiin, niin siksi kysyin.
ja kiitos kysymästä, kyllä mulla on elämä. sun kannattais kyllä ehkä muuttaa asennettas.

Mullakin satakuntalaisena soi kellot tosta mutta en vaa saa päähäni miksi. Mikä tai kuka tai missä toi oli ?

Jotain tuttua siinä on :D

Ei päde. Ei pätenyt edes lapsuudenkodissani. Miksi ajattelit, että meillä olisi noin?

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun täytyy sanoa että olen vähän samoilla linjoilla.
Musta on vaan vähän tekopyhää haukkua sitä miestä tai vaimoa koko vuosi ja sitten yhtenä päivänä olla mielin kielin. Tai mikä pahempi, olla täys kusipäävanhempi koko vuoden mutta yhtenä päivänä lapset sitten esittää kuinka ihana iskä tai äiskä heillä onkaan.

Ja mun mielipide ei johdu mistään katkerista traumoista ihan vaan siitä että tykkään viedä miehelle aamupalan sänkyyn vaikka 16 huhtikuuta ihan vaan koska rakastan häntä ja hän tekee samoin vaikka 27 elokuuta. Mutta kun palstalla sanoo ääneen että jompikumpi tekee toisen eteen jotain on automaattisesti hyväksikäytetty tossun alla olija.
Ja lapsillekin opetan että on hyvä arvostaa ja osoittaa rakkautta muulloinkin kuin kalenterin velvoittamana päivänä. Puolin ja toisin.

Miksi te oletatte elämän olevan täyttä p**** 364 päivää vuodesta ja yhtenä päivänä yritetään sitä korvata? Entä jos jokainen (tai lähes jokainen) päivä on mukava ja pariskunta tulevat hyvin toimeen keskenään..? Miksi he eivät saa viettää äitien- ja isänpäivää? En oikein ymmärrä sinun ja ap:n ajatuksenjuoksua.

En tiedä, en ole kokenut noista mitään stressiä. Itse en äitienpäivältä odota mitään sen suurempaa, yoki kiva on jos jotenkin muistavat.

Isänpäivä nyt oli hyvä syy leipoa kakku ja laittaa jotain hyvää syötävää. :p Ja hankkia miehelle se lahja jota olin miettinyt pidempään.

Mutta lähinnä kyllä koen nuo isän- ja äietien päivät lasten ja sen vanhemman välisiksi juhliksi, en niinkään puolisoiden. Siis se tärkein lahja ja muistaminen on juuri se mitä lapsi keksii/tekee, ei se mitä puoliso on hankkinut. meillä vaan lapset eivät vielä pysty mitään tekemään tai hankkimaan ilman avustusta joten siksi ollaan oltu vähän heidän puolestaan tekemässä.

Mutta yleisesti, jos kokisin isänpäivästä jotain stressiä ja tappelunaihetta niin mielummin sitten unohtaisin kokojutun. Ei ne meillä niin isoja ja merkityksellisiä juttuja ole. Lähinnä vaan muistutus siitä kuinka onnekkaita ollaan kun meillä on nuo lapset ja ollaan saatu tämä upea tehtävä toimia heidän vanhempinaan. :heart:

Terkut vain sullekin ja hanki kuule elämä sekä hoidata pääsi.

Harvoin mitään noin katkeraa ilmestystä täällä näkee kuin nuo sun kommenttis, en yhtään ihmettele jos sä olet riidoissa 365 päivää vuodessa ja karkausvuonna vielä päivän enemmän.

Mahtaa joulut olla sun perheelläs seurassasi yhtä helvettiä mutta saavathan edes hetken hengähdystauon kun käyt täällä netissä välillä suuta pieksemässä! Että kirjoita vaan tänne, ajattelen sun lähimmäisiäs joille me täällä teemme hyvän työn isänpäivän kunniaksi kun viemme hetkeksi sun huomios! Et kai se sinäkään voi katkeruuttas purkaa kovin moneen suuntaan samanaikaisesti!?

Miten niin suurimpaan osaan?? Otahan nyt happea, ja koita käsittää, että sä et tiedä yhtään mitään SUURIMMAN OSAN ihmisten elämästä. Katsopas, on sellaisia perheitä, joissa menee ihan hyvin, ja sitä isän- ja äitienpäivää vietetään sellaisena pienenä extrana ja ihan hyvää hyvyyttä.

Ei kai niitä ole pakko viettää, jos ei halua.
Meillä niitä ei ainkaan vietetä sen suuremmin menoin. Lapset olivat tehneet isälleen kortit koulussa/ päiväkodissa ja leivoimme eilen yhdessä lasten kanssa kakun heidän isälleen.
Tähän kakun leipomiseen ei sisältynyt minkään asian hyvittelyä, tai sädekehän kiillotusta.
Ei pyrkimystä paikata 365 päivää vuodessa.
Leivon melkoisen harvoin, vaikka lapset sitä useammin haluaisivatkin.
Nyt tuli hyvä "syy" leipoa, lapsista leipominen on aina hauskaa ja vielä hauskempaa siitä teki sen, että se oli "yllätys" miehelleni. Ja herkutteluhan on aina mukavaa.. :p
Minusta isäin- tai äitienpäivän ei pitäisi olla päivä, jona kasataan odotuksia puolisolle tai omille lapsille. Itse ainakin pyrin sitä välttämään, se on päivä päivien joukossa, enkä oleta saavani mitään katumuskultakoruja. Tosin olen kerran syyllistynyt siihen, että lasteni niskaan kaadoin sellaista äitienpäiväsyyllistämistä. Tappelivat ( niin voivat siis tehdä sitä äitienpäivänä ja joulunakin B) ) ja kaadoin heidän niskaansa sellaisen- voisitte nyt edes ÄITIENPÄIVÄNÄ olla tappelematta ( sellainen kamala marttyyrivire äänessäni) :ashamed: :ashamed:

Yhteistyössä