Tämmöiset älyttömät tappelupäivät saisi poistaa kalenterista ihan kokonaan. Isänpäivät ja äitienpäivät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ötzyblököti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mun täytyy sanoa että olen vähän samoilla linjoilla.
Musta on vaan vähän tekopyhää haukkua sitä miestä tai vaimoa koko vuosi ja sitten yhtenä päivänä olla mielin kielin. Tai mikä pahempi, olla täys kusipäävanhempi koko vuoden mutta yhtenä päivänä lapset sitten esittää kuinka ihana iskä tai äiskä heillä onkaan.

Ja mun mielipide ei johdu mistään katkerista traumoista ihan vaan siitä että tykkään viedä miehelle aamupalan sänkyyn vaikka 16 huhtikuuta ihan vaan koska rakastan häntä ja hän tekee samoin vaikka 27 elokuuta. Mutta kun palstalla sanoo ääneen että jompikumpi tekee toisen eteen jotain on automaattisesti hyväksikäytetty tossun alla olija.
Ja lapsillekin opetan että on hyvä arvostaa ja osoittaa rakkautta muulloinkin kuin kalenterin velvoittamana päivänä. Puolin ja toisin.

Miksi te oletatte elämän olevan täyttä p**** 364 päivää vuodesta ja yhtenä päivänä yritetään sitä korvata? Entä jos jokainen (tai lähes jokainen) päivä on mukava ja pariskunta tulevat hyvin toimeen keskenään..? Miksi he eivät saa viettää äitien- ja isänpäivää? En oikein ymmärrä sinun ja ap:n ajatuksenjuoksua.

Kaikki saa viettää mitä haluaa siitä ei ole kyse. Mutta ihmettelen miksi ihmiset kokee että on pakko viettää jotain päivää vaikkei itse halua. Isä joka ollut ihan täys pee ja haluaa nukkua krapulassa päivän saa äidit ja lapset surulliseksi käytöksellään. Näin toki olisi muinakin päivinä. Mummuja tai pappoja ei välttämättä muisteta koko vuonna vapaaehtoisesti kuin silloin kun kalenteri niin sanoo. Meillä juhlitaan seka isän että äitienpäivää koska lapset niin haluaa mutta itse vien vaikkapa omalle äidilleni kukkia joskus ihan vaan koska hän olemassa ei siksi että kalenteri niin sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Mun täytyy sanoa että olen vähän samoilla linjoilla.
Musta on vaan vähän tekopyhää haukkua sitä miestä tai vaimoa koko vuosi ja sitten yhtenä päivänä olla mielin kielin. Tai mikä pahempi, olla täys kusipäävanhempi koko vuoden mutta yhtenä päivänä lapset sitten esittää kuinka ihana iskä tai äiskä heillä onkaan.

Ja mun mielipide ei johdu mistään katkerista traumoista ihan vaan siitä että tykkään viedä miehelle aamupalan sänkyyn vaikka 16 huhtikuuta ihan vaan koska rakastan häntä ja hän tekee samoin vaikka 27 elokuuta. Mutta kun palstalla sanoo ääneen että jompikumpi tekee toisen eteen jotain on automaattisesti hyväksikäytetty tossun alla olija.
Ja lapsillekin opetan että on hyvä arvostaa ja osoittaa rakkautta muulloinkin kuin kalenterin velvoittamana päivänä. Puolin ja toisin.

Miksi te oletatte elämän olevan täyttä p**** 364 päivää vuodesta ja yhtenä päivänä yritetään sitä korvata? Entä jos jokainen (tai lähes jokainen) päivä on mukava ja pariskunta tulevat hyvin toimeen keskenään..? Miksi he eivät saa viettää äitien- ja isänpäivää? En oikein ymmärrä sinun ja ap:n ajatuksenjuoksua.

Samaa mietin. Ei kai tuo isänpäivä pakota todella haukkumaan toista muuten kokoaikaa. Tai estä tekemästä toiselle sitä aamiaista vuoteeseen vaikka 7.helmikuuta jos siltä tuntuu.

Ja siis yhäkin, näkisin tuon isäinpäivän enemmän lasten ja vanhemman välisenä juhlana, lapsi saa muistaa isää ja tehdä tälle kortin jne. Ei niinkään puolisoiden välisenä lahjomiskilpailuna jossa sitten vedetään herneet nenuun jos ei toinen ole osannut tehdä kaikkea juuri niin kuin päivänsankari odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ötzyblököti :
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
ei niitä ole mikään pakko viettää mitenkään :attn:

Ei me vietetäkään. Emme vaan nää mitään järkeä siinä, että aikuiset ihmiset ostelevat toisille kilpaa lahjoja ja mies sitten hyvittelee koko vuoden poissaolojaan ja pettämisiään lahjakortein ja muija meuhkaa puistossa, miten mie sainkii kauneushoitolalahjakortin :D.

(unohtakaa samantien se kateuskortti tästä välistä jookostakookosta :hug: )

meillä ei sitten varmaan niitä pettämisiäkään ole, kun en itse minkään sortin lahjakortteja ole äitienpäivänä saanut. muutenkin toi lahjominen puolin ja toisin aikas vähäistä..

Kaikki saa viettää mitä haluaa siitä ei ole kyse. Mutta ihmettelen miksi ihmiset kokee että on pakko viettää jotain päivää vaikkei itse halua. Isä joka ollut ihan täys pee ja haluaa nukkua krapulassa päivän saa äidit ja lapset surulliseksi käytöksellään. Näin toki olisi muinakin päivinä. Mummuja tai pappoja ei välttämättä muisteta koko vuonna vapaaehtoisesti kuin silloin kun kalenteri niin sanoo. Meillä juhlitaan seka isän että äitienpäivää koska lapset niin haluaa mutta itse vien vaikkapa omalle äidilleni kukkia joskus ihan vaan koska hän olemassa ei siksi että kalenteri niin sanoo.

Missä on sanottu että sitä on pakko viettää? :o

Kyllä meillä on joku kerta jäänyt niin äitien- kuin isäinpäiväkin juhlistamatta kun ei ole ollut siihen fiilistä. Vaikkei siis mitään ongelmia ole ollutkaan, mutta kun lapset ei vielä ole ymmärtäneet eikä aikuiset ole jaksaneet keskenään noita leikkiä. Ja vastaavasti ollaan keksitty jotain hemmottelemisia ja lahjoja ihan muille päiville kun on ollut sellainen olo.

Mutta en näe syytä miksei nuo jutut onnistuisi vaikka sitten juhlitaan sitä virallistakin isänpäivää. Kyllä minä muistan omia vanhempiani ja isovanhemoaani muutenkin, vaikka nuo kalenteripäivät ihan kivoja muistutuksia ovatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja satakuntalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ötzyblököti :
Alkuperäinen kirjoittaja satakuntalainen:
Oletko Ap satakunnasta? Nimimerkistäsi vaan ajattelin....

Olen. Mitenköhän nimimerkkini viittaa satakuntaan?

Terkut sulle. Hanki elämä.

Miksi suutuit kysymyksestäni. Tuon nimistä ruokaa, kun aikoinaan täällä myytiin, niin siksi kysyin.
ja kiitos kysymästä, kyllä mulla on elämä. sun kannattais kyllä ehkä muuttaa asennettas.

Mullakin satakuntalaisena soi kellot tosta mutta en vaa saa päähäni miksi. Mikä tai kuka tai missä toi oli ?

Jotain tuttua siinä on :D

Eiks toi lähteny kokemäeltä. siihen liittyi joku siilimetsähässäkkä tai jotain ja sit ökzyblököti oli joku iso "lihapiirakan" tapainen juttu yjn. En muista tarkkaan. Sit se metsäsysteemi siirrettiin jonnekki muualle, en muista minne.

Aika epämääränen selitys, mutta muistatko yhtään. Tosta on jo vuosia aikaa.

Yhteistyössä