Tampereelle yliopistoon, mihin lähi kaupunkiin kannattaa muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nokialta pääsee junalla tosi nopsaa Tampereelle ja sieltä tulee bussejakin ihan mukavasti.
Jos halaisi asua maalla, niin ainakin Kangasalan puolelta löytyy ihan maaseutuakin 30 min ajomatkan päästä Tampereelta, mutta sielä ei kyllä julkinen liikenne toimi kovinkaan mainittavasti Tampereen suuntaan.

Itse muuttaisin luultavasti Lempäälän suuntaan jos jonnekin ympäristökuntaan pitäisi muuttaa.

[QUOTE="aloittaja";24795340]Onko hankala jos päivittäinen kulku on kuitenkin Tampereelle?[/QUOTE]

Riippuu täsmälleen mihin olet menossa Tampereella. Jos se on tosiaan yliopisto ja ydinkeskusta, helpointa sinne on päästä etelänsuunnasta ruuhkien suhteen (Eli Pirkkala, Lempäälä ja siitä etelään päin). Kämmenniemestä on monta kilometriä ruuhkaa tiettyihin kellonaikoihin. Sama koskee Nokia/Ylöjärvi seutua.

Mutta eiköhän se tässä niin ole, että kannattaa vähän itse mennä paikanpäälle ja katsella avoimin silmin eri vaihtoehtoja. Oman talon rakentajalle ei esim Pirkkala ole paras paikka, koska tontit ovat tiukassa. Tosin mikäli menettekin Pirkkalan maaseudulle (missä bussiliikenne ei ole enää 10-15 minuutin välein), niin hintataso laskeekin mukavasti.

Sieltä suurin osaa tulee varmasti päivittäin tampereelle. Pahemmat ruuhkat on jos muuttaa länteen. Tuolta on tosi hyvät yhteydet ja tkl kulkee. Bussi menee tietääkseni pyynikille asti.

Kiitos paljon vastauksista. Pohdimme nyt kuitenkin tuota ihan Tamperetta. Jos myymme sijoutusasunnon saamme budjettia ylöspäin.. Mietin noita matkoja tosiaan ja ehkä se olisi helpompi asua siinä lähellä..

Miehelle tosi täytyy perustella. Hän on voimakkaasti kallistumassa Lempäälän suuntaan. Hankala homma.

[QUOTE="aloittaja";24796601]Kiitos paljon vastauksista. Pohdimme nyt kuitenkin tuota ihan Tamperetta. Jos myymme sijoutusasunnon saamme budjettia ylöspäin.. Mietin noita matkoja tosiaan ja ehkä se olisi helpompi asua siinä lähellä..

Miehelle tosi täytyy perustella. Hän on voimakkaasti kallistumassa Lempäälän suuntaan. Hankala homma.[/QUOTE]

Ja menen siis itse lääkikseen, on kartan mukaan hieman eri suunnalla kuin esim. ruotsalainen koulu.

[QUOTE="aloittaja";24796648]Ja menen siis itse lääkikseen, on kartan mukaan hieman eri suunnalla kuin esim. ruotsalainen koulu.[/QUOTE]

Tuokin tieto saattaa myös rajata mahdollisuuksianne, jos meinaatte asua samassa paikassa vielä opintojen jälkeenkin.

Eli esim siskoni joka on TAYSsissa lääkärinä joutui testaamaan tosi tarkkaan (eri vuorokauden aikoina, eri ruuhkatilanteissa, eri keliolosuhteissa jne) sen pääseekö tarvittaessa puolessa tunnissa sairaalalle. Takapäivystäjän kun pitää olla paikalla puolessa tunnissa.

Kantsii katsella niitä Tampereen syrjäisempiä asuinalueita sillä silmällä, kuten vaikkapa Kaukajärveä. Metsäisiä maisemia. Ainoana haittatekijänä siellä on läheinen Kangasalan raja. Viime vuosina alueella on näkynyt laittomia kuntaanmuuttajia. Nyt kun Tampereenkin taloustilanne on huonontunut ratkaisevasti, on pakolaisvirta tyrehtynyt ja miinakentiltä kuuluu kuuttomina öinä vain satunnaisia jymähtelyjä.

[QUOTE="mie";24796682]Tuokin tieto saattaa myös rajata mahdollisuuksianne, jos meinaatte asua samassa paikassa vielä opintojen jälkeenkin.

Eli esim siskoni joka on TAYSsissa lääkärinä joutui testaamaan tosi tarkkaan (eri vuorokauden aikoina, eri ruuhkatilanteissa, eri keliolosuhteissa jne) sen pääseekö tarvittaessa puolessa tunnissa sairaalalle. Takapäivystäjän kun pitää olla paikalla puolessa tunnissa.[/QUOTE]

Mä en voi tuolla tavalla laskea meidän elämää. Kun tosiaan ei ole realistista meillä. Joten työ ei sinällään sido Tampereelle, lähinnä nuo lasten kouluasiat on päällimmäisenä.

Luultavammin rakennamme sitten uuden talon kun olen töissä, riippuen hyvistä tonteista jne.

Ollaan siis useamman sadan kilometrin päässä Tampereesta, kesä ravattiin siellä usein kun pohdittiin minne päin mennään.. Nyt sitten pitäis alkaa päätöksiä syntymään, mutta aika hankalaa on.

Huomioi, että oma auto ei kauheesti lohduta, kun ajelet ruuhkassa aamuisin. Ylöjärveltä, Nokialta, Pirkkalasta jne. saattaa kestää jopa 45 min keskustaan aamuisin. Oletko valmis kuluttamaan omaa aikaasi jopa 1,5 h-2 h joka päivä työmatkoihin?? Suosittelisin, että muutatte suosiolla Tampereen puolelle, varsinkin tuolla budjetilla. Kun kerran lapsetkin on käytännössä keskustassa hoidossa, tulee sitä suhailua keskustassa niin paljon ruuhka-aikaan.

Mun vinkki on se, että muuttakaa keskustaan, lähelle lasten koulua ja sun opiskelupaikkaa. Koittakaa sitä vaihteeksi, vaikka ihan vuokralla asuen. Hakekaa sitten vakituisempaa asuntoa, kun jo asutte Tampereella.

Mun vinkki on se, että muuttakaa keskustaan, lähelle lasten koulua ja sun opiskelupaikkaa. Koittakaa sitä vaihteeksi, vaikka ihan vuokralla asuen. Hakekaa sitten vakituisempaa asuntoa, kun jo asutte Tampereella.

Tätä mietimme, mutta meillä on kotitoimistojen, harrastusten jne.. takia otettava niin iso asunto joten totesimme että yritämme selvitä yhdellä muutolla tai hetken väliaikaisella vuokra-asutuksella.