Tamperelaiset hei, vinkkejä kehiin kiits! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piikkikampa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piikkikampa

Jäsen
23.11.2009
206
0
16
Ollaan lähössä ens viikolla tyttöjen kanssa minireissulle rentoutumaan ja ollaan yks yö Tampereella (eli la päivä vietetään shoppaillen yms, illalla juhlimaan ja yöks hotelliin).

Oiskos vinkkejä parhaista paikoista Tampereella kaupat/ravintolat/baarit -osastolla??

Jonkun verran on tullut Tampereella pyörittyä kesäsin, mutta viime kerrasta on hetki (ja yleensä miehen kanssa reissatessa ei kyllä edes niitä parhaita shoppailumestoja ainakaan edes tuu metsästettyä) .. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:
no nyt löytyy! kiitos vielä! :)
ulkopaikkakuntalaisena sitä kun helposti päätyy vaan suoraan Amarilloon taas kun ei osaa mitään muutakaan etsiä.. :ashamed:

Kuninkaankadullekin (kävelykatu) on avattu Amarillo.

No siis sitä Amarilloa ehkä kuitenkin yritettäis vältellä (ainakin ruokaravintolana, miksei ehkä illalla sitten), se kun löytyy tältä suunaltakin (no mistäpäs ei) ja ois mukava kokeilla jotain uuttakin välillä.. mutta muita ideoita? :)

Mä taas en menisi El Toroon (olen kuullut siitä paljon ikäviä juttuja, en ole itse käynyt). Tampereella on paljon kivoja ravintoloita, kertokaa minkä tyyppistä etsitte? Vähän ns. hienompaa, tai jotain "alueruokaa" kuten slaavilaista tai kreikkalaista, pizzapaikkaa..?

Baarejakin riittää joka makuun, olisko teidän makuunne jazzahtava vai seurusteluravintola, tai joku nuorekas tanssipaikka?

Mulla on paljon kysymyksiä. :D Kaupat löytyy tehokkaasti, kun pyörii Hämeenkadulla ja siinä ympäristössä.

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Mä taas en menisi El Toroon (olen kuullut siitä paljon ikäviä juttuja, en ole itse käynyt). Tampereella on paljon kivoja ravintoloita, kertokaa minkä tyyppistä etsitte? Vähän ns. hienompaa, tai jotain "alueruokaa" kuten slaavilaista tai kreikkalaista, pizzapaikkaa..?

Baarejakin riittää joka makuun, olisko teidän makuunne jazzahtava vai seurusteluravintola, tai joku nuorekas tanssipaikka?

Mulla on paljon kysymyksiä. :D Kaupat löytyy tehokkaasti, kun pyörii Hämeenkadulla ja siinä ympäristössä.

:D Eli ravintolaan mennään varmaan iltapäivällä syömään jossain siinä ennen iltalaittautumisia, eli ei mitään hirmusen hienoa paikkaa. Ennemmin rento meininki, mutta kunnon esim. pihviannoksia kuitenkin ettei ihan pizzalinjalla sentään.. Mutta ei siis ehkä El Toroon ainakaan :p

Varmaan parissakin baarissa käydään, mutta alkuun joku kiva "sielukas", pienempi (you know..?) paikka ehkä ja yökerhoon sit varmaan päädytään.

Ikää 23, joten ei siis mitään ihan tanssiravintoloita.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:

:D Eli ravintolaan mennään varmaan iltapäivällä syömään jossain siinä ennen iltalaittautumisia, eli ei mitään hirmusen hienoa paikkaa. Ennemmin rento meininki, mutta kunnon esim. pihviannoksia kuitenkin ettei ihan pizzalinjalla sentään.. Mutta ei siis ehkä El Toroon ainakaan :p

Varmaan parissakin baarissa käydään, mutta alkuun joku kiva "sielukas", pienempi (you know..?) paikka ehkä ja yökerhoon sit varmaan päädytään.

Ikää 23, joten ei siis mitään ihan tanssiravintoloita.. :D

Kiinalainen rafla Ngyuen Cao Su löytyy Tuomiokirkonkatu 34:sta, kuuluisa "pikkukiinalainen".
Hämeenkadun alkupäästä löytyy Coyote, sieltähän saa niin pihviä kuin hampurilaisiakin yms. Tästä välistä unohtui New York, sekin kiva pihvipaikka!
Itse menisin Comoon, löytyy myöskin Hämeenkadun alkupäästä (oletan, että Hämeenkatu alkaa rautatieaseman päästä..) Seppälän (?) vierestä. On kuulemma hyvä, ja vähän kalliihko, mutta ainakin on uusi ja suosittu.

Koskikeskuksesta löytyy sekä shoppailtavaa että hyviä rafloja. Knossos on monen suosima kreikkalainen ja ravintola Saha oman kokemukseni mukaan mukava paikka täyttävillä annoksilla.

Sitten noista baareista. Näitä tosiaan ois aika paljon ja useampi on nyt jotenkin muuttunut ja vaihtanut ilmettä.
Takuuhyvä aloittelupaikka on Café Europa, Aleksanterinkatu 29. Groove Bar & Cellar on ainakin ennen ollut kiva hengailupaikka, tosin ovat juuri uusineet itsensä enkä tiedä, minkälainen on nykyisin. Kiva ja yleensä kohtuu rauhallinen aloittelupaikka on Tabu, Hämeenkadulta löytyy alkupäästä.
Bilettämiseen kallis ja fiini Love hotel. Sitten ois näitä "seduloita" eli Onnela, Armas, Senssi - näistä Armas minusta ainakin kivempi kuin Onnela. Sitten on Ilveksen bilebaari, siinä vieressä istuskelubaarejakin pari.

Finlaysonin alueella on sitten taas Plevna, Bella Roma, American Diner ja se siipiravintola (en muista just nyt nimee). Comossa käytiin yks päivä ja olivat vaihtaneet listaa ja ruokakaan ei ollut erikoista vaikka ennen on ollut tosi hyvä paikka :/

Oii, kiitos, siinähän tuli jo tosi kattavasti! :D

Millanen sedula on muuten tuo Senssi (epäilyttävä nimi :D)? Onnela ja Armas on täältäkin jo tuttuja.

Senssi avattiin maaliskuussa (?), en oo itse vielä siellä ehtinyt käymään, mutta vissiin aika 90's-henkinen lihatiski on, tosin monen kehuma. Senssi on siis aiemminkin ollut Tampereella ja tehnyt paluun.

Iltaravintoloista mä tykkään eniten Gloriasta mutta mä oonki sua paljon vanhempi :D Jack the Roosterissa on mun mielestä hyvä ilmapiiri ja siellä on aika usein bändejäki soittamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Comossa käytiin yks päivä ja olivat vaihtaneet listaa ja ruokakaan ei ollut erikoista vaikka ennen on ollut tosi hyvä paikka :/

Eikä, oikeasti! Mitäs ne nyt sillain meni tekemään?! Mä käsitin sen homman niin, että Como oli suosittu juurikin sen takia, että siellä oli se erikoinen lista ja tosi tyylikäs meininki, mutta jos menivät listan muuttamaan niin höh.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Jack the Roosterissa on mun mielestä hyvä ilmapiiri ja siellä on aika usein bändejäki soittamassa.

(Mulla ei oo muuta tekemistä kun vastailla tähän ketjuun?! No mut ruoka ja viina vaan puhututtaa mua.. :D)

Tähän piti sanoa, että Jack the Roosterille peukku, sinne kannattaa myös suunnistaa jos vaan ehtii!

Kuumimmat

Yhteistyössä