Tamperelaiset: Mitä kaupunginosaa suosittelisit lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutto mielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutto mielessä

Vieras
Edessä saattaisi olla muutto Tampereelle, emmekä mieheni kanssa kumpikaan tunne kaupunkia juuri lainkaan. Paikakkunnalla asuvilta/asuneilta tutuiltakaan ei vielä tässä vaiheessa kehtaa kysellä kun muutto ei vielä ole edes mitenkään varma.

Ensisijaisesti toiveissa olisi löytää KERROSTALOASUNTO alueelta, joka olisi melko lähellä keskustaa, mutta kuitenkin sellainen mukava ja rauhallinen, lapsiperheelle sopiva. (Omakotitaloalueet voi siis nyt jättää suosituksista pois.) Aivan ehdoton välttämättömyys tuo keskustan läheisyys ei olisi, mutta kakkostoiveena alue josta pääsisi nopeasti ja kätevästi yhdellä bussilla keskustaan.

Mielellään kuulisin myös mitä aluetta ette missään nimessä suosittelisi. Ja tietysti perustelujen kera.

Hervanta on kuulemma leovtonta aluetta, mutta länsi-tampereella on ainakin mun tietojen mukaan rauhallista. Ehkä tesoma, virontörmä, käräjätörmä, haukiluoma. Bussilla menee kaupunkiin alle puoli tuntia, ja varsinkin tesomalta on hyvät kulkuyhteydet ja pääsee monella eri bussilla.

Ehdotukset: Tammela, Kaleva, Järvensivu ja Amuri.

Kaleva: kävelymatka keskustaan, rauhalllinen, market-kekittymä myös kävelymatkan päässä. Talot pääosin 50-luvulta, jonkin verran myös ihan uusia taloja.

Tammela: keskustan vieressä, palvelut lähellä. Keskustan läheisyys ja tori tuo hieman levottomuutta?

Järvensivu: kävelymatka keskustaan, kerrostalot 2000-luvulla tehtyjä. Palvelut taitavat olla vähän huonoja?

Amuri: eläkeläisalue keskustan länsipuolella. Kallis?

Joo monia en näistä kyllä miellä keskustan läheisiksi. Ja rauhallisuudesta ollaan kyllä tosi eri mieltä kun eri henkilöiltä kysytään. Hervanta esim. on huomattavasti rauhallisempi kuin mitä puhutaan. Jos ei nyt muuta niihin Duon läheisiin betonihelvetteihin.

Yks ehkä varteenotettava vaihtoehto (ei niin lähellä keskustaa) vois olla Vuores. Ilmeisesti sieltäkään ei kovin kauaa keskustaan aja sen uuden sillan takia. Iidesranta on kans lähellä keskustaa ja oon kuullu kehuja.

Mutta edelleen entisenä hatanpäälaisena liputan sen puolesta. :D

Ai että Tesoma rauhallinen. Antakaa mun kaikki kestää.

Sitä paitsi, mistä lähtien Tesoma, Haukiluoma jne ovat olleet keskustan lähellä?

Luitko aloitusviestin kunnolla, siinä sanottiin että "Aivan ehdoton välttämättömyys tuo keskustan läheisyys ei olisi, mutta kakkostoiveena alue josta pääsisi nopeasti ja kätevästi yhdellä bussilla keskustaan."

Ja mun käsittääkseni tesoma on rauhottunut kun en oo pitkään aikaan kuullu siellä tapahtuneen mitään, kun joudun siellä ramppaamaan vähän väliä. Vai onko?

Vuokra-asunto olisi hakusessa, joten siinä luonnollisesti kaipaisin yhtä lailla suosituksia. Millaisia esim. kaupungin vuokra-asunnot ovat? Entä VVO ynnä muut? Ihan hillittömän korkeaa vuokraa meillä ei olisi varaa maksaa, koska itse olen vielä kotiäiti, ja miehenkin palkka ihan duunaritasoa. Mihinkään ghettoon emme kuitenkaan silti ole valmiita muuttamaan. Nykyisellä asuinpaikkakunnallamme löysimme pitkän etsinnän jälkeen edullisen vuokra-asunnon suht rauhallisesta, tosin hieman "mummoutuneesta" kaupunginosasta läheltä keskustaaa. Toiselle paikkakunnalle muuttaessa näin perusteellinen etsintä ja lukuisissa näytöissä käyminen ei kuitenkaan varmasti onnistu.

Työpaikan sijainti on valitettavasti vielä kysymysmerkki. Työpaikkailmoituksessa ei mainittu varsinaista työpaikan sijaintia, joten se selviäisi vasta työhaastattelussa - jos nyt sinne asti edes päästään...

Ai että Tesoma rauhallinen. Antakaa mun kaikki kestää.

Sitä paitsi, mistä lähtien Tesoma, Haukiluoma jne ovat olleet keskustan lähellä?

Tesoma on ihan rauhallinen kyllä ja aloituksessakin mainittiin että ei tarvitse olla lähellä keskustaa jos bussit kulkee hyvin. Ja kyllä ne kulkee. Tesoman ohella voisin suositella Haapalinnaa, Lielahtea, Lentävänniemeä tai hatanpäätä tai härmälää.

Kuten tästäkin huomaa niin ympäri Tamperetta on paljon varteenotettavia vaihtoehtoja. Fakta kuitenkin on että mikäli mielitte lähelle keskustaa, on vuokrakin sen mukainen. Meillä esim. Hatanpäällä oli asomaksu n. 800 euroa kuussa ja aso-kämppiin on pitkä jono (ja varmaan ovat nousseet vielä siitä kun ite asuttiin siellä). Vuokra sellaisesta kämpästä olisi vielä enemmän.

Kannattaisi kuitenkin katsoa missä se työpaikka tulee sijaitsemaan ja sen mukaan valita asuinpaikkaa Kekkosentie tyäpäivän jälkeen Hervannasta Lielahteen voi jossain vaiheessa alkaa ottamaan päähän :D

• Tykkää
Reactions: waninka
Selvähän se, että varsinaisen etsinnän aloittaisimme vasta siinä vaiheessa jos mies tosiaan saisi tuon työpaikan. Muutto kuitenkin tulisi aika nopealla varoitusajalla - mahdollisesti jo joulukuun alussa - joten siksi lienee jo vähän syytä kartoittaa mistä lähteä liikkeelle.

Me asutaan pahamaineisessa Hervannassa VVO:n vuokra-asunnossa ja ihan hyvin ollaan viihdytty. Vuokra on kyllä mun mielestä kallis (n. 750 euroa kolmiosta), mutta bussiyhteydet kaupunkiin on hyvät. Meidän talossa asuu pääasiassa lapsiperheitä ja eläkeläisiä, rauhallista on. Mä tykkään asua täällä myös siksi että kaikki palvelut on kävelymatkan päässä, on useita isoja ruokakauppoja, posti, apteekki, yksityislääkäri, kirjasto.

Alkuperäinen kirjoittaja muutto mielessä;27316846:
Selvähän se, että varsinaisen etsinnän aloittaisimme vasta siinä vaiheessa jos mies tosiaan saisi tuon työpaikan. Muutto kuitenkin tulisi aika nopealla varoitusajalla - mahdollisesti jo joulukuun alussa - joten siksi lienee jo vähän syytä kartoittaa mistä lähteä liikkeelle.

Liikkeelle kannattaa lähteä siitä työpaikan sijainnista. Kuten joku jo mainitsi, tuo itä-länsi-suunnassa ajaminen saattaa jossain vaiheessa alkaa nyppiä. Kaikista kaupunginosista pääsee yhdellä bussilla keskustaan, maksimissaan menee sen 30 min. Slummeja täällä ei ole. Ihan pahimpiin vuokratalokortteleihin en muuttaisi, en missään kaupungissa enkä missään kaupunginosassa.

Kannattaisi kuitenkin katsoa missä se työpaikka tulee sijaitsemaan ja sen mukaan valita asuinpaikkaa Kekkosentie tyäpäivän jälkeen Hervannasta Lielahteen voi jossain vaiheessa alkaa ottamaan päähän :D

Kannattaa tosiaa katsella asuntoa vasta sitten, kun työpaikan sijainti selviää. Mutta ei tuo Paasikiven-Kekkosentie enää uuden ohitustien valmistuttua ole sellainen sumppu kuin takavuosina.

Itse olen asunut Kaukajärvellä. On vähän kauempana keskustasta, mut yhdellä bussilla pääsi keskustaan. Järvikin oli lähellä. Siitä kun asuttiin siellä on jo jokunen vuosi niin en tiedä alueen rauhallisuudesta. Mut silloin kun siellä asuttiin niin paljon oli lapsiperheitä alueella.

Hatanpää, Rantaperkiö, Härmälä...(Härmälästä kaikki osat ei oo ihan niin rauhallisia). Mutta on lähellä keskustaa, hyvät kulkuyhteydet, paljon lapsiperheitä, päiväkodit ja koulut lähellä ja hyviä, Pirkkalan Partolan ostoskeskukset tosi lähellä, kiva uimaranta, Hatanpään Arboretum ihanana ulkoilumaastona, paljon puistoja jne. Itse olen alueella asunut yli kymmenen vuotta ja viihtynyt tosi hyvin!

Yhteistyössä