Tamponien käyttö vaikka on kierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja july
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

july

Jäsen
28.03.2005
157
0
16
Vastatkaapas mulle, että kuinka moni teistä "uskaltaa" käyttää tamponeja vaikka onkin kierukka ehkäisynä? Laitatin n.kolme vkoa sitten kuparikierukan ja viikko sitten alkoivat menkat. Vuoto on todella runsasta ja siteitä joutuu vaihtamaan koko ajan. Haluaisin käyttää tamponeja niinkuin vanhoina "hyvinä" aikoinakin. Lähteekö kierukka helposti pois jos käyttää tamponeja?

joo kaverilla lähti kun poisti tamponia niin kierukka roikkui mukana. joten siksi sitä ei kai suositella. kaverillakin piti olla niin lyhyet langat ettei tarttus mutta niin vaan tarttui. onneksi huomasi.

Mulla oli kup kier enkä käyttänyt tampoonia juuri koska se voi tarttua kiinni ulos vetäessä. Sähelsin siteillä ja se oli kamalaa kun vuoto oli järkyttävää mutta ei voinut mitään :( Tampoonia en silti käyttäis, ja siinä mun vuodossa suurinkaan koko ei ois imenyt.
Otatin pois runs vuotojen takia.

Siis eikö kierukan kanssa saa käyttää tampoonia? Päteekö sama hormonikierukkaan? Yritän täällä pähkäillä otanko hormonikierukan vai sterilisaation. Lapsia en enää aio tehdä se on sata varma.

Minulle sanottiin että hormonikierukan kanssa voi käyttää tampooneja jos tarpeen on, mutta minulla menkat jäivät niin minimaallisiksi silloin harvoin kun olivat, että pikkuhousunsuojilla pärjäsi. (Samoin on muuten nyt kun käytän Cerazetteja) =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 17:26 linnea75 kirjoitti:
Siis eikö kierukan kanssa saa käyttää tampoonia? Päteekö sama hormonikierukkaan? Yritän täällä pähkäillä otanko hormonikierukan vai sterilisaation. Lapsia en enää aio tehdä se on sata varma.

Ei sais. Se lukee kierukan ohjeissa, kannattaa lukea. Jotkut sanovat että käytä vain mutta itse en käyttis jos kerran on riski että tarttuu kierukan lankoihin. :attn: Sama siis onko hormooni vai mikä, langat ne siinäkin.

Hormonikierukan kanssa itselläni ei koskaan ollut edes tarvetta tamponien käyttöön, niin vähäiseksi vuodot jäivät (silloin harvoin kun jotain tuli) että pikkuhousun suojilla pärjäsi ;)

( kyllä minullekkin tosiaan lääkäri sanoi että niitä voi kyllä käyttää, mutta tarvetta tuskin on...)

Mä olen käyttänyt tamponeja vaikka onkin kuparikierukka.
Tosin mulla ne kierukan langat ovat kohdunnapukan päällä taipuneena ylöspäin. Joten en usko niiden lankojen pääsevän sotkeentumaan tamponiin.

Jossain oli että ei saa käyttää vuotoon nähden liian imukykyistä tamponia, jotta se vaihtohetkellä on varmasti riittävästi kostunut, sen pitäisi vähentää lankojen tamponiin tarttumisen riskiä.

Mulla on Mirena kierukka ja olen pitänyt tamponeja ja itseasiassa en edes käytä siteitä, koska ne on niin "ärsyttäviä".
Eikä lääkärikään sanonut ettei niitä voi käyttää. Kyllä ne kierukan langat pitää olla kauempana eli ei ne kyllä vahingossa tule sieltä pois! kaverini tosin luuli kännissä että eikö ottanut vielä tamponia pois kun langat tuntui ja otti uudelleen ja UPS tuli kierukkakin pois :headwall: :laugh:

kierukan langat pitäisi olla katkaistu minimiin ja ei siis pitäisi olla mitään estettä etteikö tamponeja voisi käyttää...?!? tää on kyl eka kerta kun tällaistä edes kuulen/luen :snotty: ;)

anteeks nyt mutta miten se kierukka sieltä voi pois tulla tampoonin mukana...mites sitä sitten ollenkaan voi yhdynnässä olla... jos mies tökkii vaan sitä kierukkaa...nyt ei ymmärrä...ei miehellä tietenkään vehje ole niin tarrautuva kun tampooni mutta silti...????????????????

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2005 klo 13:20 mitä kirjoitti:
anteeks nyt mutta miten se kierukka sieltä voi pois tulla tampoonin mukana...mites sitä sitten ollenkaan voi yhdynnässä olla... jos mies tökkii vaan sitä kierukkaa...nyt ei ymmärrä...ei miehellä tietenkään vehje ole niin tarrautuva kun tampooni mutta silti...????????????????

Sepä siinä juuri onkin että miehen PIIP liukas mutta pahimmilaan kuivahko ulosvedettävä tampooni voi tarrata kii.

Yhteistyössä