Tän takia mä en osta Lidlistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No juu, sattuuhan noita muillekin kauppaketjuille. Muttakun tuli väkisinkin mieleen, että Lidlin ruokaa mahdetaan tehdä jossain peräpihan romuaitan takana...

En ole koskaan mitään ruuveja tai rottia ruoastani löytänyt. Kerran metallinpalan Atrian porsaansuikaleiden joukosta. Mutta Atriasta tuli mieleen, että ollessani sillä suunnalla töissä, minua ällötti se, miten ne marinadit säilytettiin..

suurin osa lidilin tuotteista on aivan samojen suomalais valmistajien kuin muissakin kaupoissa nimi vain on eri. esim. maito on valion

näinpä, ja jos mennään kotimaan ulkopuolelle ni kaikki pirkat, rainbowt jne on samojen valmistajien tekeleitä ku lidlin kamat.

Pirkan tuotteet on kyllä pitkälti Suomessa valmistettuja. Kaikissa pakkauksissa näkyy tarkka valmistuspaikka.

voi elämä, katteleppa vähän teollisia tuotteita, ei tosiaankaan ole kotimaisia.

Onko ihmisillä todellakin noin lyhyt muisti? Juurihan kesällä oli kova bolemiikki siitä kuinka keskon ja parin muunkin ketjun myymistä tuotteista löytyi lasinsiruja jne.. Eli sattuu sitä paremmissakin piireissä. :D

Eikä se tarkota jos lukee pakkaaja Pirkka, Suomi Finland, että tuotteen alkuperämaa olis Suomi.. Kannattaa lukea mistä se tuote on alkujaan tullut. Mun Rainbow hemapa-pussin kyljessä lukee alkuperämaa: Belgia..

Alkuperäinen kirjoittaja se pieni ero:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Missä tosta lidlin tuotteen takaisin vetämisestä on uutinen tms?

Siinä on uutista se, että asiasta tiedotetaan Saksalaiseen tapaan. Saksalainen tapakulttuuri velvottaa ilmottamaan asiasta lehdessä ja lidl toimii näin myös suomessa. Suomalaiseen tapakulttuuriin liittyy se, että mennään viranomaisen vaatiman minimin rajalla ja asiasta ei tiedä edes kaikki kaupan työntekijät.

Aika sekava vastaus joka ei oikeastaan vastannut kysymykseen. Asiasta ei siis ole uutisoitu missään.

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Eikä se tarkota jos lukee pakkaaja Pirkka, Suomi Finland, että tuotteen alkuperämaa olis Suomi.. Kannattaa lukea mistä se tuote on alkujaan tullut. Mun Rainbow hemapa-pussin kyljessä lukee alkuperämaa: Belgia..

Mun keittojuureksissa (Rainbow) lukee valmistusmaa:Suomi :D

Ei tietenkään tarkoitakaan, mutta niissä pakkauksissa käy kyllä ilmi se todellinen valmistuspaikkakin. Kuten esim. Pirkan kiisseli on valmistettu H. Kontion tehtailla.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No juu, sattuuhan noita muillekin kauppaketjuille. Muttakun tuli väkisinkin mieleen, että Lidlin ruokaa mahdetaan tehdä jossain peräpihan romuaitan takana...

En ole koskaan mitään ruuveja tai rottia ruoastani löytänyt. Kerran metallinpalan Atrian porsaansuikaleiden joukosta. Mutta Atriasta tuli mieleen, että ollessani sillä suunnalla töissä, minua ällötti se, miten ne marinadit säilytettiin..

suurin osa lidilin tuotteista on aivan samojen suomalais valmistajien kuin muissakin kaupoissa nimi vain on eri. esim. maito on valion

näinpä, ja jos mennään kotimaan ulkopuolelle ni kaikki pirkat, rainbowt jne on samojen valmistajien tekeleitä ku lidlin kamat.

Pirkan tuotteet on kyllä pitkälti Suomessa valmistettuja. Kaikissa pakkauksissa näkyy tarkka valmistuspaikka.

voi elämä, katteleppa vähän teollisia tuotteita, ei tosiaankaan ole kotimaisia.

Joo no kyllä kait kuka tahansa tajuaa että ei täällä Suomessa mitään ananaksia ja tonnikaloja pakata.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:

Mun keittojuureksissa (Rainbow) lukee valmistusmaa:Suomi :D

Rainbow lohkoperunatkin oli Belgiasta... :D

...valmistusmaa:Suomi :D

Kommenttia aiheeseen "made in finland"

Avainlippusymboolin saa käyttöön, kun kustannuksista tulee tarpeeksi suomesta.

Esimerkiksi otan espanjalaisen kenkälankin.

Tuote on kokonaan espanjalainen, mutta sen pakkaus tehdään suomessa. Pakkaaminen ja pahvikääreen painattaminen on kuluna niin suuri osa tuotteesta, että sille saa avainlippusymboolin.

Ei tietenkään tarkoitakaan, mutta niissä pakkauksissa käy kyllä ilmi se todellinen valmistuspaikkakin. Kuten esim. Pirkan kiisseli on valmistettu H. Kontion tehtailla.

No emmä meinannutkaan että ne mitään kiisseleitä kuljettelee toiselta puolen maapalloa tänne myyntiin.. :D
Lähinnä tarkotin noita pakasteita yms.

Siinä on uutista se, että asiasta tiedotetaan Saksalaiseen tapaan. Saksalainen tapakulttuuri velvottaa ilmottamaan asiasta lehdessä ja lidl toimii näin myös suomessa. Suomalaiseen tapakulttuuriin liittyy se, että mennään viranomaisen vaatiman minimin rajalla ja asiasta ei tiedä edes kaikki kaupan työntekijät.

Aika sekava vastaus joka ei oikeastaan vastannut kysymykseen. Asiasta ei siis ole uutisoitu missään.

Siinä tapauksessa totean, että sitä ei ole tapahtunut.

Mun pisti silmään tässä alotukseessa, että lidl kehottaa heittämään tuotteet pois, joissa viimeinen käyttöpäivä 3.8.2009, että oliskohan hieman "vanhentunut" uutinen, niinkuin nuo ruoatkin taitais jo olla..

Eli joku vetänyt hatusta koko jutun ja päättää lietsoa hysteriaa Lidlin tuotteita vastaan? Mmh... En yhtään ihmettelisi :D

Alkuperäinen kirjoittaja öqei:
...valmistusmaa:Suomi :D

Kommenttia aiheeseen "made in finland"

Avainlippusymboolin saa käyttöön, kun kustannuksista tulee tarpeeksi suomesta.

Esimerkiksi otan espanjalaisen kenkälankin.

Tuote on kokonaan espanjalainen, mutta sen pakkaus tehdään suomessa. Pakkaaminen ja pahvikääreen painattaminen on kuluna niin suuri osa tuotteesta, että sille saa avainlippusymboolin.

Joo, toi on ihan totta. Siksi en avainlippua kauheasti tuijotakaan. Menettänyt alkuperäisen merkityksensä jo ajat sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii harmaana:

Mun pisti silmään tässä alotukseessa, että lidl kehottaa heittämään tuotteet pois, joissa viimeinen käyttöpäivä 3.8.2009, että oliskohan hieman "vanhentunut" uutinen, niinkuin nuo ruoatkin taitais jo olla..

2010

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii harmaana:

No emmä meinannutkaan että ne mitään kiisseleitä kuljettelee toiselta puolen maapalloa tänne myyntiin.. :D
Lähinnä tarkotin noita pakasteita yms.

Se on varmaan totta, mutta mä veikkaan että sitä tekee muutkin ku ns. halpamerkit.

viittaa varmaan tähän mutta lidiliä ei kyllä mainita misään.

Hiirenhäntää kalkkunalla, olkaa hyvä!

Anita SimolaLähetä palautetta toimittajalle

Ruokakriisit eivät ota loppuakseen.

Tampereella asuva perhe koki järkytyksen, kun se löysi kalkkunafilepakkauksesta puolikkaan hiiren raadon.

Aamun Ilta-Sanomat tietää kertoa, että perhe oli jo ehtinyt syödä paikallisesta marketista ostetusta kalkkunafilepakkauksesta puolet ennen kuin jäljelle jääneiden fileiden välistä löytyi hiiren takapää.

- Luulin ensin, että sinne on jäänyt höyhenen tupsu. Tuijotin sitä vähän aikaa ja sitten paljastui, että siinä on hiiren häntä ja kokonainen eläimen takapää, järkyttynyt perheenäiti tilittää lehdessä.

Lehden mukaan pakkauksessa oli valmiita kypsennettyjä ja sitten pakastettuja kalkkunafileitä.

Perhe ehti syödä uunissa kuumennettua ruokaa, ennen kuin äiti huomasi "vieraan olion".

- Meille sattui hiiren takaosa, kenenkähän lautasella on etupää, äiti ihmettelee.

Perhe on ottanut yhteyttä Tampereen elintarvikevalvontaan. Fileet ja hiiren puolikas on toimitettu laboratorioon. Tampere on ulkoistanut tällaiset tutkimukset.

Jos tekee kaikki ruuat itse ja pysyy tuoreessa kasvisruuassa , pitäisi suunnilleen itse tietää mitä syö.
Olen ollut muutamassa elintarviketehtaassa töissä ( Suomessa ) , ja kyllä mä niiden tuotteisiin luotan . Omavalvonta toimii ja puhtaudesta pidetään huolta , labrantädit käy ottamassa näytteitä kesken tuotannon ja pesujen aikana & jälkeen.
Mutta isoilla tuotantolinjoilla sattuu ja tapahtuu , jos työntekijän silmien edestä menee tuhansittain samaa tavaraa päivän mittaan , on aivan mahdotonta olettaa , ettei virheitä sattuisi - valvonnasta huolimatta.

Hiiriin tai vastaaviin eläimiin en ole missään tehtaassa törmännyt , loukkuja olen tehtaitten ulkopuolilla nähnyt enemmänkin.

viittaa varmaan tähän mutta lidiliä ei kyllä mainita misään.

Hiirenhäntää kalkkunalla, olkaa hyvä!

Anita SimolaLähetä palautetta toimittajalle

Ruokakriisit eivät ota loppuakseen.

Tampereella asuva perhe koki järkytyksen, kun se löysi kalkkunafilepakkauksesta puolikkaan hiiren raadon.

Aamun Ilta-Sanomat tietää kertoa, että perhe oli jo ehtinyt syödä paikallisesta marketista ostetusta kalkkunafilepakkauksesta puolet ennen kuin jäljelle jääneiden fileiden välistä löytyi hiiren takapää.

- Luulin ensin, että sinne on jäänyt höyhenen tupsu. Tuijotin sitä vähän aikaa ja sitten paljastui, että siinä on hiiren häntä ja kokonainen eläimen takapää, järkyttynyt perheenäiti tilittää lehdessä.

Lehden mukaan pakkauksessa oli valmiita kypsennettyjä ja sitten pakastettuja kalkkunafileitä.

Perhe ehti syödä uunissa kuumennettua ruokaa, ennen kuin äiti huomasi "vieraan olion".

- Meille sattui hiiren takaosa, kenenkähän lautasella on etupää, äiti ihmettelee.

Perhe on ottanut yhteyttä Tampereen elintarvikevalvontaan. Fileet ja hiiren puolikas on toimitettu laboratorioon. Tampere on ulkoistanut tällaiset tutkimukset.

Joo ton mäkin löysin, en mitään muuta ja siks jäi häiritseen mistä tieto siitä että kyseessä Lidlin tuote on lähtenyt liikkeelle...

No johan nyt on. Näitä samanlaisia sattuu myös tunnetuille suomalaisille valmistajille, ja ainoastaan vastuu tuotteen poisvedosta ja palautuksien hyvittämisestä on kaupalla, ts. eihän se Lidlin vika ole ettei siellä olla nähty pakkauksen sisälle.

Useimmiten tuotteiden poisvedot johtuu lähinnä "laatuvirheestä", eli maku/väri/haju on outo ja kuluttajat on siitä reklamoineet. Ja näitä siis todellakin sattuu kaikille valmistajille kotimaasta riippumatta.

Ja vielä lisäyksenä tuohon edelliseen ennen kuin kukaan siihen tarttuu: siis viime kädessä vastuu vierasesinelöydöksistä yms. on kuitenkin valmistajalla/pakkaajalla, joka virheen on tehnyt.

Yhteistyössä