Tänään koettua virpojista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneksi meidän lapset oli tyytyväisiä joka palkasta ja olinkin kertonut että toiset antaa kolikon, toiset jotain nameja ja toiset vaikka hedelmän. :kieh:

Ihanin palkka lasten mielestä oli pieni askartelupaketti. :D

Minäkin veikkaan että lapsi oli allerginen nameille... ja saattaa olla että kun oli monessa paikassa käynyt ja aina vaan samaa saanut, niin alkoi tympiä.

jos päästäisin mun moniallergisen lapsen virpomaan, kävisi todennäköisesti takuulla niin ettei lapsi pystyisi kätkemään sitä pettymystä siitä että ei saanut palkinnoksi mitään sellaista jota pystyisi syömään.
Tai ehkä ensimmäisten kahden tai kolmen virpomispaikan ovella pystyisi mutta varmaan neljännen tai kuudennen kohdalla viimeistään tulisi suru puseroon.

kannattaako moniallergisen mennä ollenkaan virpomaan tuntemattomien ovelle?Eikös kannattaisi mennä vain tutuille,jotka tietää allergioista?Meillä kävi yöllä pääsiäis kukko munimassa.Jokainen sai jotakin hyvää joka käy..

Jos lähdetään kerjuulle, niin pitäs ees vitsat olla koristeltuja! 2 höyhentä/risu ei oo mikään huolella hoideltu...
Se on vaihtokauppa: mä saan nätit koristeet ja virpoja saa suklaata tms. Suklaamunia oon aina ostanut, huonosti näyttäs kelpaavan, kun vanhemmat ostelee niitä lapsilleen ihan tarpeeksi. Kysyvät rahan perään ja siinä menee loppukin fiilis hommasta mrrr. Ja jos käy kaksi virpojaa ja molemmat tahtoo palkan pitäs olla itsestäänselvyys että kaksi vitsaa tulee kanssa.
Mennyt ihan älyttömäksi tääkin homma.

Alkuperäinen kirjoittaja ajat muuttuu:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
kyllä mulle kelpas muksuna se pelkkä suklaa-muna! Mun mielestä tossa pussissa oli aika paljon...

Eilen töissä yksi rouva pyysi vaihtorahoja 5? seteleinä, kun tulee niitä virpojia, mä olin vähän monttu auki koska itse aikoinaan sain joltain 10mk kolikon ja olin ihan pää pyörällä, että HIRVEEN PALJON ANTOI :)

Silloin, kun mä olin virpomis ikäinen, oli vielä kymmenenmarkkaakin seteli. Kyllä ne oli markkoja ja 50 peennisiä mitä rahoina annettiin palkaksi. Muistan kuitenkin, että yksi mies antoi meille kaverin kanssa puoliksi kymmenenmarkkaa ja me oltiin ihan "wau, oho!" ja ristittiin se sitten kymppi-mieheksi ja muistettiin joka vuosi käydä sillä virpomassa. :D

Niin ne ajat (ja lapset) muuttuu....

virpoessani itsekin sain monesti muutamia markkoja. vitonenkin oli jo iso raha. tai jos sai oikeasti jonkun kindermunan. yks nainen antoi omenan. se oli vähän tylsä. ja sen kyllä muistaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Meillä kävi somali lapset virpomassa, ja tää on kirjoitettu hyvällä!

Öö tuota muslimit palmusunnuntaita toivottamassa :o suo anteeksi mutta mun mielestä aika outoa.

Suomessa ne asuu eli miksi se olisi outoa? Kysy suomalaisvirpojilta onko ne kastettu, kuuluuko ne kirkkoon ja tietääkö ne miksi virvotaan, olen varma että 99% ei tiedä vastausta.

Ei kai tuokaan tapa ole alun alkean liittynyt kristinuskoon mitenkään.
Kirkko on vaan tämänkin pakanallisen tavan ottanut itselleen että kansa tuntisi kirkon enemmän omakseen.... siis silloin aikoinaan kun kristinusko suomeen väkisin istutettiin.
Nykyinen pääsiäisnoitaleikki on lasten viihteeksi kehitetty yhdistelmä trulliperinnettä (noidaksi pukeutuminen) ja palmusunnuntain virpomisperinnettä (virpovitsat, onnentoivotus ja palkan vaatiminen). Historiallisesti virpominen ja trullit ovat siis vastakkaisia ilmiöitä (virpominen liittyy "siunaamiseen" ja trullit "kiroamiseen").

Yhteistyössä