Tänään lastenleikkipaikalla nähtyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihastutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihastutti

Vieras
siis kertokaa mulle missä on niiden vanhempien aivot, tai käyttäytymissäännöt ja lasten ohjaaminen ja oikeaan opastaminen, jotka ei vahdi penikoitaan yleisillä leikkipaikoille. Hesen leikkipaikalla tänään oma kolmevuotias yritti laskea liukumäkeä ja touhuta normaalisti, kun muutama penikka siellä hyppii ja etuilee koko ajan ja riehuu ja tekee kaikkea mitä ei saa.
vanhemmat istuu vieressä eivätkä puhu mitään. Ite menin ohjaamaan omaa lastani ja sanoin aika kuuluvasti että "tee näin äläkä ota mallia, nuin ei saa tehdä" kun yksi natiainen juuri kiipesi liukumäen väärästä suunnasta etuillen kaikki jonossa laskemaan olijat.
mua niin vituttaa suorastaan tollaset vanhemmat. miksi tehä niitä lapsia kun niitä ei sitten voi neuvoa ja ohjata vaan tyytyväisenä vedetään sitä saakelin burgeria naamaan kun pennut hyppii ihan vallattomina vaarantaen muitakin lapsia.
ottaa niin päähän tollanen...monesti näkee tollasta, tänään vain vitutti erikoisesti ne pari nulikkaa siinä. vaikka ite sanoinkin et ei noin saa tehä, niille lapsille, ei mitää jakoa. sama meno jatku... tollasille vanhemmille sais lapsia antaakkaan.

:attn:noita näkee aika paljon ja jokaisella äidillä on joskus se päivä että nyt päästän lapsen leikkimään ja syön. Tosin en kyllä tollaista hyväksy ja omiani kiellän käyttäytymästä noin. Joskus ne lapset vaan on riiviöitä, ei välttämättä vielä kolme vuotiaina mutta viis vuotta on jo sellaista että pitää kokeilla kaikkea, varsinkin sitä kiellettyä. Muistan kun varjelin omaani "isoilta pahoilta pojilta" kun se oli pieni, tää pienempi on sit oppinu ihan itse pitämään puoliaan =) .

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ehkä kuitenkin nyt liioittelet, ei ne lapset rikki mene eikä niitä tarvii koko ajan hyssytellä...

ei mee rikki ei, mut voikait niitä omiaan komentaa joskus!! nytkin monelle leikkipaikalla olleelle tuli paha mieli näiden parin pennun takia. ei se oo kiva kun joutuu koko paikka sekasin muutaman idioottipennun takia. uskomatonta vain minusta tollanen.

Mun lapset ei oo ujoja, mutten siltikään tykkää siitä että jotkut antaa lastensa riehua ja rikkoa sääntöjä esim. HopLopissa, puistoissa, leikkipaikoilla (etuilla, töniä, tukkia tiet niin ettei muut pääse ohi, yms).

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Taitaa sun oma olla niin ujo, ettei pärjää siel hurjien seassa.

ei oo ujo ei. yritän vaan opettaa toimimaan oikein. onko se sit väärin? pitäskö antaa vaan laittaa paikka remonttiin ja itekki nauttia siitä burgerista ilman et viittin ees vilkasta?
tässäpä se taas todistetaan, siellä taitaakin semmonen yks piittaamaton vanhempi kirjotella.

Joo ei ne lapset rikki mene mutta onhan se syvältä kun itse yrität opettaa lapsia kunnioittamaan muita ja toimimaan oikein niin aina on sellasia vanhempia joita ei kiinnosta. Siis lapsethan on lapsia ja jollei vanhempi ohjaa toimimaan oikein niin mistäpä sitä lapsi oppiskaan. Isompikaan lapsi. Valitettavasti tää maailma on julma, yritän silti itse aina opettaa lapsilleni tapoja. Olenpahan itse yrittänyt, vaikka jotakuta muuta se ei kiinnostaisikaan. aina löytyy niitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mutta ei saa myöskään öykkäröidä ja pienmmät tulee ottaa aina huomioon. Nih.

Että mammat on hyvät ja opettaa tapoja myös leikkipaikoilla, jos sinapit suupielissä antaa myöten.
Ei se ole hyssyttelyä.

kiitos! tässä oli ihanasti asia esitetty:)

Eli oikea tapa suhtautua huonoon käytökseen, öykkäröintiin, etuiluun, ja pahimmassa tapauksessa väkivaltaan, on panna paremmaksi, eli käyttäytyä itse vielä huonommin?

pakko niitten muksujen jossan höyryt päästellä! ja musta tuo nyt kuulostaa ihan normaalilta lasten touhulta (tietenkin pitää oppia käyttäytyy, mut että tollaisessa paikassa nii..)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ehkä kuitenkin nyt liioittelet, ei ne lapset rikki mene eikä niitä tarvii koko ajan hyssytellä...

ei mee rikki ei, mut voikait niitä omiaan komentaa joskus!! nytkin monelle leikkipaikalla olleelle tuli paha mieli näiden parin pennun takia. ei se oo kiva kun joutuu koko paikka sekasin muutaman idioottipennun takia. uskomatonta vain minusta tollanen.

Idioottipennun? Ei ole sullakaan kaikki hyvin, kun lapsista noin puhut.

Oltiin tänään puistossa. Isompi lapsi tönäisi nurin meidän lapsemme, kahdesti. So what? Eivät senkäänlapsen vanhemmat asiaan puuttuneet, mutta en vetänyt kamalia kilareita. Lasten kesken kun touhutaan, sitä sattuu ja tapahtuu. Uskon, että tämä tönijä oli ihan kiva lapsi. Oli vaan innoissaan niistä puiston härpäkkeistä eikä jaksanut juuri silloin olla kunnolla.

ei oo ujo ei. yritän vaan opettaa toimimaan oikein. onko se sit väärin? pitäskö antaa vaan laittaa paikka remonttiin ja itekki nauttia siitä burgerista ilman et viittin ees vilkasta?
tässäpä se taas todistetaan, siellä taitaakin semmonen yks piittaamaton vanhempi kirjotella.

Olisit käskenyt henkilökuntaa komentaan.

??? Mistä lähtien hlökunnan hommiin on lastenvahtipalvelu kuulunu?

Lol...joo, sitä vartenhan Hesessä henkilökuntaa on :D

Kyllä mä komennan ihan itse, saatan sanoa vanhemmillekin että sori mutta teidän Jessejalmari vetää parhaillaan jotain itseään puolet pienempää turpaan, joten olisko mahdollista että irroittaisit otteesi siitä pirtelömukista ja toteuttaisit vanhemmuutta?

No minä aikani moista katselin, oma tyttö odotti ja odotti kiltisti vuoroaan jonkun ipananpunkeron maatessa tahallaan liukumäessä virnistellen ja tukkien toisilta tien. Äiti mässytti ranskalaisia ja suu täynnä puheli kännykkään. En viitsinyt käskeä tyttöä laskemaan päälle, niin karjaisin sille punkerolle virnuilijalle (ikää ehkä about 7v) että alas vetää siitä edestä ja ihan hemmetin nopeaan...

Penska läksi, ja äitee meinasi kiskaista ranskalaisen ruokatorveen. Karjaisen muuten vastaisuudessakin :)

Ymmärrän, että harmittaa, mutta mietihän vähän omaa kielenkäyttöäsi tässä: "oma kolmevuotias" vs. "muutama penikka". Muut lapset olivat ehkä isompia kuin omasi ja siksi myös rohkeampia ja villimpiä leikkijöitä. Lapsia ovat kuitenkin hekin. Ei esim. 4-5-vuotias vielä osaa ajatella muuta kuin itseään. Toki pitäisi ottaa toiset huomioon, mutta se vaatiia harjoittelua.

Molempien osapuolien tulisi ottaa huomioon toisensa. Isompien tulisi antaa vuoro pienemmille ja myös pienempien tulisi (vanhempien toimesta) osata joskus pysyä poissa isompien leikkien jaloista.

Mun lapsi on ujo, mutta en kyllä tajua miten se liittyy aloitukseen. Myös leikkipaikoilla lapset ovat vanhemman vastuulla ja heidän tehtäviinsä kuuluu valvoa, että edes alkeellisimpia käytöstapoja noudatetaan. Ei se, että joku on ujo oikeuta aina ohittamaan sitä.... Ei ihme, että koulukiusaajia löytyy, jos jo vanhemmat opettaa, että ujot, pienemmät tai heikommat voi aina jyrätä.

Alkuperäinen kirjoittaja aina on toinen näkökulma:
Ymmärrän, että harmittaa, mutta mietihän vähän omaa kielenkäyttöäsi tässä: "oma kolmevuotias" vs. "muutama penikka". Muut lapset olivat ehkä isompia kuin omasi ja siksi myös rohkeampia ja villimpiä leikkijöitä. Lapsia ovat kuitenkin hekin. Ei esim. 4-5-vuotias vielä osaa ajatella muuta kuin itseään. Toki pitäisi ottaa toiset huomioon, mutta se vaatiia harjoittelua.

Molempien osapuolien tulisi ottaa huomioon toisensa. Isompien tulisi antaa vuoro pienemmille ja myös pienempien tulisi (vanhempien toimesta) osata joskus pysyä poissa isompien leikkien jaloista.

Olet aivan oikeassa. Mutta nimenomaan siksi on meidän vanhempien tehtävä katsoa lastemme perään leikkipaikalla, ja sanoa lapsillemme että odota vuoroasi, varo pienempiä, yms.
Lapset on lapsia, ei voi olettaa että he aina muistaisivat kaiken.

Yhteistyössä