Tänään matkalle ilman miestä ja lasta!!! IIIIK

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoodrat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoodrat

Vieras
Olen 10 kk tytön äiti. Tänään pääsisin viikoksi matkalle ja olen kyttäillytkin äkkilähtöjä. MIes siis jäisi tytön kanssa viikoksi ja on ihan innoissaan, kun hänelläkin loma. Olen siis asunut kyseisessä maassa ja kaverit ovat siellä. Haluan lähteä yksin, koska reissu on ns. tyttöjen reissu.
Pelottaa kuitenkin ihan hirveesti, että jos tulee tyttöä ihan kamala ikävä ja en voi nauttia reissusta ollenkaan!
Kuitenkin tiedän, että isä on yhtä hyvä vanhempi kuin minäkin, jollei parempikin :) Siis avioliitossa ollaan jne..

Nyt olen kuitenkin miettinyt, että lähdenkö vai enkö.. Toisaalta haluaisin lähteä, mutta toisaalta joku "velvollisuudentunne" tms.. estäisi lähtemästä. Miehelle on ok ja meidän suhteessamme ei ole mitään vikaa, luotto pelaa puolin ja toisin.

Toisaalta mietin, että saisin nukkua kaikki vauva-ajan univelat pois ja rentoutua uima-altaalla, ehkä kylmä olut kädessä..

Ja siis olemme olleet jo keväällä koko perheen voimin matkalla, joten kyse ei ole siitä etten ottaisi lasta & miestä mukaan.

Kysymys kuuluu: Lähtisittekö rentoutumaan viikoksi yksin, silläkin uhalla, että tulee hirveä ikävä?

p.s ei kritisointia siitä, että jätän vauvan HOITOON, koska se ei ole HOITOON JÄTTÄMISTÄ KUN ON ISÄNSÄ KANSSA.

Minäkin lähtisin, mieti sitä niin, että tyttö saa viettää laatuaikaa isänsä kanssa ja että sä saat levätä. Hieno mahdollisuus, joten mene ihmeessä, hyvä äiti olet silti! :) Ikävä voi tietenkin tulla ja siis varmaan tuleekin, mut jos teillä on siellä paljon puuhaa, niin ei se mielessä koko ajan pyöri ja viikko menee oikeesti aika nopeesti.

Ehdottomasti matkaan, lapsi ja isi pärjäävät hienosti sen aikaa.

Ja loman jälkeen jaksat taas vauva-aikaa, muistan itse kuinka väsynyt välillä olin kun lapsi oli pieni, vaikka mies auttoikin paljon lapsen hoidossa, niin kyllä oma aika on ehdottoman tärkeää välillä.

Hyvää matkaa, nauti vapaa ajasta.

Totta kai lähdet! Sun tyttö on hyvis käsis isänsä kanssa, joten ei kannata jättää nyt tilaisuutta käyttämättä. Jos lähdet tuohon, että velvollisuudentunne estää lähtemästä, sä tulet jättämään aina kaikki reissut väliin. Mun ystävä on juuri tuollainen, että peruu joka kerta lähdön juuri ennen ku pitäis lähteä. Hauskaa reissua!

En lähtisi viikoksi. Lapsen kiintymyssuhteen kasvaminen sinuun on vielä kesken, ja lapsi voi hätääntyä, jos et ole paikalla, varsinkin, jos olet ollut hänen ensisijainen hoitajansa tähän saakka. Ja äidinvaistosikin (se velvollisuudentunne) kertoo, ettei se ole ihan hyvä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
En lähtisi viikoksi. Lapsen kiintymyssuhteen kasvaminen sinuun on vielä kesken, ja lapsi voi hätääntyä, jos et ole paikalla, varsinkin, jos olet ollut hänen ensisijainen hoitajansa tähän saakka. Ja äidinvaistosikin (se velvollisuudentunne) kertoo, ettei se ole ihan hyvä idea.

Höpölöpö!

Lähde aapee ihmeessä!

Ihanaa, kerrankin kannustavia puheita täällä! Kyllä mä taidan sitten soittaa 20 minuutin päästä kun toimisto aukee, että onko niitä lentoja vielä..

Aaaaa nyt alko matkakuume :D
Minna:
Mulle on tullut just tollasia piirteitä, että oon alkanut perua menoja ja sen takia just mietinnkin että lähtisin!

KOHTA SOITTELEMAAN! Ja se on totta, seuraava mahdollisuus tälläiseen tulee ehkä vuoden , parin päästä! Joten nyt kun ajattelin tarkemmin niin totta, kyllä mä lähden jos vaan lennolla on vielä tilaa!!!!

Höpö höpö. Mun ystävän velvollisuudentunne on ja pysyy vieläkin vaikka lapet on jo 5v. j 7V.

Kyllä miehellä on ihan samanlainen suhde lapseen. Jos iskä ei ota syliin heti töiden jälkeen niin alkaa itkeä ja "suuttuu", roikkuu jalassa "isssssss-käääkäääkäää" :D
Joten nyt ei toiminut enää tuo, kun tajusin miten hyvä isä mieheni on lapsellemme!
Ja olen aina ollut sitä mieltä, että jos vaan isä osallistuu samalla tavalla niin kummatkin vanhemmat ovat samalla viivalla.

NIin ja pakko sanoa vielä. Mieheni on aikoinaan yksin hoitanut edellisestä liitosta olevaa lasta vauvasta asti, ilman kenenkään apua, siis lapsen äidinkään apua. Joten pärjää kyllä vauvojen kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja hoodrat:
Ihanaa, kerrankin kannustavia puheita täällä! Kyllä mä taidan sitten soittaa 20 minuutin päästä kun toimisto aukee, että onko niitä lentoja vielä..

Aaaaa nyt alko matkakuume :D
Minna:
Mulle on tullut just tollasia piirteitä, että oon alkanut perua menoja ja sen takia just mietinnkin että lähtisin!

KOHTA SOITTELEMAAN! Ja se on totta, seuraava mahdollisuus tälläiseen tulee ehkä vuoden , parin päästä! Joten nyt kun ajattelin tarkemmin niin totta, kyllä mä lähden jos vaan lennolla on vielä tilaa!!!!

REISSUUN VAAN JA NAUTI!!!!!!!!!Isällä ja tytöllä laatuaikaa kaksin ja mikä ihaninta...ÄITI SAA LEVÄTÄ väsymykset pois ja jaksaa taas "uusin rinnoin", mikä hyväksi koko perheelle. Mars matkaan äläkä yhtään emmi enään!!

Lähde ihmeessä! Hienoa että sinulla on tällainen mahdollisuus! Monet ei voi irroittautua vauvastaan vuoteen-kahteen.
Ihmettelen ettei ole tullut enempää näitä kommentteja että "minä olen ollut lapseni kanssa kolme vuotta joka yö ja päivä", "äiti on se jonka pitää hoitaa..."
Mites se kiintymyssuhde isään, eikö nyt ole hyvä mahdollisuus luoda se?
Mikä järki on sitouttaa itsensä ja lapsensa VAIN ÄITIIN.. isä voi olla AIVAN YHTÄ tärkeä lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lähde ihmeessä! Hienoa että sinulla on tällainen mahdollisuus! Monet ei voi irroittautua vauvastaan vuoteen-kahteen.
Ihmettelen ettei ole tullut enempää näitä kommentteja että "minä olen ollut lapseni kanssa kolme vuotta joka yö ja päivä", "äiti on se jonka pitää hoitaa..."
Mites se kiintymyssuhde isään, eikö nyt ole hyvä mahdollisuus luoda se?
Mikä järki on sitouttaa itsensä ja lapsensa VAIN ÄITIIN.. isä voi olla AIVAN YHTÄ tärkeä lapselle.

Juuri näin olen ajatellut ja ihmettelin tosiaan, että ei tullut enempää tuollaisia kommentteja!

Aamuäree: Juu lopetin juuri vakuuttelun tänne ja itselleni. 10 min päästä puhelin laulaa ja matka on varattu ja maksettu! IIIIIIIH! Olen kuin uusi nainen viikon päästä!

vaan ihmeessä jäät sinne kotiin, että kiintymyssuhde ei vaan rikkoonnu. Eihän se isä ole lapselle riittävä tarpeiden tyydyttävä ja ties millainen rikollinen tulee, jos nyt jätät yksin.

TOTUUS: Tottakai lähdet! Mä olisin lähtenyt het, jos olisi ollut mahdollista. Vauva-ajan 4-5 kk:n allergiahuudot ja vähän nukut yöt, sosiaalinen elämä tosi rajoittunut (neljän seinän sisällä suurin osa tuosta ajasta), niin tosiaan olisin lähtenyt. Varmasti olisi tullut ikävä minunkin lastani, mutta se, että äiti voi hyvin, on myös lapsen etu. Vaikka se sitten olisi se pari päivää ilman äitiä. Äidistä voi näyttää lapselle vaikka valokuvaa

Yhteistyössä