Tänään matkalle ilman miestä ja lasta!!! IIIIK

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoodrat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
En lähtisi viikoksi. Lapsen kiintymyssuhteen kasvaminen sinuun on vielä kesken, ja lapsi voi hätääntyä, jos et ole paikalla, varsinkin, jos olet ollut hänen ensisijainen hoitajansa tähän saakka. Ja äidinvaistosikin (se velvollisuudentunne) kertoo, ettei se ole ihan hyvä idea.

KADE vaan oot. Isäänkö ei tartte muodostaa kiintymyssuhdetta, voi jösses.

En kyllä pystyis paria päivää enempää lomaileen ilman lapsia, ikävä pilais kyllä matkan aivan varmasti. Ja matka menis kyllä pilalle hermoillessa ja ikävöidessä

Itse olin kaksi viikkoa työmatkalla kun lapsi oli 10 kk:n ikäinen. KYllähän siinä ikävä ehti tulla, mutta hyvin oli tyttö pärjännyt isänsä kanssa. Isin tyttöhän tuo on edelleen enemmän, mutta minä nyt olen tällainen hirviö-uraäiti...

Tämä on niin valitettavan varmaa palstaa taas, että kun tilanteeseen antaa toisen näkökulman, niin se on höpölöpöä ja kateutta. Enkä puhunut isän ja lapsen välisestä kiintymyssuhteesta, vaan äidin ja lapsen. Ja puhuin vain omasta puolestani :) Kiintymyssuhteen häiriintyminen varhaislapsuudessa voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia tulevissa ihmissuhteissa aikuisena. Enkä sano, että se aiheuttaa, vaan voi aiheuttaa, sillä yksilöllistähän se on.

Tämä toisen näkökulmani ei kannata antaa estää lähtöäsi, mutta huomionarvoinen seikka se on. Kiintymyssuhteisiin kannattaisi muutenkin tutustua paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Tämä on niin valitettavan varmaa palstaa taas, että kun tilanteeseen antaa toisen näkökulman, niin se on höpölöpöä ja kateutta. Enkä puhunut isän ja lapsen välisestä kiintymyssuhteesta, vaan äidin ja lapsen. Ja puhuin vain omasta puolestani :) Kiintymyssuhteen häiriintyminen varhaislapsuudessa voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia tulevissa ihmissuhteissa aikuisena. Enkä sano, että se aiheuttaa, vaan voi aiheuttaa, sillä yksilöllistähän se on.

Tämä toisen näkökulmani ei kannata antaa estää lähtöäsi, mutta huomionarvoinen seikka se on. Kiintymyssuhteisiin kannattaisi muutenkin tutustua paremmin.

Hei, ihan oikeasti, ap ei varmaananna sun kommentin haitata lähtöään.

Ja mietis nyt vähän mitä puhut: lapsen ja äidin vuorovaikutussuhde on loppuelämäksi pilattu, jos on pois viikon. Mites niissä tapauksissa, jos vaikka äiti joutuu sairaalahoitoon (esim. syöpä tms.), missä lapsi ei voi käydä äitiään katsomassa, niin tuleeko kaikkien näidenkin äitien lapsista kiintymyssuhteeltaan häiriöisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi viulu:
Hei, ihan oikeasti, ap ei varmaananna sun kommentin haitata lähtöään.

Ja mietis nyt vähän mitä puhut: lapsen ja äidin vuorovaikutussuhde on loppuelämäksi pilattu, jos on pois viikon. Mites niissä tapauksissa, jos vaikka äiti joutuu sairaalahoitoon (esim. syöpä tms.), missä lapsi ei voi käydä äitiään katsomassa, niin tuleeko kaikkien näidenkin äitien lapsista kiintymyssuhteeltaan häiriöisiä.

Juu, siitä ollaan samaa mieltä, ettei se varmastikaan haittaa hänen päätöstään lähdöstä. Tai mistä me sen tiedämme, ap ei ole kommentoinut asiaa muuten kuin vertaamalla isän ja lapsen kiintymyssuhteen muodostumiseen. Siltikin - se on toinen näkökulma ja mielipiteeni, etten itse lähtisi noin pitkäksi aikaa, kun ei ole pakko. Sairaalahoito on paranemisen/oireiden lievittymisen kannalta pakollista, joten siksi sen vertaaminen on vähän kiikun kaakun.

Lähde ihmeessä, jos vain pystyt! Minä en ehkä olisi (omasta puolestani, mies+lapsi olisivat kyllä pärjänneet) pystynyt olemaan tuon ikäisestä lapsesta erossa, mutta nyt keväällä olin viikon poissa, lapsi silloin 1,5v. Oli ihan mahtavaa päästä lomailemaan kavereiden kanssa!

Heipä hei palstalaiset!

Sain matkan ja lento lähtee parin tunnin kuluttua!
'Aion viettää rentouttavan loman ja nauttia sekä NUKKUA kaikin voimin. Ja toki myös drinkin tai parisenkymmentä nauttia ja tanssia sydämeni kyllyydestä sekä rentoutua, rentoutua ja rentoutua ilman, että joku tarvitsee mua :D

Kiitos kaikille tsempanneille!!! <3

Matkaan vaan!! =) Kyllähän se valitettavan usein on niin, että itse äiti on enemmän kiinni siinä lapsessa kuin lapsi äidissään ja äiti haluaa, että se ikävöisi ja samalla tekisi äitistä korvaamattoman. Vaikka varmasti lapsella oikein hyvä viikko isänsä kanssa. :)

Pakko nostaa tämä ketju, kun näköjään monillakaan ei ole tietoa kiintymyssuhteesta ja sen merkityksestä lapsen myöhempää kehitystä silmällä pitäen. Pieni lapsi (saatikka vauva) ei kykene säilyttämään mielikuvaa äidistä / isästä kovinkaan pitkään. Sehän on ihan tutkittu juttu. Kannattaisi tutustua kiintymyssuhteeseen, - suojaan ja varhaiseen vuorovaikutukseen paremmin, ennen kuin tulee höpönlöpöksi totuttaa väittämään.

Yhteistyössä