Tänään olen ylpeä lapsestani koska...... ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvikirahvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahvikirahvi

Vieras
Mä oon ylpeä kun mun puolitoistavuotias, jonka kanssa ollaan pottailtu hävettävän vähän, on pyytänyt jo kahtena päivänä itse päästä potalle ja pissannut sinne.
Oon ylpeä koska se on oppinut syömään itse, eikä tarvii aina edes olla vieressä tsemppaamassa.
Ja mikä parasta, ipana nukahti ilman tuttia!!

Kertokaahan omia ylpeyden aiheitanne :)

Mä oon ylpeä mun, myös 1,5-vuotiaasta, koska siivosi illalla lelujaan kiltisti. Pyysi päästä potalle (tosin ei tehnyt mitään, sanoi vaan "pisspiss" ja istui aikansa). Liimasi tarroja hienosti paperille, hiukan vaan päällekkäin. Rasvasi äidin ison mahan ja suukotti "vauvaa", tosin eipä tuo tainnut tajuta, mitä teki. :D On vaan ollut niin enkeli tänään!

Olen ylpeä lapsestani, joka on ollut iloinen, reipas ja kohtelias itsensä koko päivän asioidessamme rokotusklinikalla ja ravintolassa. Hän rakensi ipadilla erääseen peliin tosi hienon oman radan free-play moodissa. Hän huovutti omin pienin kätösin viskariryhmän opelle joululahjan ja itselleen enkelinuken sekä piirsi kavereille ja opelle joulukortteja. Luki itse "kirjoittamansa" sadun iltasaduksi itselleen.

Olen ylpeä lapsestani, koska hän on ollut luova, ajattelevainen, välittävä ja rehellisesti myös oma itsensä tänään. :heart:

Olen ylpeä mun melkein 4veestä, joka reippaasti kätteli joulupukkia tänään ekaa kertaa elämässään ilman mitään ongelmia. Jaksoi myös kiltisti ja kitisemättä käydä katselemassa joulukuusia ja auttaa kuusen kantamisessa kotiin. Lisäksi ollut ihanan kiltti, kekseliäs ja hauska tänään. Ihan liikutus tulee kun tälleen alkaa pohtimaan :heart:

Melkein viisivuotiaan kanssa on jo helppoa ja etenkin todella mielenkiintoista keskustella, ei oikein meinaa pysyä perässä kun toisen kognitiiviset taidot ja abstrakti ajattelu kehittyy ihan kohisten. Kysymyksiin saa välillä oikein tosissaan miettiä vastausta.

Kolmevuotias uhmis oli tänään hyvällä tuulella ja toteutti perusluonnettaan, eli oli kiltti ja huomaavainen puolitoistavuotiasta pikkusiskoaan kohtaan ja pussaili ja helli kolmekuista pikkusiskoa. Eikä riidellyt isoveljen kanssa! Ihana lapsi :heart:

Puolitoistavuotias sai kehuja neuvolassa varhain ilmenevistä verbaalisista ja motorisista taidoistaan. Ja oli oma iloinen, halaileva ja pussaileva itsensä :)

Kolmekuinen oli hyvällä tuulella koko päivän eilisistä rokotuksista huolimatta ja virnisteli valloittavasti isosisarusten puuhailuille. Ja jaksoi ihmeen hyväntuulisena olla mukana autoreissut ja neuvolakäynnit etc. päivän pakolliset puuhat.

Tänään olen ylpeä esikoisestani, joka vei tänään siskonsa ostoksille ja yllätti iloisesti yhteisellä mukavalla tekemisellä. Viimeaikoina tytöt ovat pääosin kinanneet ja kahnanneet, mutta kun juttelin esikoisen kanssa aiheesta, ehdotti hän itse tätä hetken mietityään ja toteutti aikeensa.:heart:
Olen ylpeä toisesta tyttärestä, joka sai liikuntatunnilla suoritettua hänelle hyvin haastavan asian.
:flower: Ja ylpeä kolmannesta tyttärestäni, joka voitti kammonsa ja sen sijaan, että minä olisin etsinyt hänelle tiettyä kirjaa kirjastosta, kävi itse reippaasti asioimassa virkailijan kanssa.=)

[QUOTE="vieras";27725743]Mun tyttö 1v 1kk oppi tänään nousemaan seisomaan ilman tukea, muutamia haparoivia askeleita ilman tukea on ottanut muutaman päivän ajan. :)[/QUOTE]

Mä just eilen herkistelin tippa linssissä kun kattelin videota meidän muksun ekoista askeleista :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä olen tänään erityisen ylpeä mun ekaluokkalaisesta tytöstä, joka esiintyi hienosti koulun joulujuhlassa. Hän myös osoitti empatiakykynsä kerrottuaan mulle, että hänellä on niin paha mieli kaikkien niiden lasten puolesta, jotka eivät pääse sairaalasta jouluksi kotiin. Ja kirjoitti joulupukille vielä yhden kirjeen: muista käydä myös Tyksissä :heart:

Yhteistyössä