Tänään olen ylpeä lapsestani koska...... ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvikirahvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ylpeä mun 9kk kun on niin uskomattoman reipas vaikka on kipeänä ollut jo pari päivää :) Huomaa vain valuvasta nenästä!

Yritti tänään jo seistä yksinään ja hyvin esti jopa horjahtamisen!

Ne kasvaa niin nopeasti :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
... koska meidän 3,5vuotias jäi tarhaan hienosti. Ollut vähän hankalaa, koska on siellä kuitenkin aika vähän, syksyllä aloitti.

... ekaluokkalainen sai matikankokeesta hyvän numeron. :)

• Tykkää
Yksi lapsukaisista muisti jo tänään kertoa, että joulujuhlassa tarvitsee olla tietyn väriset vaatteet. Ehdittiin ostaa ne tänään ja juhlahan on sitten huomenna.

Mua sitten ärsyttää tuollainen, siis se, että oletetaan kaikkien kaapista löytyvän tietynlaisia vaatteita, jotka sitten vaan napataan kaapista matkaan juhla-aamuna. Ja tieto " asuvaatimuksesta" on tullut edellisenä iltana koululta. ( tai noin klo 17. 15 ) On nimittäin yllättävän hankalaa löytää jotain niinkin yksinkertaista, kuin yksiväristä paitaa tms. kun sitä tarvitsee.

Viimevuotinen lumihiutale tanssi aluspaidassa, onneksi sentään pitsikuosiessa pitkähihaisessa.. ei sitä hämärässä salissa lavalta erottanut.Kaupoissa kun ei ollut valkoisia peruspaitoja lainkaan..

• Tykkää
Mua sitten ärsyttää tuollainen, siis se, että oletetaan kaikkien kaapista löytyvän tietynlaisia vaatteita, jotka sitten vaan napataan kaapista matkaan juhla-aamuna. Ja tieto " asuvaatimuksesta" on tullut edellisenä iltana koululta. ( tai noin klo 17. 15 ) On nimittäin yllättävän hankalaa löytää jotain niinkin yksinkertaista, kuin yksiväristä paitaa tms. kun sitä tarvitsee.

Viimevuotinen lumihiutale tanssi aluspaidassa, onneksi sentään pitsikuosiessa pitkähihaisessa.. ei sitä hämärässä salissa lavalta erottanut.Kaupoissa kun ei ollut valkoisia peruspaitoja lainkaan..

Mun piti yhtenä vuonna metsästää smurffinsinisiä leggingsejä viikkoa ennen juhlaa. Oli muuten ihan helppo homma, varsinkin kun kaikki muut oli varmaan ehtiny mun edelle. Mun smurffi oli sitten vähän vihreään taittuvassa turkoosissa...

Meillä metsästettiin viime vuonna myös yhdelle valkoista T-paitaa.

Nyt oli kyllä lapsukaisessa vikaa, ei vain muistanut aikaisemmin kertoa, alkava murrosikäkin näköjään aiheuttaa dementiaa.

[QUOTE="harmaa";27727189]Olen ylpeä 3vuotiaani onnistuneesta yövaipattomuudesta:)
Esikoisen iloisesta mielestä, vaikka äiti oli hiukka paska näin aamutuimaan.
Ja 1v:n reippaudesta, vaikka hoitoaamut ovatkin niin raastavia.

..joskus riittää näimmä näinkin pienet aiheet;)[/QUOTE]

Pienet ylpeyden aiheet onkin parhaita :) Ja kun niitä rupeaa oikein miettimällä miettimään niin ainakin hetkeks unohtaa uhmat sun muut kiukuttelut :D

• Tykkää
Olen ylpeä omista lapsista koska olivat eilen saunassa toisilleen niin ystävällisiä ja sänkyyn mennessä halasivat lujasti toisiaan. Halasivat tietysti myös minua ja isiä. Nukkuivat yön hienosti, 4,5-vuotias kävi yöllä pissillä itse ja palasi sänkyyn nukkumaan ilman draamaa. Aamulla olivat virkeitä ja hyväntuulisia, laskettiin öitä jouluun ja avattiin kalenterien luukut. Matkalla hoitoon samainen 4,5-vuotias lauloi sanasta sanaan Maj Karman Ukkosen autolevyn tahdissa. <3 Ja reippaina jäivät hoitoon halien jälkeen. Ihanat lapsemme <3

Olen ylpeä 10-v tyttärestäni, koska hän on rohkea ja avoin.
Ei tarvitse olla omaa kaveria kainalossa jonnekin mennäkseen tai jotain tehdäkseen. Menee rohkeasti tekemään tuttavuutta kotona ja ulkomailla. Aina se ei tuota tulosta, koska sitten on juuri näitä porukoita mihin ei pääsekään kun ei ole ennestään tuttu.
Likka käy huvipuistoissakin kaikki hurjimmat laitteet. Jos meistä kummastakaan ei ole menemään kaveriksi, se menee yksinään.
Samalla kuitenkin on hyvin herkkä ja näyttää tunteensa.

Tyttö on fiksu ja pitää oman päänsä.

Viimeksi muokattu:
Mä olen ylpeä rakkaaasta vajaa 2 v. joka haluaa auttaa ruoanlaitossa (käärii hihansa ja mittailee aineita kulhoon nopeammin kuin ehdin kissaa sanoa) ja iloisesta ja reippaasta 5 v. joka eilen teki melkein itse röpörieskan uunikuntoon. Olen ylpeä kuinka 5 v. askarteli hienot joulukortit sukulaisille ja 2 v. pujotteli helmiä koruihin.

Kaikki on niin mutkatonta, lapset taitavat olla juuri siinä iässä kukin, että asiat sujuvat kuin ajatus:)

Olen todella ylpeä 10v tytöstä, koulu sujuu yli odotusten, ja ennenkaikkea hän on todella ylpeä itsestään ja saavutuksistaan. (aina ei ole ollut näin)
Tykkää käydä koulua ja on motivoitunut pikku opiskelija.
Hän piti koulussa hienosti itseppäisyyspäivän puheen isossa auditoriossa, ja esiintyi myös joulujuhlassa isolle yleisölle. On hyvä ja oikeudenmukainen ystävä muille ja ihana tytär kaikinpuolin:heart:

Meidän eskari poika on niin reipas! Toissa aamuna yllätyin kun hän tuli herättelemään minua ja sanoi rakastavansa, ja että on keittänyt minulle aamukahvit isosiskon kanssa:heart:

Kuopuksemme tapaili eilen illalla sanoja kirjasta kun luimme koiramäen talvea, huulipyöreenähän olin, tyttö täytti juuri 5v:D
Tyttö on erittääin temperamenttinen ja todella herkästi tulistuva luonne. Tässä muutama päivä sitten kun tytöltä alkoi savu nousta korvista hän ärjyi: "nyt mua harmittaa niin kovasti että menen huoneeseen rauhottumaan, enkä tule pois ennen kuin kiukku on lähtenyt"! Olin aika otettu, yleensä kiukkua puretaan kiusaamalla, ja karjumalla meille muille:D

Molemmat tytöt laulavat upeasti ja nuorempi tanssii 5 vuotiaaksi erittäin hyvin.
Tanssi ja musiikki on itselle niin lähellä sydäntä ja olen äärimmäisen ylpeä heidän taidoistaan ja yleensä siitä että ovat kiinnostuneita näistä:)

Eskarilla on ollut välillä vaikeuksia hävitä pelissä, mutta eilen illalla Kimblessä otti tappion erittäin hienosti. Hurrasi jopa voittajaa muiden mukana, olin todella ylpeä pojasta!:):heart:

Mun piti yhtenä vuonna metsästää smurffinsinisiä leggingsejä viikkoa ennen juhlaa. Oli muuten ihan helppo homma, varsinkin kun kaikki muut oli varmaan ehtiny mun edelle. Mun smurffi oli sitten vähän vihreään taittuvassa turkoosissa...

Meidän piti tytölle kuoroon hommata laivaston sininen puolihame!!! Mistään kaupasta ei löytnyt!, onneksi on huutonetti missä sattui olemaan yksi.

Mä olen ylpeä ja iloinen mun 3,5-vuotiaasta pojastani <3 Olen ollut kauheessa räkätaudissa, jaksaminen ihan nollissa, monta päivää. Poika tulee välillä silitteleen ja sanomaan, että "kyllä se tauti loppuu", ja pitää vauvalle kovasti seuraa. Juttelee ja naurattaa vauvaa, vie sille leluja, antaa hyppykiikussa vähän vauhtia, jne. Äitin pieni apuri :)

Olin eilen ylpeä 5v joka jaksoi hankaluuksistaan ja levottomuudestaan huolimatta niin hienosti keskittyä joulujuhlaansa ja oman ohjelmanumeron esittämiseen. Huikea edistys viimevuotiseen ja kevätjuhlaan verrattuna :heart:

Meinasi leuka pudota minultakin joulujuhlissa, kun nuorimmainen osallistui esitykseen, jopa laulamiseen. Esikoulussa kävi tunteet hiukan kuumana pojalla. Hän aloitti täyden kapinan ja "hyökkäys on paras puolustus" -prosessin koko esitystä ja osallistumistaan vastaan viikkoa aiemmin. Istui ulkopuolella harjoituksista useamman kerran, välillä siirrettynä, välillä meni itse ovet paukkuen ilmeisesti. Taas tuli pohtimista LTO:n kanssa.

Annoin vaihtoehtoja viimeisenä iltana. Sanoin, että esitykseen ei tarvitse osallistua jos se tuntuu epämukavalle tai voi lähteä mukaan kun siltä tuntuu tai esiintyä ja laulaa sydämensä kyllyydestä. Tärkeää olisi kuitenkin jos istuisi oman ryhmänsä ja ystäviensä kanssa, osana heitä, kun tulemme kuitenkin heitä juhlistamaan ja katsomaan. Kappas kummaa. Ensimmäiseen kertaan, koko päiväkotiurallaan, poika pisti laulaen. Oli silminnähden ylpeä itsekin tästä saavutuksesta. Ei nimittäin IKINÄ ole suostunut osallistumaan yhteenkään julkisesti esitettävään yhteistoimintaan. :heart: Näin ne kasvaa. Tämä oli iso juttu.

• Tykkää

Yhteistyössä