Tänne kaikki joilla on parisuhteessa vähän seksiä mutta paljon rakkautta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninnunannu

Vieras
Keskusteluja kun lukee, tulee sellainen kuva, että seksitön parisuhde on huono parisuhde. Meillä on seksiä ehkä 1-2 kertaa/kk, mutta joka päivä halailua, suukottelua ja toisen lähelläpitämistä. Ja molempien puolelta. Kerrotaan rakastavamme, usein.

Miten muilla?

Meillä on äärimmäisen rakastava ja onnellinen parisuhde, paljon hellyyttä, huomiointia, yllätyksiä, romanttisia iltoja ja muuta ihanaa vielä vuosien jälkeenkin. Ja seksiä muodossa tai toisessa liki päivittäin. Seksittömiä kausia on, mutta silloin on kyllä kieltämättä aina jokin huonosti, joka sitten johtaa haluttomuuteen puolin tai toisin. Tuntuu todella vieraalta ajatukselta, että olisi läheisyyttä, mutta se ei kiihottaisi ollenkaan, olisi vain.. ihan mukavaa. Liian kaverillinen ajatus. Tietty eri asia jos molemmilla on tosi alhaiset seksivietit ja siksi on vähän hankala verratakaan, että vähän seksiä = huono parisuhde. Mutta jos on normaalit seksivietit ja ei esteitä seksille, niin eihän se hyvää lupaa jos sitä on vähän.

No vietit on alhaset joo, mutta olen kyllä ollut enemmänkin (hyvää) seksiä sisältäneessä suhteessa. Ei meillä ole "ihan kivaa" vaan aivan tajuttoman mahtavaa. Jatkuvasti mietin, että mikä ihmeen onni oli, että ko. ihmisen tapasin. Ja että joskus elämä voi tosiaan olla kuin satua.

Jos mietin noin, niin tuskin on kyse mistään tyytymisestä. Jotenkin tuntuu että ympäristö kertoo minulle, että tässä on jotain vikaa. Tosin ei me ihan seksittömiä olla, joten ei kyse ole mistään aseksuaalisuudestakaan, joka toisi toteutuessaan tyydytyksen.

Onko yleisemmin vähäseksinen parisuhde sitten huono? Aluksi meilläkin oli kitkaa, kun luulin, että muss on jotain vikaa. Siihen se olisi voinut helposti kaatua, jos ei olis päätynyt ymmärtämään että miehienkin halut vaihtelee, ihan laidasta laitaan ja mun ei tarvitse siitä itseeni ottaa.

Eihän suhde ole huono jos molemmat olette tyytyväisiä? Itse olen ollut saman miehen kanssa 10 vuotta. Lapsia on kaksi ja arki välillä hektistä. Suhde on aina ollut hyvä ja molempia tyydyttävä. Seksin määrä on vaihdellut n 1-5 krt viikkoon. Nyt on taas aktiivisempi vaihe menossa. Seksin määrä ei mulle ole suoraan suhteen mittari, tosin kyllä se omassa suhteessa tietynlaisena ilmapuntarina toimii.

Mikä on vähän ja mikä paljon seksiä? "Vähän" on kovin suhteellinen käsitys, toiselle vähän on joka toinen päivä ja toiselle harvemmin kuin joka toinen kuukausi.

Aika paljon on kiinni siitäkin, missä vaiheessa suhdetta eletään. Jos alkuhuumassa seksiä on 1-2 kertaa kuukaudessa, on olemassa riski, että sitten kun mukaan kuvioihin tulee haastava lapsi, ei haluja riitä enää joka vuodellekaan. Sekin on toki ihan ok, jos se molemmille sopii, eikä toiveissa ole lisää lapsia.

No tässä suhteessa oli myös niin että alussa oli seksiä 5 - 6 kertaa päivässä. Sitten pari vuotta ehkä enää 2 - 4 kertaa päivässä. Sitten meni varmaan vuosi pari niin että oli sellainen päivittäin...

Nykyään noin kerran viikossa. On aktiivisempia kausia, eli päivittäin, sitten voi olla parin kolmen viikon taukokin (muuta kiirettä, väsynyt, jompi kumpi kipeä).

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, mutta kummallakin aikuisia lapsia ja kummallakin myös lapsenlapsia. Olemme nyt 50 v ja 60 v. Tutustuessamme oltiin 40 v ja 50 v. ja halut leimahti.

Varsinkin lapsen syntyessä miehen testosteronitasot romahtavat usein aika paljon. Eli aina ei tarkoita sitä, ettei mies olisi halukas vaan, että testosteronit jostain syystät tosi alhaalla. Sillon ei välttämättä edes oikein huvita, kun orgasmi voi olla heikompi, ei välttämättä edes ota eteen helposti ja testosteronivaje aiheuttaa mm. unettomuutta ja masennusta.

Oireita esimerkiksi:
-Ei aamustondista
-runkkaa harvoin, vaikkei seksiä ole
-univaikeudet
-lihominen (etenkin vatsasta)
-masennus
-voimattomuus

Mitä pahempi lasku, sitä pahemmat oireet. Jos seksiä edelleen on vaikka kerta viikkoon, niin luulisi, että lasku ei ole kovin paha.

Luonnolliset keinot kohottaa arvoja:
-kuntosali (etenkin isojen lihasten teko)
-sinkki
-d-vitamiini
-toki vaikka monivitamiinit ihan hyviä
-parsa, kukkakaali, retiisi, kaali, lanttua ruusukaali
-ja toki niitä miehiä olisi sitten vielä hyvä herätellä, tuskin tulevat luokse jos ei ole pakko ja seksi nostaa testosteroniarvoja.

Me viihdytään yhdessä, kiinnostuksen kohteet on yhteisiä, meillä on ihan hullun hauskaa yhdessä... Läheisyyttä, suukottelua, kosketuksia, flirttailua ja muuta mukavaa on tosi paljon, rakkautta valtavasti.
Seksiä on yleensä 1-2 kertaa kuukaudessa. En tiedä miksi, mulle kelpais vähän useamminkin.

Niin, jos on aikaisemmin ollut halukkaampi mies, niin voi toki miettiä onko jotain vialla. Mutta omassani ei ole mitään "parannettavaa", on ihan luonnostaan tuollainen :)

Ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen, läheisyys on aina antanut mulle enemmän kuin seksi. Ja seksiä kuitenkin on, ei pääse sekään unohtumaan. Ei ois tosiaan mun juttu mikään montakertaapäivässä -seksi :)

Ja se toinen kysymys, jonka aikaisemminkin jo otin esille, eli miten pitkä suhde teillä on takananne.

10 vuoden jälkeen on hyvä asia olla "ihan tyytyväinen" seksiin, puolen vuoden tapailun jälkeen se tarkoittaa katastrofia.

Yli kaksi vuotta ollaan oltu, mutta tilanne on ollut aina sama. Mä oikeastaan aloitin tän keskustelun juurikin vähän ravistaakseni ihmisten käsityksiä siitä, että vähänlaisesti seksiä on joku parannettava tauti, jomman kumman ongelma tai tulevaisuuden katastrofi. Koko ajan ihmiset kertoo että on tälläinen tilanne, monessa keskustelussa, ja sitten paikalle tulee nää "parantajat".

Mä oon ylivoimaisesti elämäni onnellisimmassa suhteessa, kuin on myös mies. Mä oon ollut suhteissa, missä seksiä on ollut ympäristön mielestä "normaali" määrä. Mut en ikinä ikinä haluaisi sellaisia suhteita itselleni, koskaan, vaikka se olivat hyviä ja rakastavia. En, jos se tarkoittaa tästä nykyisestä luopumista. Nyt mulla on elämäni rakkaus.

Ja en sanonut olevani ihantyytyväinen itse seksiin ;) sehän on tosi kivaa. Ihan tyytyväinen seksin määrään ja sen rooliin meidän suhteessa. Ei se optimaalinen ole, koska välillä toinen haluaa ja toinen ei, mutta kerro mulle yksikin suhde jossa molemmat haluaa koko ajan kun toinenkin :)

mutta kerro mulle yksikin suhde jossa molemmat haluaa koko ajan kun toinenkin :)

o/ Jos mieheni haluaa, niin en voi olla tekemättä asialle jotain, nautin siitä yli kaiken ja sytyn kyllä oikeastaan heti itsekin. Ja toisin päin. Eli jos en itse aluksi halua, niin homma muuttuu kyllä heti jos toinen ilmaisee halunsa. Ja toisin päin. Kymmenen vuotta takana ja yhtään kertaa ei ole halut menneet vielä ristiin, vaan miltei päivittäin on yhä seksiä ja en ole kyllä koskaan joutunut menemään puutteessa nukkumaan. Jos sitä ei lasketa kun jouduin onnettomuuteen ja en vähään aikaan yksinkertaisesti pystynyt, mieli kyllä teki. En keksi yhtään syytä miksi tämä muuttuisi mihinkään tästä ja halut menee molemmilla muutenkin yksiin kun tehdään miltei kaikki yhdessä, niin ollaan yhtä väsyneitä, stressaantuneita tai virkeitäkin aina.

Kunhan molemmilla hyva olla nii eikait silla maaralla oo valia. Mut jos toinen voi huonosti seksittomyyden takia niin kyl silloin mielestani pitaisi osata ottaa asia vakavasti. Meil on seksia saannollisesti ja ei se meidan rakkautta ainakaa vahenna, painvastoin. :)

Meillä myös on seksiä ehkä kerran kuussa "normaaliolosuhteissa". Se sopii molemmille, molemmilla on kai sitten alhainen seksivietti tms. Mutta kun seksiä on, se on hyvää eikä ole ohi vartissa :) Yhdessä oloa kasassa 14 vuotta.

Riskiraskaus + esikoisen vauva-aika (nukkui vain sylissä/vieressä) aiheutti 11kk tauon jota kumpikaan ei kokenut ongelmaksi, katsotaan miten tällä kierroksella käy, vauva nyt 1,5kk. Mutta niin, meillä seksitiheys ei korreloi mitenkään sen kanssa millaiseksi suhteen koemme, esimerkiksi tuolloin esikoisen vauva-aikaan hellyyttä ja yhteyden tunnetta oli tavallista enemmän!

Mutta joo, seksi on kivaa, ja ymmärrän hyvin että jos jollain on lujempi palo siihen hauskuuteen ja asia pyörii mielessä päivittäin niin eihän sitä halua kuukautta ilman olla :)

Joo, kyllä mä itsekin olisin valmis enempään, jos toiselle olis tarve. Ei voi ajatella vaan itseään. Mutta luulen, että noi seksiongelmat kyllä tulee kaikilla esiin, jos niitä on, ennemmin tai myöhemmin.

Yhteistyössä