Tanskaan ensikesänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikia3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poikia3

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
5 721
0
36
Olemme ruvenneet suunnittelemaan ensi kesän lomamatkaa.

Ajattelimme lentää Köpikseen ja vuokrata sieltä auton. Legoland on lapsiperheelle ihan pakollinen.

Mutta ajattelimme, että sinne päin kun mennään, voitaisiin olla vähän pidempäänkin. Osaako joku suositella jotain majoitusta lähinnä mökkiä Länsi-Jyllannista meren rannalta, palvelut saisivat kuitenkin olla kävelymatkan päässä.

Kaikki muukin kokemusperäinen tieto tietysti kiinnostaa.

Meillä matkustajat ovat ensi kesä 2-, 5- ja 10-vuotiaat.

Miksette aja omalla autolla Ruotsin lapi Tanskaan ? Matkahan ei ole kovin pitka ja lapsia kiinnostavia kohteita paljon matkan varrella...
Me olemme viihtyneet jo monena vuonna Pohjois- Tanskassa Skellerup- nimisessa lomakylassa. Sielta voi vuokrata erikokoisia ja -tasoisia mokkeja. Alue sijaitsee aivan meren rannalla ja siella on myos mukava kylpyla seka lahistolla maatila, jossa paasee mm. ratsastamaan ja lypsamaan lehmia. Suosittelen !

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 20:56 Chayenne kirjoitti:
Miksette aja omalla autolla Ruotsin lapi Tanskaan ? Matkahan ei ole kovin pitka ja lapsia kiinnostavia kohteita paljon matkan varrella...
Me olemme viihtyneet jo monena vuonna Pohjois- Tanskassa Skellerup- nimisessa lomakylassa. Sielta voi vuokrata erikokoisia ja -tasoisia mokkeja. Alue sijaitsee aivan meren rannalla ja siella on myos mukava kylpyla seka lahistolla maatila, jossa paasee mm. ratsastamaan ja lypsamaan lehmia. Suosittelen !

Autolla Ruotsin läpi ajaminen on täysi mahdottomuus. Mieheni ei yksinkertaisesti sellaiseen matkaan suostuisi, istuttavat matkat olisivat hänelle aivan liian pitkiä. Jo 3 tunnin mökkimatka on liian pitkä. Itse olen exäni kanssa ajanut kolmesti Ruotsin läpi Eurooppaan. Mutta luulenpa, että noin pitkä matka taitaisi olla meidän vilkkaalle poikakolmikollekin liikaa tai autoa ajavalle kuskille, eli minulle, kun takapenkki käy omia taisteluitaan.

Täytyy katsoa sopisiko tuo Pohjois-Tanska ohjelmaamme.

Mielelläni kuulisin lisääkin kokemuksia.

oltiin autoillen Tanskassa, siis vuokrattiin auto kentältä n 5 v sitten. Nuorin oli 2.5 v. Yövyttiin b&b paikoissa joista osa oli maalla.
Legoland, Knutenborgin safaripuisto, Monsin kalkkikalliot, Köpiksessä Tivoli jne. itse ei käyty siellä jossakin leijonapuistossa mutta joku Löwenpark on minulle nimenä jäänyt mieleen.
Laita yyta jos haluat enemmän tietoa. Kaivan koneelta esille josko minulla olisi jotakin linkkejä siellä.
itse en lähtisi ajamaan Ruotsin läpi koska matka on kuitenkin aika pitkä ja yöpymiset ja laivamatka maksaa. Kun riittävän ajoissa tietää koska lähtee niin suht halpoja lentojakin löytyy.
Ai joo ja noita huvipuistoja esim bonbon land, jossa ei käyty. Mietin lisää ja kysele tosiaan mitä haluat jos luulet että minusta voisi olla apua
ja jos et ole rekisteröitunut etkä viitsi rekistetöityä ja sähköpostiosoitteesi voit antaa niin laita sähköpostia profiilissa esiintyvään sähköpostiosoitteeseen<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 13:28 äiti 40plusplus kirjoitti:
oltiin autoillen Tanskassa, siis vuokrattiin auto kentältä n 5 v sitten.
itse en lähtisi ajamaan Ruotsin läpi koska matka on kuitenkin aika pitkä ja yöpymiset ja laivamatka maksaa. Kun riittävän ajoissa tietää koska lähtee niin suht halpoja lentojakin löytyy.

Huomasin tosiaan, että jos nyt varaa ensi kesäksi lennon, sen saa tosiaan edullisesti. Yritän laittaa sulle yy ja jos ei onnistu, niin sitten meiliä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 15:12 poikia3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 13:28 äiti 40plusplus kirjoitti:
oltiin autoillen Tanskassa, siis vuokrattiin auto kentältä n 5 v sitten.

Huomasin tosiaan, että jos nyt varaa ensi kesäksi lennon, sen saa tosiaan edullisesti. Yritän laittaa sulle yy ja jos ei onnistu, niin sitten meiliä

sain viestisi. vastaan kunhan pääsen koneelle tonkimaan vanhoja juttuja kaikessa rauhassa ja selaamaan valokuvatkin läpi jos niistä tulee mieleen vinkkejä. Mehän kierrettiin noiden puistojen lisäksi muitakin paikkoja mm yksi kartanossa ollut kulkuneuvomuseo, sen nimi vaan pitää kaivaa esille jos perheesi miesväkeä se kiinnostaa

Moro

Äiti asuu tanskassa. Ollaan sekä lennetty tai menty Ruotsin kautta autolla. Jos teillä on aikaa mennä ruotsin kautta autolla niin mä tekisin sen sitten on oma auto voi tuunata pakkaukset jo koto suomessa eikä se ajo matka kauaa kestä. 6h ruotsin läpi ja tunti/pari tanskassa mihin sitten meneekin.

Minä jo perustelin, että ajaminen Ruotsin läpi ei onnistu, eikä se onnistu kuudessa tunnissa. Eksäni oli hurja kuski, silti aikaa meni pysähtymättäkin enemmän.

Mies ei istu kolmea tuntia enempää autossa, ja lisäksi tunnein välein pitäisi pysähtyä tupakalle ja minunyrittää kestää tappelevia lapsia takapenkillä.

Tiedän mitkä ovat realiteetit. Olen tosiaan käynyt autolla Euroopassa kolmesti, ja nyt kun surffasin vähän, näin että perheemme lentää Tanskaan alle 600 eurolla, siis edes takaisin. Minusta ehdottomasti kannattaa. Pakkaaminen sujuu sielläkin, kun valitsee oikeanlaiset kassit.

Minua kyllä kiinnostaa enemmän rannikon pikkukaupungit ja kylät kuin se, millä Tanskaan menemme, se päästös on jo tehty.

Yhteistyössä