tanskaan henkilökortit lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytkypylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nytkypylly

Aktiivinen jäsen
15.08.2005
15 444
0
36
eli siis tarviiko lapset passia/jotain kuvallista henkilötodistusta matkalla pohjoismaissa?? entä aikuisten ajokortti, vanha suomalainen kelpaa?? vai kannattaako ottaa suosiolla passi mukaan?? kiitos =)

Mä en ole kuullu, että pohjoismaissa koskaan olis kysytty mitään, mutta lain mukaan kai pitäis olla, eikä se ajokorttikaan riitä.
Itellä ei ole koskaan ollu Norjassa tai Ruotsissa mitään muuta kun ajokortti ja lapsilla ei mitään.

Me ollaan tukholmaan menossa ja hain vauvalle passin, koska jos joku tilanne tulee niin haluan jollakin todistaa, että se todella on minun lapseni...eli ottaisin kyllä ihan passit mukaan jos sellaiset on.

Niin, jos jotain päätyy hankkimaan, niin mun mielestä sitten passi.
En ole oikein sisäistäny ton henkilökortin ideaa; maksaa saman kun passi, ei ole kauemmin voimassa, eikä sillä pääse kaikkialle, joten helpompaa ottaa suoraan pasi, jolla sitten saa sen 5 vuotta rauhassa reissata.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
justjust... no passi on meille itelle, ei euroajokorttia.. mut lapsille ei oo kuin kuvattomat kelakortit.. tuskin meitä putkaan pistetään :xmas:

en siis tarkoittanut tilanteella, että joudutte putkaan kun teillä ei ole passeja tms. vaan jos tulee joku muu tilanne, että esim. joku alkaa väittää ettei lapsi ole sinun tms. tai onhan noita kaappaus-juttuja ollut maailmalla...

Yhteistyössä