Tanskandoggit tappoivat terrierin Espoossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaksi irrallaan ollutta tanskandoggia tappoivat terrierin Espoossa.

- Toinen tanskandoggeista puri lisäksi väliin tullutta terrierin omistajaa käteen niin, että hänen haavansa vaati tikkausta, tutkintaa johtava komisario Kari Siivo Espoon poliisista kertoo.

Ikävä tapahtuma sattui Uusmäessä Krenatöörintien läheisessä metsikössä keskiviikkona iltapäivällä noin kello 17.

Paikalle kutsuttiin poliisi ja tapahtuneesta on tehty rikosilmoitus.

Poliisi ei ottanut tanskandoggeja hoteisiinsa, vaan niiden sallittiin jäädä omistajalleen.

Espoon poliisi tutkii tapahtumien tarkempaa kulkua.

Ei tarvitse aina olla rottiksia!

Kolme Tanskandoggi urosta raateli meidän narttu koiran. Tulivat pihasta puskista läpi ja kävivät kiinni ilman mitään varoitusta.. Omistajalla ei mitään otetta koiriin:/

mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien isojen koirien pito saisi olla kiellettyä muilta kuin esim. poliisilta!!! niin paljolta vältyttäisiin. pieni koira vaikka olisi kouluttamatta ja purisi, niin ei se pahaa jälkeä tee. meidän mäyriskin alkoi vanhoilla päivillään tulla vihaiseksi mutta hyvä jos sai ihon rikki kun hyökkäsi. laitettiin se kuitenkin pois sitten varmuuden vuoksi ennen kuin vauva tuli.

Itekin koiraihmisenä pelottaa, miten nää tosi usein uutisoidut tapaukset vaikuttaa asenteisiin. Koiravihaajat lisääntyvät?

Kannattaisin kyllä jonkinlaista ns. koira-ajokorttia isojen rotujen ostajille...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien isojen koirien pito saisi olla kiellettyä muilta kuin esim. poliisilta!!! niin paljolta vältyttäisiin. pieni koira vaikka olisi kouluttamatta ja purisi, niin ei se pahaa jälkeä tee. meidän mäyriskin alkoi vanhoilla päivillään tulla vihaiseksi mutta hyvä jos sai ihon rikki kun hyökkäsi. laitettiin se kuitenkin pois sitten varmuuden vuoksi ennen kuin vauva tuli.

No huh, pienikin koira saa aikaan pahaa jälkeä!

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
En tiedä tapausta tai tunne taustoja, mutta myös "uhrissa" voi olla vika jos edusti tyypillistä terrieriä, eli isottelee ja räyhää 10 kertaa isommalle...

Just joo - eli iso koira saa tappaa pienemmän, jos pieni käyttäytyy koiralle tyypilliseen tapaan ja isottelee. On sulla mielipiteet!

Eihän tässä usalla enää kohta mennä ees oman koiran kaa lenkille, kun ei tiä mikä koiruus jostai puskista oman hauvvan kimppuun hyökkää.. Toki mulla on tällänen "raatelija" rottis, et se kyl osaa itteensä puollustaa paremmin ku terrieri..

Olen täällä todella järkyttyneenä, sydän oikein pamppailee. Näin nimittäin nuo tyypit eilen koirineen tuossa metsän laidalla. Olin juuri tulossa oman terrierini kanssa metsästä. Aivan hirveää, mietin että kuka tuttu koira tuo on.

En tiedä tapausta tai tunne taustoja, mutta myös "uhrissa" voi olla vika jos edusti tyypillistä terrieriä, eli isottelee ja räyhää 10 kertaa isommalle...

Totta, mutta silti kaikki hevosen kokoiset ja vähän pienemmätkin koirat pitää olla omistajan hallinnassa, mielellään kiinni tai sitten syrjäisellä paikalla vapaana. Tosi moni pelkää isoja koiria, kun ne on vapaana.

Itsekin pidän pururadalla meidän koiraa vapaana, mutta otan sen heti kiinni kun näkyy muita. Meidän koira tekis niinkin kauheita kyllä kuten pussais naamaan kun vieraan ihmisen näkee :p En silti anna pussailla.

Alkuperäinen kirjoittaja ai jaa:

Just joo - eli iso koira saa tappaa pienemmän, jos pieni käyttäytyy koiralle tyypilliseen tapaan ja isottelee. On sulla mielipiteet!

Saahan se iso puolustautua, jos pienempi tulee "päälle". Tietenkin siitä tulee pahempaa jälkeä, mutta kyllä aika lehmän hermot pitäs isollakin olla, ettei kiivastuisi tuosta. Ja tosiaan en tiesä mitä tässä tapauksessa on käynyt, mutta tämmöinen kuviteltu tilanne on ihan mahdollinen vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja aino:

Saahan se iso puolustautua, jos pienempi tulee "päälle". Tietenkin siitä tulee pahempaa jälkeä, mutta kyllä aika lehmän hermot pitäs isollakin olla, ettei kiivastuisi tuosta. Ja tosiaan en tiesä mitä tässä tapauksessa on käynyt, mutta tämmöinen kuviteltu tilanne on ihan mahdollinen vaihtoehto.

Jos kaksi koiraa käy yhdessä yhden pienemmän päälle, silloin ei ole kyse puolustautumisesta, vaan laumavietistä. Ja se on tosi pelottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:
Olen täällä todella järkyttyneenä, sydän oikein pamppailee. Näin nimittäin nuo tyypit eilen koirineen tuossa metsän laidalla. Olin juuri tulossa oman terrierini kanssa metsästä. Aivan hirveää, mietin että kuka tuttu koira tuo on.

mistäs sä tiiät, et ne on ollu just nuo samat tyypit. aika monella on tanskandoggeja

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:

mistäs sä tiiät, et ne on ollu just nuo samat tyypit. aika monella on tanskandoggeja

Just kävin kattoon tanskandoggi-foorumilta keskustelua ja siellä joku mainitsi, että tosi "kiva" kulkee nyt Espoossa doggien kanssa (hänellä on niitä 4).

OK - sama sitten toimii varmaan silloinkin, kun pieni lapsi toimii koiraa ärsyttävästi, vai? Että isolla koiralla on oikeus "puolustautua" ja tappaa?

Olet outo!

Koir

Missä kohtaa tekstiäni kerroin että SAA tappaa??? On sulla lukutaito!
En puolustanut isompia, mutta en ole myöskään mikään kukkahattu-tyyppi joka näkee vaan uhrin. Ja koska mulla on kokemusta terriereistä, tiedän että ne osaavat kerjätä selkäänsä.
Sanoin tuon vain siksi että asioilla tuppaa yleensä olemaan kaksi puolta, mutta sitäpä ei täällä suvaita, heti leimataan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Totta, mutta silti kaikki hevosen kokoiset ja vähän pienemmätkin koirat pitää olla omistajan hallinnassa, mielellään kiinni tai sitten syrjäisellä paikalla vapaana. Tosi moni pelkää isoja koiria, kun ne on vapaana.

Itsekin pidän pururadalla meidän koiraa vapaana, mutta otan sen heti kiinni kun näkyy muita. Meidän koira tekis niinkin kauheita kyllä kuten pussais naamaan kun vieraan ihmisen näkee :p En silti anna pussailla.

Taajamassa ja kuntoradalla koirat on pidettävä AINA kiinni. Et ole sinäkään vastuullinen koiranomistaja.

OK - sama sitten toimii varmaan silloinkin, kun pieni lapsi toimii koiraa ärsyttävästi, vai? Että isolla koiralla on oikeus "puolustautua" ja tappaa?

Olet outo!

Koir

Eläimet on eläimiä, mutta omistajillahan se vastuu on viime kädessä kuin myös vanhemmilla! Eikä lapsi kyllä osaa niin kovakouraisesti provosoida, että tasapainoinen koira kävisi päälle puolustautuakseen. Nimenomaan sanoin sitä, että pieni(kin) koira voi käydä päälle eli samalla lailla iso voi puolustautua kuin tekisi isommankin koiran hyökätessä. Eikä tarvi olla tarkoituksena tappaminen, mutta kun on isompi niin voimaa voi olla liikaa ja huonolla tuurilla osuu just johonkin väärään kohtaan. Ja edelleenkin: Mä en tarkoita, että tässä tapauksessa olis niin käynyt.

Olet outo!

Koir

Eläimet on eläimiä, mutta omistajillahan se vastuu on viime kädessä kuin myös vanhemmilla! Eikä lapsi kyllä osaa niin kovakouraisesti provosoida, että tasapainoinen koira kävisi päälle puolustautuakseen. Nimenomaan sanoin sitä, että pieni(kin) koira voi käydä päälle eli samalla lailla iso voi puolustautua kuin tekisi isommankin koiran hyökätessä. Eikä tarvi olla tarkoituksena tappaminen, mutta kun on isompi niin voimaa voi olla liikaa ja huonolla tuurilla osuu just johonkin väärään kohtaan. Ja edelleenkin: Mä en tarkoita, että tässä tapauksessa olis niin käynyt.

Kyllä lapsi PYSTYY provosoimaan myös tasapainoisen koiran!

Yhteistyössä