Tapaamisasioista???

MiiskuMuikkunen

Aktiivinen jäsen
19.11.2007
2 826
0
36
Turku
Eli ero on meneillään, minä muutan lasten kanssa tuohon km päähän. Lapset 2,5- ja 3,5-vuotiaat. Meillä on pian lastenvalvojalle aika, mutta ei olla päästy minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen lasten tapaamisista. Enkä sitä puheeksi edes enää viitsi ottaa, kun aina tulee vain riitauduttua. Mies on mieltä, ettei sovittaisi mitään virallista, vaan että vähän aina tilanteen mukaan hän ottaisi lapsia luokseen. Minä taas toisalta haluaisin jonkin pitävän systeemin, johon vähän voisi aina luottaa, tottakai sitten ymmärtäisin jos tulee äkkinäinen este yms. Lastenkin kannalta varmaan säännöllisyys olisi parasta. Ja jos ihan rehellinen olen uskon, jollei mitään virallista sopimusta ole, tulen pääasiassa olemaan yksin lasten kanssa... Toki en halua miehen "pakostakaan" lapsia ottavan. Jos ei omia lapsiaan halua tavata, niin mikä isä sellainen edes on! Kertokaahan kokemuksia, mitä olette parhaimmaksi todenneet?? Entä onko jotain huonoksi koettuja malleja??

Tapaamissopimus on sellainen juttu, että jos sellainen on, niin se velvoittaa äidin (lähin) antamaan lapset isälle (etälle). Mutta isää se ei kuitenkaan velvoita lapsiaan tapaamaan. Eli vaikka sopparissa lukisi niinkin ympäripyöreästi kuin 6 vuorokautta kuukaudessa, niin se sopimus ei velvoita kuitenkaan lasta ottamaan kuudeksi vuorokaudeksi. Joten sen suhteen ihan turhaa teette sopimusta, jos mies ei sitä halua.
Voisihan se tietenkin toimia miehelle kannustimena, jos epäilet, ettei hän ole kovinkaan kiinnostunut lapsia näkemään. (outoa sinänsä)

täällä 1v4kk ikäisen tytön äitinä suosittelen pitävää systeemiä.
meillä mennään miehen ehdoin, eikä mies ole omaa asuntoakaan etsinyt "kun ei ole kiirettä" koska asuu vanhempiensa nurkissa erottuaan minusta.
3-vuorotyö "muka" asettaa ehdot, että on sillointällöin 1 yön tai osan päivää katsomassa tyttöä,
joten minä hoidan tytön kasvatuksen kokonaisuudessaan,
sekä miehen jäljet hänen oltua viettämässä näitä päiviä luonani.
Yllätysperuuntumisiakin on jo kuukaden aikana tullut useita.. "en mä luvannut tulla yöksi", "mulla on nyt flunssa" yms juttuja..
Alunperin mies halusi viikko-viikko systeemin, vaikkei kykenisi itse tuosta viikosta hoitamaan tyttöä kuin n. 1vrk ajan, ja lopun ajan olisi uuden vaimokkeen hoidettavana, tai alkoholistivanhemmillaan, ei kiitos.

keskustelkaa lastenvalvojalla, kyllä te siellä pääsette sopimukseen.
jatkuuko teillä yhteishuoltajuus?

Alkuperäinen kirjoittaja heipä;22972375:
täällä 1v4kk ikäisen tytön äitinä suosittelen pitävää systeemiä.
meillä mennään miehen ehdoin, eikä mies ole omaa asuntoakaan etsinyt "kun ei ole kiirettä" koska asuu vanhempiensa nurkissa erottuaan minusta.
3-vuorotyö "muka" asettaa ehdot, että on sillointällöin 1 yön tai osan päivää katsomassa tyttöä,
joten minä hoidan tytön kasvatuksen kokonaisuudessaan,
sekä miehen jäljet hänen oltua viettämässä näitä päiviä luonani.
Yllätysperuuntumisiakin on jo kuukaden aikana tullut useita.. "en mä luvannut tulla yöksi", "mulla on nyt flunssa" yms juttuja..
Alunperin mies halusi viikko-viikko systeemin, vaikkei kykenisi itse tuosta viikosta hoitamaan tyttöä kuin n. 1vrk ajan, ja lopun ajan olisi uuden vaimokkeen hoidettavana, tai alkoholistivanhemmillaan, ei kiitos.

keskustelkaa lastenvalvojalla, kyllä te siellä pääsette sopimukseen.
jatkuuko teillä yhteishuoltajuus?

Kyllä yhteishuoltajuus olisi tarkoitus säilyä.

Uusimmat

Yhteistyössä