tapaamiset pienen vauvan kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mikä olis sopiva määrä tapaamisia? pikkuneiti on nyt n3vkoa. Ajattelin et kävisin exän tykönä kerran vkossa ja oltais yötä siellä ( mies haluaa) ja joskus muuten vain käymään. Exä vaatii meitä et oltais useemmin öitä siellä jne mut suoraan sanottuna en haluis olla siellä lainkaan öitä:/ Mikä on noin pienel se "yleinen" määrä tapaamisia? mies ei suostuis hoitaan vauvaa ilman mua lainkaan.. se asuu 30km päässä meistä eikä hänellä ole varaa tänne kulkea tai halua. Mä pääsen ilmatteeks sinne ko isäni on töissä sil paikkakunnal. sanoin sille ettei ne voi olla pelkästään mun vastuulla ne tapaamiset et tännekkin saa tulla, ni sain kivat haukut niskaan ja syyttelyt etten anna sen olla isä enkä muka ajattele sitä enkä lasta lainkaan:(

noin pienen kohdalla tärkeää on nähdä usein, se tapaamisen kesto voikin olla sit kohtuullisen lyhyt.

jos toi kerta viikkoon järjestely on teille käytännössä toimivin, niin hyvähän se on niinkin.

Älä ole öitä jos siltä tuntuu ja mä sanoisin kyllä samassa tilantessa ukolle, että tulis itte ainakin välillä myös kattoon muksuaan. Ei kai niin persaukinen voi olla????

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikä olis sopiva määrä tapaamisia? pikkuneiti on nyt n3vkoa. Ajattelin et kävisin exän tykönä kerran vkossa ja oltais yötä siellä ( mies haluaa) ja joskus muuten vain käymään. Exä vaatii meitä et oltais useemmin öitä siellä jne mut suoraan sanottuna en haluis olla siellä lainkaan öitä:/ Mikä on noin pienel se "yleinen" määrä tapaamisia? mies ei suostuis hoitaan vauvaa ilman mua lainkaan.. se asuu 30km päässä meistä eikä hänellä ole varaa tänne kulkea tai halua. Mä pääsen ilmatteeks sinne ko isäni on töissä sil paikkakunnal. sanoin sille ettei ne voi olla pelkästään mun vastuulla ne tapaamiset et tännekkin saa tulla, ni sain kivat haukut niskaan ja syyttelyt etten anna sen olla isä enkä muka ajattele sitä enkä lasta lainkaan:(

No mutta eikö se isäsi kulje molempiin suuntiin...

Meillä kuukauden ikäinen alkoi käydä isällään kerran viikkoon kolme-neljä tuntia. Varmaan oli lähellä vuoden ikää kun oli yötä ensimmäisen kerran. Onneks isän uus hoito (olimme naimisissa ja olin raskaana ku alkoivat olla yhdessä) on ollu kuvioissa alusta lähtien et ties lapsen edes saavan ruokaa siellä.

Mies haluaa roikottaa sinua itsessään kiinni edeleen. Ehdotan että lastenvalvojalla tekisitte sopimuksen jolla turvattaisi tapaaminen pienen mukaan parhaiten.

Jospa tapaamiset voisi aloittaa vaikka niin että isä tulisi tapaamaan teille, olisit hetken poissa ja pidentäisit poissaoloaikoja joka kerralla vaikka vartin tai puoli tuntia että isä tuntisi alkavansa pärjätä vauvan kanssa. Miltä kuulostaa?

Meillä ei keskustella lasten tapaamisista ollenkaan, kun miehen mielestä hän voi tavata lapsia silloin kun haluaa, ihan sama sopiiko mulle vai ei... tällä hetkellä hän vaan tappelee mua vastaan ihan jokaisessa asiassa, kun ottaa niin luonnon päälle tää ero, enkä näytä sille enää kaipaavani sitä eli olen mennyt eteenpäin elämässäni. Mutta mulla ei ole uutta miestä ja miehellä on ollut uus hoito jos toinenkin ja tie vaikka olis nytkin. Ja juurikin siitä syystä, että uusi nainen ei ole mitään tyttöystävämateriaalia, vaan nimenomaan vaan hoito, niin en haluais lapsia antaa sen luo ollenkaan, mutta kai se on pakko. *Huokaa* Toivon vaan, että isän kiinnostus lapsia kohtaan hiipuis normaalitasoon pikapuoliin, niin ei tarvis niitä tapaamisia murehtia, surullista lasten kannalta, mutta niin se vaan menee...

Mulla ei kokemusta näistä asioista ole, (ainakaan vielä) mutta minä en sinuna lähtisi kiikuttamaan väkipakolla itseäni ja lasta miehen luo, vaan vaatisin miestä tulemaan mahdollisimman usein katsomaan meitä minun luokseni.

Ja vaikka juurikin noin, että ensin vietätte aikaa yhdessä ja pikkuhiljaa jätät heitä kahteen pekkaan aina pidemmäksi aikaa...

Yhtälailla hänen pitäisi(?) päästä kulkemaan luoksesi isäsi kyydissä, kuin sinun ja vauvan sinne päin...? Ja sanoisinko, että saattaisi olla ihan kätevämpääkin näin päin, saati kantaa kaikki muksun kamat ees taas.... Mies ei tarvitse mukaansa tullessaan kuin hammasharjan ja vaihtokalsarit.

Tämä on tietenkin vain yksi mielipide muiden joukossa.

Tehkää lastenvalvojalla virallinen tapaamissopimus ja siihen myös päivämäärä milloin sopimusta tarkistetaan. Noin pienen lapsen kanssa on mentävä muutama kuukausi kerrallaan. Itse sopisin joka toinen viikko, yksi päivä, muutaman tunnin ei öitä.