Minä olin nuorena eräässä (kauppakeskuksen) lapsiparkissa töissä jonne voi tuoda lapsen max 3h,
kuinka ollakkaan sinne toi jokapäivä aina joku järjen jättiläinen sairaan lapsensa hoitoon.
Meillä kun ei ollut oikeutta alkaa epäilemään lapsen kuntoa vaikka naama valkoisena ja selkeästi kuumeisena makasi lattialla

Pahin oli erään perheen äiti,
tokaisi minulle usein että ei hän muulloinkaan saa asioita hoideltua vaan nyt on hyvä kun lapsen takia sai vapaata töistä niin nyt on pakko asiat hoidella.
ja aina muisti kertoa ettei lapsen sairaus tartu kun on lääkekuurilla, milloin tuo oli vatsataudissa (kiitos niin olimme kohta me hoitajatkin)
ja milloin kovassa kuumeessa korvatulehduksen vuoksi ja milloin vaan niin flunssainen että saimme tuolilla istua sairas lapsi sylissä sen 3tuntia

Ne tärkeät asiat oli usein kaupoilla pyörimistä ja parturissa käyntiä.
Ja vaikka lapsi oli kuumeessa hyvin selkeästi ei meillä ollut oikeutta käännyttää tuota äitiä lapsensa kera pois.
Nyt jälkikäteen ihmettelen ettei meitä kovin nuoria tyttöjä
(oli ensimmäisiä työpaikkoja meille kaikille ja kaikki olimme oikeasti max 25v)
ohjeistettu paremmin ja nyt vastaavan jos törmäisin olisi minulla lastensuojeluilmoitus valmiina laittaa eteenpäin.
Tietysti oppi ikä kaikki, mutta tosiaan me silloin ihmettelimme tuota toimintaa mutta kun iso pom antoi käskyn ettäkaikki lapset on hoidettava ja me emme saa kyseenalaistaa vanhempia siinä onko lapsi sairas vai ei ja meillä ei ollut oikeutta edes kuumetta mitata.