Tapahtui tänään bussissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nakko

Vieras
Pääsenpä nyt kerrankin tekemään aloituksen tuolla "tapahtui tänään" otsikolla, kun oli suhteellisen legendaarinen hetki bussissa.

Mentiin lapseni 4v kanssa käymään Helsingin keskustassa. Tyttö halusi ostaa minun lipun ja bussiin mentiin, niin että tyttö ojensi kuskille 10€ setelin ja sanoi harjoittelemansa "äidille yksi aikuisten seutulippu kiitos". Kuskin vastaus oli sitten ihan klassikkokamaa: "Perkele, kun ei voi maksaa tasarahalla, Perkele!". Eipä tuohon oikein muuta voinut tehdä kuin nauraa ja lipun saatuamme toivotin sitten kuskille oikein mukavaa ja vähän rauhallisempaa työpäivää.

Tuli vaan jälkeenpäin mieleen, että ei tuo rahasuma nyt niin järjetön ollut, kun seutulippu maksaa 4€.

Anteeksi, että tulen tähän ketjuun sotkemaan, mutta mun on pakko kertoo kans yks bussijuttu.. Olin tuolloin jo reilusti yli 20v ja bussiin menossa. Mun edellä meni tyttö, joka oli ainakin yli 15. Tyttä laskeskeli rahojaan ja sanoi lopulta kuskille, että niin pitkälle kuin näillä rahoilla pääsee (paikallisliikenteen bussissa siis). Kuskia kai säälitti tyttö ja se kysyi änkyttäen: "Oletko alle 12v?" johon tyttö änkytti yhtä vaikeana "joo". Näin ollen tyttö pääsi perille asti lastenlipulla.. No sitten tuli mun vuoro maksaa matka, niin kuski kysyi multa samalla lailla änkyttäen "Oletko alle 12v?" Menin niin sanattomaksi, etten osannut oikein sanoa mitään, lopulta sanoin vaan, että aikuisten lippu ;D.
Mutta ap:n tapaukseen: Törkeä kuski!

[QUOTE="vieras";23537805]Anteeksi, että tulen tähän ketjuun sotkemaan, mutta mun on pakko kertoo kans yks bussijuttu.. Olin tuolloin jo reilusti yli 20v ja bussiin menossa. Mun edellä meni tyttö, joka oli ainakin yli 15. Tyttä laskeskeli rahojaan ja sanoi lopulta kuskille, että niin pitkälle kuin näillä rahoilla pääsee (paikallisliikenteen bussissa siis). Kuskia kai säälitti tyttö ja se kysyi änkyttäen: "Oletko alle 12v?" johon tyttö änkytti yhtä vaikeana "joo". Näin ollen tyttö pääsi perille asti lastenlipulla.. No sitten tuli mun vuoro maksaa matka, niin kuski kysyi multa samalla lailla änkyttäen "Oletko alle 12v?" Menin niin sanattomaksi, etten osannut oikein sanoa mitään, lopulta sanoin vaan, että aikuisten lippu ;D.
Mutta ap:n tapaukseen: Törkeä kuski![/QUOTE]

Reilu kuski, ihan hyvä että laitoit positiivista kommenttia. Yleensä kun kuulee vain ne negatiiviset jutut eli jos ihminen tekee 99,99 prossasesti hyvää työtä niin saat kuulla ainoastaan siitä yhdestä mokasta, tässä maassa kun ei paljon positiivista palautetta jaeta.

Alkuperäinen kirjoittaja eikä!;23537751:
Voi s****na mikä kuspää! Lapsi innoissaan ostaa lippua ja mitä tää alikoulutettu punaniska tekee! Kai teet valituksen eteenpäin?!

En ole tekemässä valitusta. Mietin kyllä asiaa, mutta voihan olla, että kuskilla joku vaikea vaihe elämässä menossa.

Onpas törkeä kuski! No on niitä muitakin. Olen minäkin tavannut törkeitä kuskeja ja oikein hämmästellyt, miten tollainen on ajamassa bussia ja kaiketi ylinopeudella usein. Törkeitä kuskeja riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja eikä!;23537751:
Voi s****na mikä kuspää! Lapsi innoissaan ostaa lippua ja mitä tää alikoulutettu punaniska tekee! Kai teet valituksen eteenpäin?!

pah, ei elämää noin tosissaan pidä ottaa. herkkänahkaisten ei kannata bussiin, eikä välttämättä aina kauppaankaan sitten astua..

Yhteistyössä