Tapiolan verkkopankki tuntuu niin vaikealta - onko helpompia olemassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Urseele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Urseele

Vieras
Minua on alkanut rassata tuo verkkopankin käyttö Tapiolassa. Kun maksan laskuja, jotka tulevat sinne pankin omaan sähköiseen postilaatikkoon, esimerkiksi viitenumeroa ei voi copy pasteata suoraan laskun maksukenttään. On aika alkeellista hokea mielessään "kasineljäysikolme.... 9358... 1131..." ja näpytellä koko ajan kahta lomaketta klikkaillen numeroita, jotta maksun saa maksettua. Minusta olisi parasta, kun koko laskupohja siirtyisi suoraan yhden "MAKSA- OK"-klikkauksen päähän. Suoraveloitus on käytössä mahdollisimman monessa tosin.

Olisi myös hirmu ihanaa, jos postilaatikosta jo maksetut laskut näkyisivät jotenkin "tämän dokumentin olet jo avannut ja maksanut"-tunnisteella.

Onko muissa pankeissa helpompaa systeemiä vai onko tämä ihmisten mielestä jo riittävän kätevä palvelu - vai olenko jättänyt jonkin niksin huomaamatta ja veivaan palvelussa liian monen mutkan kautta?

Kaikissa muissa pankeissa on helpompaa. Tapiolssa saattaa esim. kulua Tapiolan vakuutusmaksulaskun maksamiseen 7 tunnuslukua. Ja jos maksaa vakuutusmaksun suoraan klikkaamalla vakuutuspalveluissa. Maksu ei suinkaan kirjaudu heti, vaan vasta muutaman päivän kuluttua.

Ilmeisesti on sitten vaihdettava pankkia.

Tapiolassa myös häiritsee vakuutus- ja pankkiosioiden "erillisyys", monesti istunto ehtii minulla vanheta kun välillä käy vaihtamassa vauvan vaippaa. Tarkoitan, että Tapiola ei oikein sovi minunkaltaiselleni, jolla ei ole omaa rauhaa asioida verkossa vaan monesti pieniä katkoksia.

Tuo laskujen postilaatikko on se vaikein pala minulle. Kun klikkaa laskua, varsinainen viesti näkyy yhä lukemattomana, vaikka se sisältää vain liirumlaarumia (teille on lasku ohessa). Jälkikäteen epäilyttää, olenko sitten avannut juuri tämän laskun vai enkö sittenkään.

Yhteistyössä