Tappavan tylsä työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on ollut vakituinen työ nyt (ensimmäistä kertaa elämässäni, vaikka olen 42-vuotias!) vuoden ja voin todeta, että lähes vihaan työtäni. TYöni on todella tylsää ja itseasiassa en oikeastaan tee mitään. Päivät menee aikaa tappaessa ja "tikusta asiaa tekemisissä", joka on osastomme koko kuva. 3-4 palaverissa istun viikossa ja minulla ei ole mitään annettavaa. Etenemismahdollisuuksia ei ole, eikä sivuttainkaan voi oikein siirtyä. Ainoa hyvä puoli on se, että palkka on minun tasolleni hyvä, yli 3000.

Ensin aattelin, että voisin lähteä lukemaan itteni kauppatieteiden maisteriksi, mutta alkaa tuntua että ei sieltä mulle mitään kiinnostavaa löydy. Olisin vaan ylikoulutettu ihminen samassa paskassa duunissa.

Pitääköhän tässä paskaduunissa tosiaan kitkutella 25 vuotta. Tosin en usko, että koko tuota aikaa duuni voi pysyä samana. Varmaan osasto lakkautetaan 10 vuoden päästä ja sitten olen 50+ nainen, joten ei mitään tsäänssiä edes päästä duuniin...

Duunikaverit on ainoo hyvä puoli. Kivaa porukkaa, vaikkei ihan mun henkistä, mutta työasioissa todella ok. Pomo on toivoton tapaus. Mitään asiaa ei aja, kaikki pitää tehdä ite.

Nykypäivänä saa olla onnellinen jos on tuollainen työpaikka, ei kannata lähteä(voivat potkaista sut pihalle sitten 50-vuotiaana muutenkin)

No niin kai sitä pitäis olla onnellinen. Tässä kuitenkin viimeiset 8 vuotta pätkäduunikierteessä ja monta paikkaa mennyt sivun suun... Mutta monissa pätkäduuneissakin olen kokenut olevani osa tärkeää ketjua. Palkka ollut paskempi ja tietty vain määräaikainen duuni, mutta silti...

Itte vaan aatellut, että tässä on pakko kehittää itteään ja jollain tavalla nostaa osaamista, että olis tulevaisuudessakin mahdollisuuksia.

....nyt tuudittaudut väärään tylsyyden kuvitelmaan, tolla menolla olet pihalla aika pian..
Monessa "palaverityössä" jossa ei muka ole mitään tekemistä, on jutun juju se että se tekeminen pitää itse kehittää! Oletus kuitenkin on ettette ole mitään perusduunareita joille pomo antaa maanantaina urakkalistan ja perjantaina voi laiskotella kevyemmin kun työt on saatu tehtyä. Sun oletetaan myös osaavan ja kehittävän firman eteen jotain!? Nyt ollaan aikuisten maailmassa, jossa on tehtävä töitä ilman että kukaan käskee. Ja sinä keksit tikusta asiaa....

Toihan on unelmaduuni. Olet nyt vaan unohtanut kuinka rankkaa rankka työ on. Sinähän olet käytännössä lomalla ja siitä vielä maksetaankin.
Ymmärrän sun kaipuun merkityksellisyydestä, mutta ihan näin rehellisesti; jokainen on jokaisessa työssä melko pitkälle korvattavissa. Ei esimerkiksi potilasta hetkauta ollenkaan, kuka häntä hoitaa kunhan joku hoitaa. Se merkityksellisyyden kokemus tulee omien korvien välistä, oikeasti sillä ei ole koskaan ollut merkitystä että juuri sinä teet jonkun duunin, nythän niitä duuneja tekee joku toinen eikä kukaan sua ole tainnut takaisin kaivata. Maailma pyörii myös ilman sinua ja minua, joten nauti nyt sun helposta työstä, ihanaa että tuollaisia on oikeasti enää edes olemassa.

Ymmärrän tilannettasi hyvin.
Itse tein viime kesän varmasti unelmatyötä jonkun mielestä, kun päiväno koostuivat pelkästään netissä selailusta jne ja palkka oli 2500.
Itse en kyllä ikinä tule menemään takaisin tuonne, koska tunne ettei saa aikaiseksi mitään ja kuka tahansa voisi periaatteessa korvata on ihan hirveä.
Ja ei ollu etenemismahdollisuuksia uralla..
Vaikka edellinen kirjoittaja kirjoittikin että kuka tahansa voidaan korvata niin kyllä itse ainakin haen töitä jossa se on täysi mahdottomuus ja sen vuoksi työstäni maksetaanki enemmän..
Sun työssä on ongelma on se ettei sun taidot kehity ja sitten jos potkut tulee niin täys mahdottomuus saada uutta työtä. Kannattaa ehdottomasti harkita työpaikanvaihtoa mahd pian jos haluat eläkeikään asti jatkaa työssä.. voit katua sitä vielä esim 10 v päästä ettet lähtenyt tuolta pois aiemmin tai sit alat säästämään jo nyt varautuaksesi tulevaan työttömyysjaksoosi.

Yhteistyössä