Tappelua hiekkalaatikolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Butterfly85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Butterfly85

Jäsen
24.05.2010
182
0
16
Oltiin pojun 3 v. kanssa hiekkiksel ja siel oli toinen samanikäinen poika isänsä kanssa. Oli vissiin noussu vähän väärällä jalalla tää "Veeti" kun ihan kokoajan oikeen "kerjäsi verta nenästään". Veetillä oli kokoajan vähintään 3 leikkiautoa sylissään, jottei vain mun poikani "Eemeli" leikkisi hänen leluillaan. Eemeli siinä rauhassa teki pikkutraktorilla kuormaa kuorma-autoon, ja Veeti meni tahalteen seisoon juuri siihen kohtaan, mistä Eemeli hiekkaa lastasi. Eikä tehnyt elettäkään väistääkseen. Sitte kokoajan juoksi liukumäen rapuille istumaan ettei Eemeli vain voisi mennä laskemaan liukumäkeä. Tässä muutamia esimerkkejä, mutta yleisestiottaen ihan jatkuvaa härnäämistä tältä toiselta pojalta. Mun teki mieli sanoa sille, et menehän sinäki Veeti jo välillä leikkimään. No, lopulta Eemelillä tuli mitta täyteen, ja se tokaisi Veetille, että "pöhkö Veeti" ja nakkasi pienellä puutikulla Veetiä lippalakkiin, ja voi kauhea mikä itku siitä Veetille tuli! Tietysti toruin poikaani, ettei saa heitellä, ja Eemeli pyysi anteeksi.
No, ei siinä mitään, sama peli vaan jatkui. Mua alko jo itteänikin kiehuttaan, ku toinen vaan kokoajan terrorisoi Eemelin leikkejä.
Seuraavaksi Eemeli kaatoi lapiolla Veetin kengälle hiekkaa, kun Veeti tahallaan seisoi taas tiellä. Ja siitäkös se itku ja parkuminen taas Veetillä alkoi, piti isin syliin oikeen juosta. No, nyt meni hermot Veetin isällä, joka sanoi Eemelille vihaisesti, että nyt me lähetään Veetin kanssa sisälle kun sinä vaan kokoajan sitä kiusaat!!! Mä olin ihan äimänä vaa siinä, ja jatkoin isukin lausetta "ja Veetiki vaan kokoajan härnää Eemeliä" eipä se isä siihen mitää sanonu, lähtivät vaan pois. Sai kyllä Eemeli puhuttelun siitäkin ettei saa hiekkaa toisen kengälle laittaa, mut jotenki säälitti Eemeli sillai, et toinen saa mielin määrin sabotoida, mutta kun päästää aina välillä märyt ni selviää kuin koira veräjästä.. Jotenki raivostuttaa tollaset, et ei meijän kullannuppu, vaan ne muut kakarat..

Ja noita on muuten paljon! Siks mun puistoilut onki melko minimissään, onhan meillä hiekkis ja keinu tossa pihallakin... Mä oisin varmaan tokassu jo aiemmin jotain enkä niin nätistikään. Todella rasittavia nuo kullannuput |O

Mä olen ihan vastaavan tapauksen tavannu ja voin sanoa et kun toinen ei saanu leikkiä rauhassa yhtään niin kyllä mä sanoin sit jo sille muksulle ja äitinsä tykkäs sen verran kyttyrää ettei ole sen jälkeen näkyny samaan aikaan.

Meillä sama ongelma. Eikä näiden muiden vanhemmat tee elettäkään sanoakseen "veetille" että anna toisen leikkiä rauhassa tai vastaavaa. Olen aina ollut tarkka "eemelin" kohdalla, että ei tahallaan ketään mene kiusaamaan, ja jos näitä tulee kutsun lapseni pois ja kahden hänen kanssaan juttelen, ettei tule nolostustusta. Mutta eihän se ole muiden kiva mennä toisten lapsia komentelemaan.. :(

Jotkut lapset vaan kasvavat tuollaisiksi; härnäävät, ilkeilevät ja kiusaavat. Eivätkä vanhemmat tee mitään. Luulen jopa, että lapset kopioivat tämän toisten piinaamispiirteen vanhemmiltaan joissain tapauksissa. Ilkeä vanhempi=> ilkeä lapsi.

Minä olisin sinuna tokaissut ihan heti alkuunsa tomerasti tälle Veetiolle, että menepä pois tukkimasta liukumäen portaita tai menepä sivummalle pois tieltä, kun Eemeli lastaa hiekkaa, mikäli et halua itse osallistua leikkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Muistithan kertoa Eemelille, että Veetikin toimi väärin, ettei luule, että oli ainoa torut ansaitseva?

Joo, Se ite mulle sano et oli tuhmana ja Veeti lähti sisälle, ni sanoin sille sit että kyllä Veetikin oli tuhma ku sinua kokoajan härnäsi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut lapset vaan kasvavat tuollaisiksi; härnäävät, ilkeilevät ja kiusaavat. Eivätkä vanhemmat tee mitään. Luulen jopa, että lapset kopioivat tämän toisten piinaamispiirteen vanhemmiltaan joissain tapauksissa. Ilkeä vanhempi=> ilkeä lapsi.

Minä olisin sinuna tokaissut ihan heti alkuunsa tomerasti tälle Veetiolle, että menepä pois tukkimasta liukumäen portaita tai menepä sivummalle pois tieltä, kun Eemeli lastaa hiekkaa, mikäli et halua itse osallistua leikkiin.

Oon ehkä vähä nössö, mutten kehdannut alkaa siinä komenteleen. Ootin vähä et isänsä ois komentanu. Mutta yritän vastedes olla tomerampi, ja tehä selväks, ettei se Eemeli ainut paha oo

Niin tuttua, juuri tänään puhuttelin naapurin 6 v tyttöä että kuinka toisten kanssa leikitään ja kaikki otetaan mukaan leikkiin. Mulla on opettajana pokkaa sanoa muille lapsille, jos käyttäytyy törkeesti toisia kohtaan. Jossain vaiheessa ne käytöstavat on kuitenkin opittava, jos ei kotona tuu opastusta niin sitten pihalla ja koulussa viimeistään.