Tarhan aloittaminen; mitä tarvitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kindergarten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kindergarten

Vieras
Meillä lähtee ensi kuun alusta 1,5-vuotias tyttönen päiväkotiin, kun aloitan työt.

-Millaiset sisäkengät on parhaimmat tämän ikäiselle, ihan tavalliset ns."jumppatossut" vai kovempipohjaiset sisäkengät?

-Tarviiko kuravaatteita, jos ulkoilupuku on vedenpitävä?

-Kuinka monet vaihtovaatteet on hyvä olla repussa näin pienelle?

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Mulla 6 v. Koskaan ei ole ollut hoitopaikassa tossuja; ne vaan aina riisuttiin pois. Eipä näy olevan muillakaan. Liukuestesukat, ehkä. Kuravaatteet; meillä kanssa vedenpitävä, mutta haluavat käyttää siitä huolimatta kuriksia, koska kamala säilyttää naulakossa likaista haalaria, muiden vaatteiden joukossa. Mulle ainakin ok, ei tartte laittaa autoon likasissa haalareissa.
Vaihtovaatetta riittävästi; ja unikaveri mukaan.

Juu jumppatossut, taikka jotkut muut esim pehmeät tossut, koska lattiat kylmiä ja ehdottomasti jarrusukat jalkaan, kuravaatteet on hyvä olla,niin ei ulkoilupuku kastu ja likaannu,noin pieni niin parit vaihtovaatteet voisi ehkä olla, siis sisävaatteet, ja varalle myös toiset hanskat, jos sattuu kastumaan. Ja vaipat, sen varmaan tiesitkin :)

[QUOTE="vieras";25819095]Mulla 6 v. Koskaan ei ole ollut hoitopaikassa tossuja; ne vaan aina riisuttiin pois. Eipä näy olevan muillakaan. Liukuestesukat, ehkä. Kuravaatteet; meillä kanssa vedenpitävä, mutta haluavat käyttää siitä huolimatta kuriksia, koska kamala säilyttää naulakossa likaista haalaria, muiden vaatteiden joukossa. Mulle ainakin ok, ei tartte laittaa autoon likasissa haalareissa.
Vaihtovaatetta riittävästi; ja unikaveri mukaan.[/QUOTE]

:) Unikaverin unohdinkin mainita, se on hyvä olla, jos semmoinen kotona, mikä aina nukkuessa vieressä :)

Unikaveri. Meillä on Reinot tossuina. Noita jumppa ja tinttu tossuja käytettiin aikasemmin mutta kun eivät kestä sitä käyttöä. Kuravaatteet ja kumpparit. Varavaatetta lapsen tarpeen mukaan. Meillä päiväkoti pyytää välillä et lisää näitä vaatteita kun likaantuu/kastuu usein päivän aikana.

muista laittaa tavan sukkiakin jos liukuestesukkia pistät kassiin.
meillä poika on reilu 2v ja paitoja on 4 ja housuja MONET johtuen siitä ettei käytä enää sisällä vaippoja ja välillä meinaa leikintiimellyksessä vessaanmeno unohtua.

Sisävaatteita kannattaa laittaa enemmän kuin yksi vaihtokerta. Varsinkin jos ajankohtaisena syömäänopettelu/se on vielä sotkuista tai kuivaksioppiminen. Ja aina voi sattua niin että vieressä oleva kaveri kaataa maitomokin pöydässä ja vaatteet ovat märkänä.

Yhteistyössä