Tarhassa lasten väkisinsyöttämistä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1549038

Syyttäjä: Päiväkodin lapsia syötettiin väkisin
26.06.2008 11:36, päivitetty 26.06. 11:47

Hämeenlinnan käräjäoikeus pui tänään juttua, jossa päiväkodin työntekijöitä syytetään lasten pakkosyöttämisestä.

Syytettynä on kaksi päiväkodin työntekijää, jotka ovat syyttäjän ja äitien mukaan syöttäneet pieniä lapsia väkisin. Syyttäjän mukaan jopa yksivuotias vietiin kovakouraisesti pimeään huoneeseen itkemään.

Kihlakunnansyyttäjä vaatii kummallekin naiselle sakkotuomiota viidestä lievästä pahoinpitelystä.Teot ajoittuvat kymmenen kuukauden jaksolle.

Syytteen mukaan naiset lusikoivat aterian vastentahtoisen lapsen suuhun niin, että pitivät lasta kiinni niskasta tai molemmista käsistä. Pahimmassa tapauksessa lapselle syötettiin uudelleen hänen jo kertaalleen oksentamat murot.

Epäillyt vapautettiin töistään tämän vuoden tammikuussa heti, kun tapaukset tulivat ilmi.

STT

c004.gif

Hyi hiivatti! Että tällaista vielä on |O Tulee omat kouluajat mieleen, silloin yks tyttö joutui syömään oksentamansa ruuan lautaselta. Se oli ekaluokkalaisen mielestä todella vastenmielistä kohtelua ja pelkäsin pitkään, että itellekin käy niin jonkun ällöruuan kanssa.

|O |O |O
Sairasta, sadistista.
Meidän muksujen päiväkodissa on pakko maistaa mutta se riittää. Ei ole pakko syödä, ja hyvä niin. Tosin osalle vanhemmista se, että kullanmurun on pakko maistaa tomaattia tai kalaa vaikkei se tykkää, on ihan liikaa, mutta vika on sitten heissä eikä päiväkodissa :snotty:

Tuossa on PAKKO olla virhe, koska mä olen täältä saanut varmaa tietoa siitä että tarhoissa ei tapahdu mitää tuollaista, kun siellä tädit vahtii toinen toisiaan.
Tämä on pakko siis olla palturia tai tapahtunut pph:lla, koska palsta on AINA oikeassa

Onneksi meidän lasten päiväkodissa on luovuttu tuosta pakkopuurostakin. Ne jotka eivät puuroa syö, syövät näkkileipää ja hedelmää. Sopii minulle ja meidän lapsille...olen aina itsekin inhonnut puuroa, mannapuuro ok, mutta esim. riisipuuro :x

Täytyis varmaan lapsen rahan aloittaessaan vanhempien uhata välittömillä oikeustoimilla jos mitään vastaavaa on edes syytä epäillä. :Z
Kohdellaankohan asianajajien tai poliisien lapsia muuten hellemmällä kädellä tarhoissa?

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Täytyis varmaan lapsen rahan aloittaessaan vanhempien uhata välittömillä oikeustoimilla jos mitään vastaavaa on edes syytä epäillä. :Z
Kohdellaankohan asianajajien tai poliisien lapsia muuten hellemmällä kädellä tarhoissa?

Siis TARHAN aloittaessaan...ei rahan. ;O

Mä en ymmärrä pakkosyöttämistä. Kaikkea pitää maistaa mutta ei kyllä voi lähteä oletuksesta että lautanen syödään tyhjäksi jos tarjotaan jotain mikä maistuu pahalle.

*kuvittelee itsensä syömään lautasellista mereneläviä*

Ikävä kyllä tuomosta on paljonkin vielä, tosin paljon lievempänä.
Itse ollut joskus sijaisena tarhassa missä kysyttiin lapselta että paljon syö ja kaikki mitä lautaselle laitettiin oli pakko syödä.

Taidan olla poikkeus, sillä mun mielestä kaikkea täytyy syödä ja lautanen aina tyhjäksi. Äitini siihen aikanaan opetti, itsekin opetan samoin. Raja menee siinä, että jos ruoka tulee ykänä ulos, niin ei sitä enää laiteta siitä suuhun, eikä mennä pimeisiin huoneisiin, mutta pöydässä istutaan niin kauan, että lautanen on tyhjä. Isommat lapset saa ottaa itse valitsemansa määrän, joka on syötävä, mutta liiallisuuksiin ei voi mennä, kuten että voisi valita kaksi ranskalaista perunan soiroa, joka sekin on lapsen taholta testattu...

Ap:n laittama tapaus on sairasta, lasta ei saa satuttaa. Pimeät huoneet ja niskaotteet traumatisoi varmasti.

Siis miksi pitää syödä jos ei ole nälkä? 1v ei osaa vielä vastata onko nälkä vai ei, mutta pakko on syödä kaikki mitä täti iskee lautaselle? Jos lapsi ei syö niin se ei syö. Piste. Turha sitä on väkisin syöttää.

no eipä yleistetä. nyt täällä haukutaan päiväkodit lyttyyn jos jossain on tollainen kauhistus tapahtunut. mutta kun pph ei hoida hommaansa kunnolla ja lapsi karkaa ja hukkuu. niin silloin ollaan niin myötätuntoisia sitä pph;ta kohtaan :headwall:

Pikkuveli raahattiin käsivarresta kiskoen väkisin keittiöön syömään, ja hän kun on autisti vielä. Itse jäin kerran ruuatta kun en allergiani takia voinut syödä päivän ruokaa. 90-luvun alussa tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä en ymmärrä pakkosyöttämistä. Kaikkea pitää maistaa mutta ei kyllä voi lähteä oletuksesta että lautanen syödään tyhjäksi jos tarjotaan jotain mikä maistuu pahalle.

*kuvittelee itsensä syömään lautasellista mereneläviä*

Iso peesi. Paitsi että miulta jäis kyllä maistamatta kaikki merenelävät kalaa lukuunottamatta...

Yhteistyössä