Tarhasta hakeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PaskaÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PaskaÄiti

Vieras
No kirjotetaanpa tänne ku alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. Eli kohta 3 vuotias lapsi ei halua lähteä tarhasta kotiin. Ei pue tai anna pukea ja roikkuu hoitajien jaloissa. Itkee ja huutaa. Tuntuu, että tämä vaan pahenee ja nyt on ihan itkuinen kotonakin tunnin ajan. Tykkää olla tarhassa tai ainaki näin hän kertoo kun on toipunut tosta hakemisesta. Tänään kysyin miksi hän on niin vihainen minulle kun haen ja eikö hän tykkää, että vien hänet tarhaan. Hän sanoi ettei tykkäää, että vien hänet sinne. Voi olla, että vastaus olisi ollut ihan eri jos olisin kysynyt asian toisin. Tossa vähän johdattelin huomaamattani. Onko muilla näin? Tästä tulee kyllä niin paska äiti fiilis, että huh huh :(

Meillä ihan samaa jos minä menen hakemaan,yleensä isänsä hakeekin kun pääsee aiemmin kotiin ja siinä ei mitään ongelmaa.Lapsi saa sitten mulle ne raivarit kun tulen kotiin,lähes joka päivä.

jes, 3v temppuilee urakalla lähtötilanteessa. lyö ja potkii muita, on makaronia ei anna pukea ym. eli kuuluisiko jotenkin ikään? olen ratkaissut asian pukemalla joko väkisin tyynesti tai sitten kannan ilman ulkovaatteita autoon ja annan muksun huutaa. rauhottuu viimeistään kotona kun hoksaa että ei ole kenkiä jalassa ja pitäisi sisälle kävellä jos ei aio nukkua autossa.

Hetki on vähän erilainen joka pv koska haen eri aikoihin. Ei siis vaikuta mitä tekee sillä hetkellä. Iloinen on jos joku muu hakee, mutta minulle kiukuttelee. Loppuuko tämä joskus?

Koko päivän pitänyt olla hoidossa reipas ja kun elämänsä tärkein ihminen tulee, niin kellepä muulle hän sitten uskaltaisi kiukutella, ellei sinulle.....ja tiedän, voi olla vaikea muistaa raivoa kuunnellessa, mutta tuskinpa siinä oikeasti sen kummempaa on!

Lapsi on koko päivän ollut kiltisti ja venyttänyt pinnaansa hoidossa. Kun äiti tulee paikalle, tunteet on pakko purkaa. Lapsi tavallaan näyttää, että hylkään sinut nyt, kun hylkäsit minut aamulla.

Itse kehottaisin lasta pukemaan, ellei suostu niin lähteköön ilman vaatteita. Jos ei kävele, nappaisin kainaloon. Jos löisi muita lapsia tms. niin kotona joku kiva (esim. lastenohjelmat) jäisi siltä päivältä pois. Selittäisin etten hyväksy sellaista käytöstä.

Yhteistyössä