Tarhatäti lyö tyttöäni?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gerlixe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä päiväkodin johtaja ihan yhteisessä vanhempainillassa sanoi, että jos on asioita, joita ei osaa ottaa hoitajien kanssa puheeksi, voi hänelle marssia ensin. Päiväkodin johtaja sitten hoitaa asiaa eteenpäin, jopa nimettömänä. No, tässä nimenomiasessa tapauksessa ei ehkä nimettömänä voi pysyä, mutta kuitenkin. Itse juttelisin ehkä ensimmäisenä johtajalle, jos en syystä tai toisesta voisi hoitajien kanssa puhua asiasta.

Lasten puheet, ne on kyllä erikoisia - hoidin kerran 4-vuotiasta, joka väitti kivenkovaan äidilleen mm. etten antaut hänelle lainkaan ruokaa. Lapsi tiesi, että valehtelee ja se tiesi ettei niin saa tehdä - siksi se olikin niin kivaa.

Mutta, Gerlixe, kysy huomenna suoraan siltä hoitajalta ketä epäilet, että rikkoiko sun tyttäresi jonkun lasin eilen (ainakin pudotti lasin, mitä sille tapahtui). Katso pääsetkö sitä kautta kiinni siihen mitä sitten tapahtui, tän lasin pudotuksen jälkeen - nuhteliko täti lastasi, miten tyttö tähän reagoi, kerro, että sulle tyttäresi reagoi niin että sanoi, ett häntä satutettiin.
Näitä juttuja on niin inhaa selvitellä tarhaan kaa - meillä ainakin tarhan henkilökunta suhtautuu hieman varauksellisesti kaikkeen vähänkään enemmän kyselemiseen, vastaavat kyllä mutteivat selvästi ole kovin innoissaan liian(!) kiinnostuneista vanhemmista...mutta pitäähän meidän vanhempienkin jotain tietää.

Toivottavasti ap:n lapsi puhuu höpöhöpöjä... Kannattaa kuitenkin selvitellä asiaa. Päiväkodissa näkyy kaikenlaista kyllä ihan oikeastikin.

Näinpä...

Tiedän yhden ihmisen joka surutta pahoinpiteli ja alisti omia lapsiaan... Päiväkodin työntekijä. Käsittääkseni pidetty ihminen töissä mutta tiedä häntä miten käsittelee lapsia kun muut eivät näe.

Minä puhuisin ehdottomasti päiväkodin johtajan kanssa. Se on hyvä että asialla on silminnäkijä ja eiköhän päiväkodin johtaja ja muut työkaverit muutenkin tunne tuon lyöjän luonteen, että voisiko tehdä sellaista vai ei.

Minä uskon että ap tuntee lapsensa. Jos hän olisi halunnut valehdella, olisi varmaan ollut heti suuna ja päänä kertomassa tarinaansa, mutta nyt raukka hautoi pahaa mieltään yksin:( Hän osasi myös kuvata tapauksen hyvin tarkasti todistajineen.

Yhteistyössä