Alkuperäinen kirjoittaja Kahvikatti:
Kun usein kysytään vain nimiä, niin mitkä näiden antamienne nimien tarinat ovat. Onko nimi perinteenä suvussa? Muisto jostain tapahtumasta/henkilöstä? Miellyttikö se vain sinua ja miestäsi kovasti? Vai miten se mieluinen löytyi lopulta.
Ja jos haluatte ja uskallatte, niin kertokaa toki ne lapsen/lapsien nimetkin.
Esikoisen nimi oli minulla mielessä jo KAUAN ennen kuin edes suunnittelin lasta

. Kun alunperin kuulin nimen, tiesin, että jos joskus saan lapsen, tulee hän olemaan tämän niminen =).
Nimeä en nyt täällä kerro, ettei sen kummemmin tunnisteta

.
Kakkosen nimi on myöskin ollut tiedossa pitkään. Bongasin sen sattumalta ja se sopii kuin nakutettu esikoisen nimeen. Minulle on tärkeää, että lasten nimillä on joku "juju"...Joku punainen lanka ja yhdistävä tekijä.
Minun lapseni eivät siis koskaan voisi olla ESIMERKIKSI Johannes ja Kari...

.
Nimen pitää alkaa samalla kirjaimella, niissä pitää olla joko samat loppu tai eka tavu, samanverran kirjaimia, tai joku YHSISTÄVÄ tekijä...Jos noju nyt ymmärtää mitä tarkoitan...En kuitenkaan sitä, että lasten nimet on oltava Kari ja Jari ...
Kriteereinä on myöskin ollut se, että nimi on yksinkertainen ja helposti lausuttava, ei sellainen, jota on joka käänteessä selitettävä;..."Jessica Cllä" =).
Myöskään liian yleinen nimi ei saa olla...Olen mielestäni onnitunut siinäkin aika hyvin, lapsellellani ei ole koulussa yhtään kaimaa =).
Lasten toiset nimet tulee suvusta, isoisien ja isän mukaan.