Tarinoita pikkukeskosista, kertokaas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten käy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten käy

Vieras
Itsellä alkanut kohdunkaula lyhentyä supistusten takia rv 29. Jännittää, jos vaikka lapsi syntyykin sitten jo liian aikaisin.

Onko teillä lähipiirissä pieniä keskosia, kuinka ovat pärjäilleet?

oon ollu vastasyntyneiden teholla sairaanhoitajana. alkuun voi tarvita keskonen apua hengitykseen, usein laitetaankin hengityskoneeseen ns lepäämään jotta energiaa riittää kasvuun. hengitys vie yllättävän paljon energiaa.

infektiot on kanssa yleisiä pienillä ,saavat sitten anribioottia suoneen. ja yleensä syömisen opettelu vie aikaa, aloitetaan nenämahaletkulla ja kun hengitys on vakaata ja kasvanut niin voi alkaa harjoitella pullolla. imetystä jos haluaa pitää vaan sitkeesti pumppailla, tissille ei voi heti ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
mulla on keskosena syntyny kohta 6 vuotias, syntyi rv 29 pärjää muuten hyvin mutta on pientä ymmärtämisen ja puheen vaikeutta

Miten kauan vauva oli syntymän jälkeen sairaalassa?
Millä tavalla puheen ja ymmärtämisen vaikeudet ilmenee?
Alkoiko synnytys sinulla yllättäen vai enteilikö jotenkin, olitko esim. sairaalassa seurannassa ennakkoon?

Suvussa rv26+5 syntynyt lapsi ja nyt reipas koululainen. Hänelle ei jäänyt mitään keskosuudesta, eli terve on. Alku oli hankala ja oikeestaan koko eka vuosi, mutta sit loppu ongelmat.

ja pienin jota olen hoitanut oli rv 23+0 eli superpieni ja pitkään oli kiikun kaakun mutta selvisi ja iloinen lapsi siitä tuli... viimeinen havainto hänestä reilun vuoden iässä.

keuhko-ongelmia voi kanssa olla pysyvänä haittana, astmatyyppistä siis.

googlaa kevyt.ry

Yhteistyössä