Tarjotaanko päiväkodissa ruokailujen välissä nestettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Meillä lapset, varsinkin pienempi (2v) on aina janoinen kun tulee päiväkodista kotiin ja ensimmäisenä juo hirveän ison määrän vettä. Oon päiväkodissa moneen otteeseen sanonu, että tarjoavat hänelle ruokailussa vettä maidon sijaan koska lapsi ei suostu juomaan maitoa (hänellä ollu maitoallergia ja jääny siitä sellainen ettei juo maitoa vaikka sais jo juoda). En tiedä onko ohjetta sitte muistettu vai onko päiväkodin ruoka niin suolaista että se janottaa lasta. Oon vaan miettiny että tarjotaanko päiväkodeissa nestettä ruokailujen välillä, jos lapsi itse ei uskalla pyytää. Meillä ainaki 2v sen verran ujo että luulen ettei uskalla pyytää vaikka janottais.

Meijän pk:ssa on jokaisella oma nimikko muki ja hanasta saa vettä, muki kouraan niin kyllä joku antaa. Mutta toi meijän ikiliikkuja on ainakin hiestä märkä oli ne sitten ulkona tai sisällä joten kyllä siitä riehumisesta jano tulee

Meidän tarhassa tarjolla on aina vettä ja puhtaita mukeja. Tosin kyseessä on eskari-ikäiset, jotka pyytää vettä aina kun janottaa.
Pienempien lasten puolella voi olla, ettei muista aina tarjota, jollei pieni pyydä. :/

meillä kyllä annetaan vettä jos lapsi pyytää,mutta eipä nuo kamalasti ole pyytäneet ruokailujen välissä juomista,tosin jotkut kyllä pyytää.
oma kun lähti pph.n niin sanoin että on tottunut juomaan vettä,niin kyllä hoitotäti tarjoo ruokailujen välissä vettä.
ja meillä kaikki lapset juovat maitoa tai piimää lounaalla.hyla/laktoositon maito niille joilla maitoallergiaa.aamupalalla ja välipalalla saavat valita maitoa tai mehua.

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
meillä kyllä annetaan vettä jos lapsi pyytää,mutta eipä nuo kamalasti ole pyytäneet ruokailujen välissä juomista,tosin jotkut kyllä pyytää.
oma kun lähti pph.n niin sanoin että on tottunut juomaan vettä,niin kyllä hoitotäti tarjoo ruokailujen välissä vettä.
ja meillä kaikki lapset juovat maitoa tai piimää lounaalla.hyla/laktoositon maito niille joilla maitoallergiaa.aamupalalla ja välipalalla saavat valita maitoa tai mehua.

maitoallergikko EI voi juoda hylaa tai laktoositonta maitoa, koska maitoallergikko on allerginen maidon proteiinille jota on myös hylassa ja laktoosittomassa. Tarkoittanet laktoosi-intolerantikkoja, he juovat ko juomia?

miten ne siellä päiväkodissa sitte pienimmät huomioi tässä asiassa? Kyllä meillä 5v sanoo varmasti jos on jano, mutta 2v on niin ujo että ei varmaan uskalla sanoa. Se ei uskalla pyytää vessaankaan jos on hätä, vaikka kotona on ihan kuiva jo. Ja kyseisessä päiväkodissa on myös niin pieniä ettei ne vielä puhu -miten sellaisten kohdalla voidaan tietää onko jano ellei vettä tarjota?

Yhteistyössä