tarkistetaanko luottotiedot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Ei tietoa,mutta kannattaisiko vielä harkita koiranostoa jos on tiukkaa.
Koirasta kuitenkin aika paljon kuluja ja yllättävän suuriakin jos lääkäriä tarvitaan jne.

Samaa mieltä, yllättävä sairaus täytyy kuitenkin hoitaa kuntoon. Eläimenkin kannalta olisi parempi siirtää hankintaa :(

Kannattaa puhua kasvattajan kanssa. Monet kasvattajat eivät edes myy koiria osamaksulla.
Enemmin suosittelen sinulle rauhassa kasvattajan etsimistä ja hyvän koiran etsimistä ja samalla rahaa säästöön. Kun rahat on säästössä on koiran oston aika. Tiesithän että ensimmäisenä vuotena koiraan menee eniten myös rahaa.

tiedän sen että kuluja on ja tulee..kaksi koiraa on ennestään ja kukaan ei meillä nälkää nää ja aina on lekuriin viety jos kun tarvis...siksi kysyn kun ei ole 1000e(lapsiperhe löydä tosta noin vaan käteen ja tämä kasvattaja myisi meille pennun tosi mielellään ja osamaksulla

Itse ostin kolme koiraa (erikseen) osamaksulla ja kauppasopimus tehtiin ihan kennelliiton paperille mutta ei kukaan mitään (kai) tarkistanut. Tosin kasvattajat on varmaan aika tarkkoja sen suhteen kenelle myyvät osamaksulla/luotolla. Ei mulla ainakaan ole 1000e laittaa kerralla koiraan, kun kuitenkin muitakin kuluja koirasta tulee koko ajan ja onhan sitä muutenkin elettävä. Oli siis viisasta ostaa osissa niin kaikki onnistui. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Itse ostin kolme koiraa (erikseen) osamaksulla ja kauppasopimus tehtiin ihan kennelliiton paperille mutta ei kukaan mitään (kai) tarkistanut. Tosin kasvattajat on varmaan aika tarkkoja sen suhteen kenelle myyvät osamaksulla/luotolla. Ei mulla ainakaan ole 1000e laittaa kerralla koiraan, kun kuitenkin muitakin kuluja koirasta tulee koko ajan ja onhan sitä muutenkin elettävä. Oli siis viisasta ostaa osissa niin kaikki onnistui. :)

Mekin ostettiin aikanaan cockerspanieli osamaksulla, ja maksettiin sitä 800mk kuussa. Meille kans sopi hyvin toi osamaksu hommeli, ei vetäny taloutta niin ahdingolle kuin se et ois maksanu useamman tuhat markkaa kerralla.

Mun yksi kaveri osti taanoin koiran osamaksulla, tosin heille kasvattaja oli tuttu. Heillä oli sopimus, että jos ei saa maksuja maksettua, niin kasvattaja hakee koiran pois eikä palauta jo maksettuja rahoja. Noh, eivät he päässeetkään maksuissa kuin puoleen, kun tajusivat, etteivät pärjää koiran kanssa, joten sinne meni koira ja rahat...

Yhteistyössä