tarttee apua tosi tyhmään kysymykseen(lapsen takia töistä poissaolo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Eli meillä tyttö kuumeessa.Mulla tänään vapaa,huomenna kumpiki vanhemmista töissä.Ollaan aateltu että mies jäis huomenna pois töistä hoitaan tyttöä.Miehen työpaikalle pitää hakea tk:sta tai yksityiseltä todistus lapsen sairaudesta ja tyhmä kysymykseni kuuluukin,että pitääkö sen vanhemman viedä lapsi lääkäriin,joka sitä todistusta tarttee?eli jos mieheni jää hoitamaan kotiin niin pitääkö hänen mennä käyttämään lasta siellä vai voinko minä mennä ja pyytää hänelle todistusta.Sori,tää on tyhmä kysymys,mutta vasta oon alottanu työt ja tää lapsen takia töistä poisjäämiskuvio on ihan uus ja outo.

meillä mies käytti lääkärissä ja sai lapun missä oli tyhjä kohta töistä poissaolijan kohdalla, eli sen voi täyttää sit ite. En tiedä onko tää sama käytäntö jokapaikassa

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meillä mies käytti lääkärissä ja sai lapun missä oli tyhjä kohta töistä poissaolijan kohdalla, eli sen voi täyttää sit ite. En tiedä onko tää sama käytäntö jokapaikassa

pitäisköhän kysyä tk:sta...??Joka tapaukses on selvää,että huomenna lasta ei voi viedä hoitoon (kun pitää olla väh yks kuumeeton päivä välis) ja olis niin paljon helpompaa jos mä käytän lasta tänään siellä ja haen huomiselle poissaololapun.Mutta jos miehen ite pitää se tehdä niin sitte se jää huomisaamulle,jolloin homma on huomattavasti monimutkaisempi...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Täällä saa neuvolasta sen 3 päivää ihan soittamallakin.

Moneen työpaikkaan ei kelpaa terveydenhoitajan todistus.

työpaikoissa on paljon eroja.Mun entisessä työpaikassa piti olla työterveyshuollon lääkärin todistus myös lapsen sairaudesta.Nykyisessä työpaikassani saa olla 3 päivää poissa omalla ilmoituksella,jos lapsi sairastaa tartuntatautia.eli jos mä jäisin kotiin mun ei tarttis ku ilmoittaa töihin etten tuu ja piste.ei tarttis mennä mihinkää hakee todistuksia.Mutta mulla huomenna töissä sellainen päivä etten kertakaikkiaan voi jäädä pois(oon vasta alottanu uuden työn ja huomenna tosi tärkeää koulutusta).Miehen työpaikalla vaaditaan todistus tk.sta tai yksityiseltä,käsittääkseni ihan lääkärintodistus.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
pitäisköhän kysyä tk:sta...??Joka tapaukses on selvää,että huomenna lasta ei voi viedä hoitoon (kun pitää olla väh yks kuumeeton päivä välis) ja olis niin paljon helpompaa jos mä käytän lasta tänään siellä ja haen huomiselle poissaololapun.Mutta jos miehen ite pitää se tehdä niin sitte se jää huomisaamulle,jolloin homma on huomattavasti monimutkaisempi...

Päivystyksessä voi olla kyllä karseat jonot tänään, mutta tottakai jos vaan jaksat ja itsestäsi ajatus käyttää jo tänään siellä tk:ssa tuntuu paremmalta, niin ilman muuta menkää jo tänään, niin ei tarvi miehen aamulla lähteä sitten sinne istuskeleen.

Mutta miettikää jo etukäteen, kumpi on poissa töistä seuraavat päivät ja ottakaa selvää tarvitaanko todistusta vielä sittenkin kun poissaolo on palkatonta. Meillä nimittäin ovat lapset ovat olleet kuumeessa 5 pv ja siihen 1-2 kuumeetonta kotipäivää päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mutta miettikää jo etukäteen, kumpi on poissa töistä seuraavat päivät ja ottakaa selvää tarvitaanko todistusta vielä sittenkin kun poissaolo on palkatonta. Meillä nimittäin ovat lapset ovat olleet kuumeessa 5 pv ja siihen 1-2 kuumeetonta kotipäivää päälle.

mulla on parempi palkka ku miehellä joten rahallisesti ajateltuna miehen kannattaa jäädä kotiin lapsen kanssa.Lisäksi sillä ei oo töissä tällä hetkellä mitään "erikoista",mulla taas kaikki päivät täynnä koulutusta uuteen työhön ja jos oon paljon poissa niin jään ihan liikaa jälkeen asioissa.joten kyllä se mies jää,toisaalta,jos tauti pitkittyy niin pyydetään MLL:n hoitaja paikalle.mutta huomiselle ei häntä saada(meillä vakihoitaja)ku hänet on jo toinen perhe varannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

mulla on parempi palkka ku miehellä joten rahallisesti ajateltuna miehen kannattaa jäädä kotiin lapsen kanssa.Lisäksi sillä ei oo töissä tällä hetkellä mitään "erikoista",mulla taas kaikki päivät täynnä koulutusta uuteen työhön ja jos oon paljon poissa niin jään ihan liikaa jälkeen asioissa.joten kyllä se mies jää,toisaalta,jos tauti pitkittyy niin pyydetään MLL:n hoitaja paikalle.mutta huomiselle ei häntä saada(meillä vakihoitaja)ku hänet on jo toinen perhe varannut.

Meillä tulee neuvolantäti käymään kotona ja kirjoittaa sen todistuksen siinä samalla.
Kysyy aina kumpi hoitaa tai jos on useampi päivä et mitkä päivät kirjoittaa kummallekin - hoidammeko vuorotellen. Mun miehen työpaikkaan pitää vielä lisäksi viedä mun työnantajan todistus siitä että mä olen ollut töissä kun hän on hoitanut sairasta lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kelpaahan, kukaan ei voi vaatia, että edes pääsee lääkärille esim. pelkän nuhakuumeen takia!

Valitettavasti työnantaja voi, jos niin sanotaan TESissä. Vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.

Yhteistyössä