Tartteis saada miehelle kodin ulkopuolista elämää..

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Tuntuu ihan hasulta rutista tällaisesta, kun yleensä puhutaan ettei miestä näy kotona.. Mulla päinvastainen "ongelma". Miehellä ei ole harrastuksia, hänelle kuulemma riittää omassa verstaassa touhuaminen. Kavereiden kanssa ei missään käy. Sinänsä imartelevaa, että minä ja lapset riittävät miehelle ja hän itse ihan tyytyväinen, mutta...
Etenkin nyt kun mies lomautuksella ja ollut kotona pian 4kk putkeen, alkaa hermo mennä, kun hän aina läsnä. Hoitaa kyllä kotia ja kattoo muksuja, mutta mä kaipaan sitä, että olisin joskus kotona vain lasten kanssa, ilman häntä.

Myönnän, taidan olla vaativa, kun mikää ei riitää.. Olen hienovaraisesti sanonut, että hän voi mennä vaikka mökille yksin kalasteleen pariks päiväks, jos tykkäis tai jotain muuta. Itse käyn töissä, joten voin olla vain kadekin, kun hän kotona.

pitkä, sekava sepustus, mut helpotti kirjottaa. Onko jollain samankaltaista ongelmaa..

Mulla on sama tilanne, mutta mies siis käy kyllä töissä, mutta silti mun mielestä sais keksiä harrastuksen vaikka, niin sais jotain omaa. Vaikka kyllä se imartelee että tahtois vaan viettää kaiken ajan kotona.
En osaa auttaa, mutta jään katselemaan tuloksia :)

Sama täällä eli siis miehellä ei yhtäkään oikeaa kaveria vaan tuttuja esim. minun ystävättärien puolisot/miehet. Tällä hetkellä harrastaa kakkosautonsa kunnostamista mutta mitään harrastuskavereita ei ole. Tulee hyvin vaivautuneeksi kun tulee kutsu jonnekin tuttavaperheen tupareille/juhliin. Nuorempana kuulemma kavereita oli runsaasti ja kuului jopa koulun "eliitti" jengeihin mutta parikymppisenä luonne pikkuhiljaa muuttui ja ystävät samoiten pikkuhiljaa väheni. Eli enemmänkin nauttii kotona olemisesta perheen kanssa....

Vaihdetaan. Mun oma kävi nukkumassa viime yönä ja kait se jossain välis ens yönäkin tulee ja menee sit taas...
Onks hän sit aiemmin harrastanu jotain /ollu kavereiden kanssa? Tai siis, että huolestuttaako sua se, et hän nyhjää kotona, vai onks toi vaan sulta sitten oman tilan kaipuuta?

Minä olen niin tottunut miehen vuorotyön mukanaan tuomaan "yksinäisyyteen" ja "omaan aikaan" että ymmärrän sinua täysin. Ei meilläkään juuri harrasta, mutta kavereitaan tapaa ehkä 3 kertaa vuodessa. Joku säännöllinen harrastus miehellekin olisi kiva - tosin ei meikäläiselläkään juuri muuta ole kuin lukeminen ja lenkkeily...:)

No et sinä oikeastaan voi asialle mitään. Olet ottanut sen esille, mies on kertonut mielipiteensä ja pysynyt kotona. Jotkut meistä nyt vaan ovat sellaisia, että kodin ulkopuolinen elämä tuntuu vaikealta ja mahdottomalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama täällä eli siis miehellä ei yhtäkään oikeaa kaveria vaan tuttuja esim. minun ystävättärien puolisot/miehet. Tällä hetkellä harrastaa kakkosautonsa kunnostamista mutta mitään harrastuskavereita ei ole. Tulee hyvin vaivautuneeksi kun tulee kutsu jonnekin tuttavaperheen tupareille/juhliin. Nuorempana kuulemma kavereita oli runsaasti ja kuului jopa koulun "eliitti" jengeihin mutta parikymppisenä luonne pikkuhiljaa muuttui ja ystävät samoiten pikkuhiljaa väheni. Eli enemmänkin nauttii kotona olemisesta perheen kanssa....

Ylläoleva voisi olla myös kuvaus meikäläisestä - tosin mun luonne muuttui 30 jälkeen... Aika vähissä on minun ystävät nykyään, tyttären harrasteista on tuttuja, sekä tietysti työn kautta. Entisiin "menokavereihin" ei enää juuri yhteyksiä ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Vaihdetaan. Mun oma kävi nukkumassa viime yönä ja kait se jossain välis ens yönäkin tulee ja menee sit taas...
Onks hän sit aiemmin harrastanu jotain /ollu kavereiden kanssa? Tai siis, että huolestuttaako sua se, et hän nyhjää kotona, vai onks toi vaan sulta sitten oman tilan kaipuuta?

Ennen lapsia kävi sulkkista pelaamas työkavereitten kans viikottain, nyt ei kuulemma enää ehdi.. Oman tilan kaipuuta kait pitkälle myös, mut osittain ajattelen tulevaisuutta, tuleeko hänestä ihan erakko. Itse olen melkoisen sosiaalinen luonne.

Mun mies on koko ajan jossaki hyvä että itse pääsen yksin kauppaan. Mies tekee mitä haluaa ja menee millon haluaa ja mulla ei ole muuta elämää kuin siivota ja olla poikani kanssa. Sitähän se mieheni mulle sanoin että se on naisten homma hoitaa lapset ja olla kotona ja mies tekee mitä haluaa.. tosi kivaa

Alkuperäinen kirjoittaja piuku:
Mun mies on koko ajan jossaki hyvä että itse pääsen yksin kauppaan. Mies tekee mitä haluaa ja menee millon haluaa ja mulla ei ole muuta elämää kuin siivota ja olla poikani kanssa. Sitähän se mieheni mulle sanoin että se on naisten homma hoitaa lapset ja olla kotona ja mies tekee mitä haluaa.. tosi kivaa

Vaihda miestä tai heitä tyyppi muuten pellolle. Mitä järkeä on olla miehen kanssa joka ei tee mitään kotona ja jota ei muutenkaan paljoa kotona näe? Minä en ainakaan jaksais tuollaista menoa, parempi kokonaan ilman miestä, ois vähemmän siivottavaakin.

Yhteistyössä