Tarttis keksiä perhelounaalle tarjottavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vippis

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 527
1
36
Meille ois sunnuntaina tulossa veli vaimoineen ja pikkuveli, plus meidän 5 hlöä toki mukana syömässä.

Tarkotus ois tehdä jotain vähän parempaa ruokaa, niinko kerrassaan sunnuntailounas perheen kanssa.

Niin mitäs mää laitan?

Tarttis olla siis:
alkupalat
pääruoka
jälkiruoka

kala-allergisia useampi, ja laktoosi-intolerantikkoja. Myöskään pähkinää ei saa löytyä mistään ruoasta.

Jälkiruoan tahtoisin olevan sellaista, että sitä voi tarjota vaniljajäätelön kanssa - ei kuitenkaan mielellään mitään omenajuttua.

Toki jos joku tietää miten tehdään itse ihanata jäätelöö ilman jäätelökonetta, vois sekin tulla kysymykseen.

Ja toive ois, että safka ois ees kohtuullisen hiilihydraattitietosta, mutta ei mitään himokarppia oo pakko olla :D

..erityisesti noi alkupalat on mulle harmaita hiuksia tuottavaa.

En oo varmaan koskaan missään tarvinnu olla kehittelemässä moisia.

Niin mimmonen ois helppoo, mukavaa, maistuvaa tarjottavaa alkupaloiks?

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Meille ois sunnuntaina tulossa veli vaimoineen ja pikkuveli, plus meidän 5 hlöä toki mukana syömässä.

Tarkotus ois tehdä jotain vähän parempaa ruokaa, niinko kerrassaan sunnuntailounas perheen kanssa.

Niin mitäs mää laitan?

Tarttis olla siis:
alkupalat
pääruoka
jälkiruoka

kala-allergisia useampi, ja laktoosi-intolerantikkoja. Myöskään pähkinää ei saa löytyä mistään ruoasta.

Jälkiruoan tahtoisin olevan sellaista, että sitä voi tarjota vaniljajäätelön kanssa - ei kuitenkaan mielellään mitään omenajuttua.

Toki jos joku tietää miten tehdään itse ihanata jäätelöö ilman jäätelökonetta, vois sekin tulla kysymykseen.

Ja toive ois, että safka ois ees kohtuullisen hiilihydraattitietosta, mutta ei mitään himokarppia oo pakko olla :D

Meillä sama homma sunnuntaina, en tosin ajatellut alkupaloja tehdä.

Porkkanasosekeitto on aivan taivaallisen hyvää. (vinkkinä :) )
pääruokana meillä on porsaan ulkofilettä, paistan ne ja laitan uuniin hautumaan viherpippuri koskenlaskija-kermakastikkeeseen
Lisäkkeet ihan hukassa vielä

Jälkiruokana syömme mustaherukka juustokakkua

no alkuruuaksi esim. lihapiirakoita jamunavoita tai coctaillihapullat, juuston ja kirsikkatomatin kanssa. Pääruuaksi esim joku pasta, nakkikeitto, ranskalaisia ja sitten niitten kanssa jotain, spagettia ja lihapullia. Jälkiruuaksi vaniljäätelön kanssa esim pannari, hillo, suklaa tai kinuuskikastike, marjoja, tai murustaa dominokeksii joukkoon.

alkupaloja: http://www.google.it/images?hl=it&rlz=1T4SKPB_itIT347IT347&q=antipasti&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=F-v_S_ytMsv7_AaMteDMAg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDgQsAQwAw

Yksi ihana alkuruoka on halloumisalaatti. Tai joku sosekeitto. Pääruuaksi varmaan sitten lihaa, ellei kala käy. Burgundinpata? Taikinoitu naudanfilee punaviinikastikkeella? Jälkkäriksi voisit tarjota sitä jäätelöä kinuskikastikkeen ja marjojen kanssa.

Itse en voi sietää raparperia. Eikä kyllä nyt tällä hetkellä ole mitään paikkaa mistä sitä edes tähän hätään saisi. Onneksi.

Pitäsköhä iha mud cakea kokkeilla..? Suklaan perrään nää immeiset taitaa olla kaikki.

Tota halloumia miä oon miettiny. Sitä ku ny joka paikasa kovasti mainostettaa ja käytetää esimerkkiohjeissa.

..tänä päivänä tulleessa pirkka-lehdessä tais ollakin halloumsalaatin ohje. Hmm.

Eka ajattelin, et se vois olla jotain muuta ku salaattia.. mutta miksipä ei, kun se ois tommonen vähä erilaisempi.

Itse en voi sietää raparperia. Eikä kyllä nyt tällä hetkellä ole mitään paikkaa mistä sitä edes tähän hätään saisi. Onneksi.

Pitäsköhä iha mud cakea kokkeilla..? Suklaan perrään nää immeiset taitaa olla kaikki.

Meijen pihalta :wave: :xmas: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Meijen pihalta :wave: :xmas: :D

:x Oi ihanaa. Kiitos kauheesti. Mut emmää raaski.. pitäähä sitä teille jättää :xmas:

No niin. Vähän alakaa hahmottua.

Pääruuaksi on Broileri-pekoni-kastike, lisukkeena varmaankin riisiä ja jotain kasviksia. Sekä tuoresalaatti, jossa jäävuorisalaatti, tomaatti, paprika, kurkku ananas.

Jälkiruoaksi siis mud cake ja vaniljajäätelö.

Yhteistyössä