Tarviiko työpaikkaa hyväksyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XxX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

XxX

Vieras
Valmistun pian ja soitin työkkäriin hyvissä ajoin että pitääkö jotain papereita kattella valmiiksi. Työkkärin täti laittoi mut kuitenki heti työnhakijaksi ja antoi määräajan koska pitää tulla todistuksen kanssa käymään ja keskustelemaan tarkemmin.
Jos sieltä nyt ennen virallista valmistumispäivää tarjotaan jotain niin onko työ hyväksyttävä ettei menetä työttömyysrahaa?

Mun järjen mukaan ei tarvi hyväksyä, sillä mullahan voi olla vielä vaikka jotain koulujuttuja kesken???

Jos olet työtön, olet myös työtön työnhakija. Kun alat saada työttömyystukea niin sinä olet virallisestikin työtön -ja sinun pitää hyväksyä työ mitä sulle tarjotaan tai sitten saat karenssia 3kk etkä enää saa nostaa työttömyyspäivärahaa.

Et voi olla samanaikaisesti sekä opiskelija, että työttömyyspäivärahaa nostava työtön.

Eli jos kerta päivärahaa saat, niin sitten on työpaikka otettava. Jos taas et saa työttömyyspäivärahaa ja tarjoavat työtä, sanot vain, ettet vielä ole opiskelujen vuoksi käytettävissä. Eihän tällöin mitään karenssia voi tulla.

Toki työvoimatoimistoon voi työnhakijaksi ilmottautua saamatta työttömyyspäivärahaa

Eli käytännössä vasta kun olen valmistunut ja myös oikeutettu työttömyysrahaan niin on pakko hyväksyä työ ettei mene työtömyysrahat karenssiin.

Tietääkö joku miten laajaa skaalaa ne sieltä tarjoaa? Onko aluksi joku juttu että tarvii suostua vain ammattia vastaavaan työhön?

Alkuperäinen kirjoittaja työttömyyspäiväraha:
Et voi olla samanaikaisesti sekä opiskelija, että työttömyyspäivärahaa nostava työtön.

Eli jos kerta päivärahaa saat, niin sitten on työpaikka otettava. Jos taas et saa työttömyyspäivärahaa ja tarjoavat työtä, sanot vain, ettet vielä ole opiskelujen vuoksi käytettävissä. Eihän tällöin mitään karenssia voi tulla.

Toki työvoimatoimistoon voi työnhakijaksi ilmottautua saamatta työttömyyspäivärahaa

Ok, eli mulla on juuri tämä tilanne ja näin epäilinkin asian olevan.

Yhteistyössä