tarviiko yh lainaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jaana

Jäsen
21.08.2004
396
2
16
Mua ottaa pannuun.
Pari yh-kaveria kelas että ku heidä pitää ottaa lainaa ku ex niin
huono ja köyhä.
Mietin vain että kyllähän me perheellisetkin laianaa otetaan.
Miks ei sitten yh:t

Oon huomannu tän saman.
Kaikki pitäis tipahtaa taivaalta. tai exältä tai miten vaan .

Sori kaikille yh:lle. tästä, mut näin sen oon ymmätänyt.
Itsellä asuntolainaa yli 10 vuotta jäljellä.

Mä olen joutunu ottaa lainaa ihan selvitäkseni yllättävistä menoista (lääkäri/lääkekuluja tms) ja joskus joutunu vinguttaa korttia että saadaan ruokaa pöytään.

Tällä hetkellä olen hoitovapaalla oleva yh ja lapsen isä ei valitettavasti ole kiinnostunut lapsestaan ja tullut paljon yllättäviä lääkärikäyntejä ja kun täällä ei toi päivystys oikein toimi niin joutunut käyttämään yksityistä. :( Yksin maksan kaiken, koska en ole käyttänyt kunnallista terveydenhuoltoa vaan mennyt yksityiselle mistä saa hoidon heti eikä viiveellä. Yritin alkuun päivystystä ja omaa lääkäriä terveyskeskuksesta mutta kun ajan saanti on niin tuskaa. Lapsi kumminkin tärkein ja hänen vuokseen teen mitä tarvitsee.

Eli lainaa on... Ei välttämättä olis tarvinnu, jos olisin odotellut aikoja kunnallisesta terveydenhuollosta.

Eiköhän tuo liity lähinnä ansiotasoon, eikä yh-statuksen. Itse keskituloisena toki lyhentelen asuntolainaa. Eiköhän aina ole tietty osa ihmisiä, jotka asuvat yhteiskunnan tukemana vuokralla. Mikäli yh vähintään keskituloinen, ei mitään ylimääräisiä tukia tule ja yh elää ihan kuin kuka tahansa "normaali" ihminen.

Peesi tähän:

Oon huomannu tän saman.
Kaikki pitäis tipahtaa taivaalta. tai exältä tai miten vaan .

Sori kaikille yh:lle. tästä, mut näin sen oon ymmätänyt.
Itsellä asuntolainaa yli 10 vuotta jäljellä.

Mua ottaa enemmänkin päähän nämä parjaajat kaikki yh:t sitä ja kaikki yh:t tätä. Aloittajina ilmeisesti ihmiset, joiden tärkein saavutus on ollut päästä jonkun miehenpuolikkaan kanssa avio/avoliittoon ja elätiksi. Minusta sekä naisen että miehen pitäisi aina kyetä elättämään itsensä ja jälkikasvunsa. Aivan samassa tilanteessahan kuin yhteiskunnan tuilla elävät henkilöt on naiset, jotka avioliitossa maksattavat kaikki kustannukset avio/avomiehellään.

mä otin lainan kun sitä odotus aikana tarvitsin.. kun siis ei ollut yhtään mitään minulle ja lapselleni... ja sossusta luvattiin apua,mut mitään ei näkynyt eikä kuulunut.. loppu vaihees odotusta marssin pankkiin ja hommasin kaiken mitä tarvitsin munulle ja erityisesti lapselleni... nyt harmittaa,kun asiat olisi voinut tehdä toisin,mut lainaa jäljellä viel 5v.... :whistle:

Olen ollut yh jo 21 vuotta ja niin on ollut opintolainaa kuin asuntolainaakin. En ole edes koskaan ajatellut, että yksinhuoltajuuteni olisi jokin sellainen tekijä, ettei mun tarvitsisi elää kuten muidenkin ihmisten tarvitsee.

Musta aloitus oli vähän hassu. Eihän lainan ottaminen siviilisäädystä riipu. Itse sain hiljattain maksettua opintolainat ja jos työpaikka vakinaistuu, tarkoitus olisi ottaa asuntolainaakin.

Yhtälailla kai voisi kysyä tarviiko ydinperheellisten ottaa lainaa?!?

No, täällä toisinpäin.
Mulla lainaa,exällä ei.
Mulla talo,exällä ei
Mulla lapset,exällä ei
Mulla autot, exällä ei
jne...

ja tämä kaikki ihan hänen omasta tahdostaan kun jätti kaiken mulle :attn:

Yhteistyössä