1
12v tyttö
Vieras
Oon tyttö, 12v. Luulen et mul on masennus. Oo tehny netissä paljon erilaisia testejä masennukseen liittyen, ja itekki oon huomannut sitä hiljattain. Liikkuminen, ulkoilu tai leikkiminen ei enää kiinnosta. Oon kokoajan tosi väsynyt ja oon päivät vaan puhelimella. Pienempänä olin tosi positiivinen ja seikkailunhalunen. Nykyään suurin tosi nopeesti pienistäkin asioista. Esim. Jos netti ei toimi, alan vaan kiroilemaan ja hakkaamaan puhelinta. Mun elämässä on tapahtunu kaikkee paskaa, ja kerran yritinki itsemurhaa. Viiltely on osa elämää, tulee tehtyä melkein joka ilta. En jaksa enään keskittyä kouluunkaan ja koulu-ura vaan laskee. Ulkonäköpaineitakin on. Jos joku puhuu musta, ahdistun vaan niin paljon. Vaan mun kaverit tietää mun masennuksesta. En uskalla kertoo mun vanhemmille, koska pelkään, että ne syyttää itteään. Muutenkin mua ahdistaa kaikki puhuttelun, ihan vaan sellaisetkin jos joku yrittää lohduttaa mua. Oon huomannut että vaivat vaan suurenee. Mitä pitäis tehä? Hakeudu koska terapiaan? Mitä lääkärinvastaanotolla sitten tapahtuu? Joudunko alottaa terapiakäynnit, lääkkeet tai pakkohoitoon? Auttakaa:'(