Tarviin neulomisohjeessa apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kudintenheiluttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kudintenheiluttaja

Vieras
Eli olenko ymmärtänyt oikein? Ohjeessa lukee näin: kun kappaleen korkeus on 28cm, päätä joka 2. krs 1x3s, 1x2s, ja 4x1s kädenteitä varten.

Eli teenko niin, että ensin mä päätän 3 ensimmäistä ja 3viimeistä silmukkaa, sit välikerroksen ja sit päätän 2 viimeistä silmukkaa, neulon välikerroksen ja sit päätän 4 silmukkaa ja jatkan sit taas tavallista sileää neulosta kunnes taas tulen kohtaan, jossa ohje sanoo, että:
kun kädentien korkeus on 15cm, päätä napakasti keskimmäiset 25s pääntietä varten ja neulo ensin pääntien toinen puoli.

Eli tuossa kohtaa päättelen sit ne keskimmäiset ja jatkan taas ohjeen mukaan?

Jaa, mun mielestä toi viimonen 4x1 s tarkoittaa sitä, että teet välikerroksen, päätät 1 s, teet välikerroksen, päätät 1 s, jne. kunnes olet päättänyt ne 4 silmukkaa.

[QUOTE="Keh";30362139]Jaa, mun mielestä toi viimonen 4x1 s tarkoittaa sitä, että teet välikerroksen, päätät 1 s, teet välikerroksen, päätät 1 s, jne. kunnes olet päättänyt ne 4 silmukkaa.[/QUOTE]

Olet ihan oikeassa, luin huonosti

Jos ymmärsin oikein selityksesi, niin kyllä.

Kun kappaleen korkeus on 28 cm:ä, päätät kummassakin reunassa ensin 3 silmukkaa, sitten kummassakin reunassa 2 silmukkaa ja näiden kavennusten jälkeen kavennat yhden silmukan neljällä eri kerralla (eli 8 rivin aikana). Kun kädentien korkeus on 15 senttiä mitattuna ensimmäisestä kavennuksesta (eli 3 silmukan kavennuksesta), kavennat pääntien 25 s. ja jatkat sitten ohjeen mukaan pääntien kummankin puolen erikseen.

Niin ja kyllä ne kavennukset kannattaa tehdä aina kerroksen alusa ettei tarvi päätellä ja tule turhia lankoja sotkemaan. Eli ensin 3 silmää ja oikeasta reunasta ja sitten toiset kolme seuraavan nurjan puolen alusta. jne Niin mä aina teen.

[QUOTE="kkk";30362205]Niin ja kyllä ne kavennukset kannattaa tehdä aina kerroksen alusa ettei tarvi päätellä ja tule turhia lankoja sotkemaan. Eli ensin 3 silmää ja oikeasta reunasta ja sitten toiset kolme seuraavan nurjan puolen alusta. jne Niin mä aina teen.[/QUOTE]

Juuri näin. Et voi päättää kerroksen lopusta kolmea silmukkaa, vaan joka krsn alussa.

Yhteistyössä