Tarviin silmälasit eikä ole rahaa ylimääräiseen!?Saako netistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten sulla niihin piilareihin on varaa? Jos piilareita vaihtaa riittävän usein, niin kyllä niihin uppoaa enemmän rahaa kuin edullisiin silmälaseihin parin vuoden välein.

Minä käytin tosi pitkään piilareita niin, että ensinnäkin kuukauden linssit oli säästösyistä käytössä ainakin 3 kk. Ja aamusta iltaan, kun silmälasit oli niin huonossa kunnossa, ettei niitä voinut käyttää kuin hätätilassa kotona. Ei minulle heti tuosta mitään tullut, mutta jossain vaiheessa olikin sitten sitä ylimääräistä verisuonikasvustoa ilmaantunut ihan reippaasti. En siis suosittele piilareissa säästämistä tällä tyylillä, vaan säästä ennemmin niin, että hanki jotkut käyttökelpoiset lasit ja käytä vain niitä, älä osta piilareita kuin korkeintaan kertakäyttöisiä joskus erikoistilaisuuksiin.

laist ovat ehkä 5 vuotta vanhat, kyllä on naarmuja tullut. Muutaman kerran lapsi saanut repäistyä lasit päästä ja tippuneet lattialle yms.

Mun piilarit maksavat 30 e / puoli vuotta.MITÄÄN ongelmia niiden kanssa ei ole koskaan ollut.
Mutta yöksi otan piilarit edelleen pois, yötäpäivää-linssejä ei ole tällä hetkellä tarjolla sitä kokoa mitä pitäisi olla. Eli lasit ovat välttämättömät piilareiden lisäksi!

Mutta vaikka olisikin se "kahdet lasit vain seitkytjotain €" tarjous, mikä todellisuudessa maksais satanelkytjotain €, niin eihän sun oo pakko kaksia lasia ostaa, vai? kyllähän niitä halpoja pokia noista aina löytyy. etsi netistä josko sieltä löytyy silmälasikauppojen linssien hinnastot.

Ihan yhtä paljon ne netistä tilattavat silmälasit maksaa kuin liikkeestä hankittavatkin. :O

Ja kun sulla ei ole reseptiä niin senkin saat yhdellä käynnillä optikolta (samalla kuin ne lasitkin). Sitä ei saa mitenkään netistä.

Ei kyllä saa. Esim. Zennistä olen tilannut paljon laseja. Yksitehot tulevat maksamaan 20-30€, monitehot 50-70€. pinnotuksineen, ohennuksineen.
Ja varsinkin heijastamaton pinta paljon laadukkaampi kuin oikein liikkeestä ostetuilla.

[QUOTE="aapee";29546175]laist ovat ehkä 5 vuotta vanhat, kyllä on naarmuja tullut. Muutaman kerran lapsi saanut repäistyä lasit päästä ja tippuneet lattialle yms.

Mun piilarit maksavat 30 e / puoli vuotta.MITÄÄN ongelmia niiden kanssa ei ole koskaan ollut.
Mutta yöksi otan piilarit edelleen pois, yötäpäivää-linssejä ei ole tällä hetkellä tarjolla sitä kokoa mitä pitäisi olla. Eli lasit ovat välttämättömät piilareiden lisäksi![/QUOTE]

Tilaa lasit Zenniltä entisen reseptin mukaan. Ja vanhoista sangoista mittailet kokoa. Saat hyvät lasit halvalla. Muista ottaa myös se 5 dollarin heijastamaton/kovapinta.

[QUOTE="aapee";29545504]Siis tässä kohtaa saa sitten kuunnella siellä optikolla sitä´terveyteen panostamista´ja muuta vittuilua. KUN EI OLE NIIN EI OLE! Vituttaa olla köyhä.[/QUOTE]

Tiedän tunteen! Itsellä sama ongelma, silmälasit vanhat ja kuluneet, ei varaa uusiin. Myös kunnan hammaslääkärillä saa aina kuulla että menisit yksityiselle, pääsee nopeammin. No kait menisin jos olis varaa!

Kyllä noi optikoiden tarjoukset jossain kohtaa pitää paikkansa, just hankin neljät yksitehot 110e eli 2x toi kahdet lasit 55e. Eihän ne mitään merkkikehyksiä ole mutta riittää päätetyöskentelyyn ja telkkarin katsomiseen. En tosin tartte kovia vahvuuksia tai ohentamista tms.

https://www.lensway.fi/index.jsp

Suosittelen!! Monet rillit sieltä olen tilannut ja erittäin tyytyväinen ollut. Toki sulla täytyy olla se silmälasiresepti, jossa on kaikki tarvittava tieto, pelkkä miinusta tai plussaa ei riitä... Sen hommaat optikolta ja tilaat tuolta?
Mä olen säästänyt monet sataset tuolta tilaamalla, sillä "oikeasta" liikkeestä pelkät ohennukset maksaa hurjasti ja koska mulla miinuksia on paljon, täytyy ohennustakin olla paljon.

Ite tilaan Zenniltä, sain kahdet lasit ohennuksineen (1.67) mun -7 ja -6 silmille vain 70e. Käytän ite kans oikeestaan vaan piilareita, joten melko turhauttavalta tuntuu maksaa Suomen optikolle se 600-700e, jotka mun klasit tulis maksamaan.

mulla on kans miinusta paljon, noin -5 nurkilla ja lisäksi tarvitsen kaksiteholasit, osaisko jokuneuvoa miten tuolta zennistä tilataan tuollaiset? Ei kielitaito riitä.

-4 linssit voi ihan hyvin ottaa ilman ohennuksia. Joo, onhan ne suht paksut mutta ihan käyttökelpoiset vielä. Ainakin specsaversilta saa sellaiset alle 50e, etenkin jos odotat tarjouksen jossa saa näöntarkastuksen ilmaiseksi.

Kyllä ne optikot myy lasit ilman mitään extraa. Tottakai he niitä tarjoavat ja mainostavat, mutta ei niitä ole pakko ottaa. Älä siis valita turhasta. Jatkossa kohtele lasejasi paremmin, mulla on ollut parhaimmillaan samat linssit juurikin sen 5v eikä ole yhden yhtä naarmua tullut.

Mä tilasin muutama viikko sitten lensonilta lasit. Tarvii olla silmälasimääräys että osaat täyttää tiedot oikein. Ja koska et pysty sovittamaan kehyksiä, kannattaa ottaa tarkat mitat vanhoista laseistaan että ne tilattavat kehykset on sopivat sulle. Mun lasit maksoi kaikkiaan 58 euroa, linssit on heijastamattomat ja ohennetut. Kehykset on oikeen hyvät ja asettuvat hyvin päähän.

pistin just tilauksen tonne zennille meneen, kaksiteholasit tuli maksaan noin 80 dollaria eli alle 60 euroa postikuluineen. Nyt vain odottelen millaiset tulee. Tilaaminen oli helppoa, kaikki vaaditut tiedot löytyi helposti omasta silmälasimääräyksestä, ja ihan samoilla sanoilla vielä.

Yhteistyössä