Tarvin apua ja”tytöt”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei! Olen 12v tyttö ja minulla alkoi n. Puolvuotta sitten menkat ja mulla on menkkatahroja vaatteissa. Miten/millä saada ne pois? Emme tiedä vanhempien kanssa oikeastaan yhtään mikä ois hyvä keino ja toimiva.

Onko ketään ystävällistä ihmistä ?

Ja sitten toinen asia... tiedättekö mitään juttuja jolla saisi mahakivut pois/lieventämään kipua ei kuitenkaan mitään buranaa tai paratabsia ”en ehkä kirjoita oikein”

Yöllä menkkojen aikana saan paremmin unta, kun laitan tyynyn/peiton mahan kohti tai missä nyt kipua on. Kaverini kertoi tuon mulle kun oltiin yökoulussa ja kauhea mahakipu, AUTTOI!

Minkälaisia kokemuksia teillä on menkoista, koska haluaisin kuulla millaisia muilla on ?

Mutta toivottavasti autatte minua ❤️

Veri lähtee parhaiten (ja silloinkin huonosti) kun se ei ehdi kuivua ja sitä hankaa kylmällä vedellä ja suolalla.

Kuivuneet tahrat on käytännössä mahdotonta saada veks.

Ja menkkakipuihin auttaa mulla parhaiten liikunta. Kävely, juoksu vaikkapa.

Joo, mahdollisimman nopeasti kylmällä vedellä huuhtelee tahrat, niin lähtevät.
Jos on kuivunut, niin tahranpoistoainetta hieroo tahraan ja pesee normaalisti.
Miksi et särkylääkkeitä halua/voi ottaa? Ne auttaisivat parhaiten.

Niin kuivuneet kuiin tuoreetkin veritahrat liotetaan kylmällä vedellä. Liottamisen jälkeen niistä kuivuneista jää vielä värillinen läiskä. Sitä voi hinkata saippualla tai tahranpoistoaineella. Kyllä ne yleensä saa lähtemään, kunhan ei erehdy käyttämään kuumaa vettä, joka polttaa tahran lähtemättömästi kiinni. Lopuksi ne pestään normaalisti.

Riippuu kyllä ihan kipujen intensiteetistä että auttaako se liikunta. Itse en voisi kuvitellakaan liikkuvani niissä kivuissa, kun ei jalat pysy alla, hengittäminenkin on hankalaa ja ainoa mitä pystyy tekemään on maata sikiöasennossa odottamassa Litalginin vaikutusta. Onneksi se kuitenkin auttaa ja kipuja ei ole ihan joka kierrolla..

Lämmin juoma, villasukat jalkaan, huivi lantion ympärille. Eli lämpö auttaa (ei kuitenkaan kovin kuuma sauna). Pahimpana vuotopäivänä ei rankkaa liikuntaa. Ota kipujen alussa yksi Burana, helpottaa!