Tarvitsen apuja laihdutukseen ja ruokavalioon. HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lölleröjenkkakahva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lölleröjenkkakahva

Vieras
Olen aloittamassa täysremonttia elämässäni ja ihan hyvin on lähtenyt käyntiin. Käyn 3-6krt/ viikko n. 35-60min lenkillä ja välillä reilun tunnin pyöräilyllä ja joskus kotijumppaan. Ainoa mikä auheuttaa päänvaivaa on ruokavalio.

Millä ruoilla saisin pidettyä kalorit n. 1200kcal/pv ja niin ettei olisi sitten koko ajan nälkä? Karppaajaksi en ryhdy. Makeaa on ennen mennyt paljon ja nyt olen saanut niitä karsittua, mutta parantamisen varaa olisi siinäkin...

Olen 172cm pitkä ja painan 70kg. Mahassa on rasvaa ja isot jenkkakahvat löytyy, muuten olen tyytyväinen itseeni. Ennen lapsia painoin 62-64kg ja sillon olin mielestäni juuri hyvän kokoinen.

Osaisikohan joku ihana auttaa tässä? :) Haluaisin vaan niin kovasti taas litteän vatsan ja vyötärön esiin. Nyt olen vain keskivartalolihava. :(

Ensiks suosittelen netistä löytyvää kalorilaskuria.
Kannattaa syödä kunnolla, muute maha pitää rasvakerroksesta kynsin, ja hampain kiinni.
Aamuaerobinen tyhjään vatsaan. Kuppi kahvia on ok, jos ei tule pahaa oloa.
Aamiainen kannattaa syödä tunti aerobisen jälkeen. (kroppa on aamulla tyhjä hiilareista, joten kroppa käyttää rasvaa energiana.) Kannattaa käyttää paljo proteiinia niin lihakse ei niin pääse häviämään.
Ite onnistuin vierottamaan itteni makeasta juomalla teetä :) Hyvät rasvat on myös hyödyksi, joten kannattaa syödä pähkinöitä. Päivän hiilarit kannattaa painottaa aamuun, ja treenin ympärille. Iltapalaks sitten ruokaa, jossa ona paljo proteiinia. Kysy jos haluat tietää lisää :)

Vähennä kuitenkin niitä huonoja hiilareita. Vaihda vaalea leipä ruisleipään, pullat ja muut ylimääräiset herkut pois, perunan, pastan ja riisin tilalle keitettyjä kasviksia.

Mikä olisi hyvä aamupala? Kuitupuuro ja mehukeitto?? Entä väli- ja iltapalat? Kiitos muuten vastauksista... Ruisleipää syön nykyään enemmän kuin vaaleeta ja luulen että voisin jätää vaalean leivän kokonaan pois.

Mitä tuolla aerobisella liikunnalla tarkoitetaan? Entä mitä on liikkuvuusharjoittelu?

Ruuasta perusasiat on hallussa, mutta aamu-, väli- ja iltapalat tuottaa tuskaa. Perunan, pastan ja riisin määrää pystyn tiputtamaan, mutten aio kokonaan niitä jättää.

mikä liikunta olisi tehokkain vatsarasvalle ja jenkkiksille?

Aamupalalle hiilaria, ja proteiinia. Proteiini pitää nälän poissa. Kannattaa vaikka syyä puuroa, ja raejuustoa sekasin. Saattaa kuulostaa pahalle, mutta itestä ainakin hyvää. Hedelmä,rahka, ja ruisleipää on kans hyvä aamupala.
Ruisleipä on parempi vaihtoehto kuin vaalea leipä, ja kannattaa vaihtaa vaalea makaroni tummaan.
Aerobinen on rasvaa polttava. Kannattaa myös venytellä säännölliseti.
Kannattaa treenata kroppaa tasapuolisesti, ja kunnon painoilla. Se ei auta jos teet pelkkiä vatsoja. Vatsalihakset on sama lihasryhmä niinkuin muutkin. Muista myös palautua treenistä. Maitorahka, ja hedelmä on hyvä välipala. Se on hyvä nyrkkisääntö protskun kanssa,että n.30g joka aterialla.

Ruoat ehkä selkeytyi, mutta tuo aerobinen liikunta... Mitä se siis on, mitä pitää tehdä että tekee aerobista juttuu?! Ei ummarra. :D

Miten muuten toi rahka, paljonkos sitä voi syödä/päivä? Vähärasvainen vai tavis? Muitakin aamu-, väli- ja iltapalavinkkejä otan vastaan! :)

mikä liikunta olisi tehokkain vatsarasvalle ja jenkkiksille?

Tämän minäkin haluaisin tietää! Mielestäni sinä olet aloittanut hurjalla määrällä liikuntaa, jos vertailukohtana on ettei ennen mitään? 3krt viikossa puoli tuntia kerrallaan ei sitä vielä ole, mutta kuudesti tunti mielestäni jo on, siis nollaan verraten.

Luulenkin, että suuri osa nälän tunteesta johtuu a) vähentyneestä ravinnonsaannista b) lisääntyneestä liikunnan määrästä. Liikunnan jälkeen kun tulee nälkä! Eli tässäkin maltti olisi valttia. Pitäisi siis vähitellen lisätä liikunnan määrää ja vähitellen vähentää ruokamäärää. Kerralla jos kaikki muuttuu, kroppa varmasti protestoi.

Yks tärkeimmistä asioista on säännöllinen ruokavalio. Mainitsin jo siitä kalorilaskurista. Sinne laitat päivittäin kaiken mitä syöt. Sinne on hyvä myös suunnitella päivän, ja vaikka seuraavien päivien ruoat. Sieltä näkee sitten protskut/hiilarit/rasvat. Eikä kannata panostaa vaan jenkka-kahvoihin, ja vatsaan. Kannattaa treenata koko kroppaa monipuolisesti. Netistä lötyy paljon kotitreenejä, ja kotonakin voi treenata hyvin.
Suosittelen rasvattomia rahkoja. Kaupasta löytyy ainakin 4maitorahkaa jotka on mietoja. Niitä itse syön pelkästäänki. Sen verran syöt rahkaa miltä tuntuu, ja miten sovitat sen ruokavalioos. Itellä saattaa mennä päivässä kahesta purkista kolmeenki purkkiin.
Se on aamuerobinen esim jos lähet heti herättyäs tunnin lenkille(tyhjään vatsaan). Tunnin päästä lenkistä sitten aamupala. Voi toki syödäkkin ennen lenkkiä. Itellä toimi tyhjällä vatsalla.
Vatsatreenissä kannattaa tehä staattisia pitoja esim hoover. Vatsapyörä on kans hyvä väline treenata vatsoja.

Yhteistyössä