tarvitsen neuvojanne!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivotov

Vieras
Kertokaa miten minun tulisi suhtautua noin 3-vuotiaan vitinään,natinaan, kiukutteluun ja tottelemattomuuteen?! Tuntuu ettei mun pää enää kestä kun mikään ei tunnu tepsivän! Siis hän ei enää osaa puhua normaalisti vaan vitisee aamusta iltaan, samoin kiukuttelee melkeen joka asiasta kun ei mene niinkuin hän haluaa ja välillä ihan muutenkin vaan...Eikä tottele sitten yhtään vaikka kuinka rauhallisesti ja yksinkertaisesti yritän hälle puhua ja selittää. Nyt olen huomannut että huudan paljon enemmän ja välillä raivoan, omat hermotovat ihan lopussa ja siittä mulla on todella huono omatunto! Antakaa vinkkejä ja keinoja muuttaa tätä arkea parempaan?

olen ite huomannut että mitä enemmän antaa lapselle huomiota ja lukee kirjoja ym. yhteistä touhua niin sitä rauhallisempi lapsi on. silloin kun on paljon muuta asiaa hoidettavana ja siivousta ym. lapsesta huomaa heti kun ei saa tarpeeksi huomiota. kannattaa aina välillä pitää yhteisiä hetkiä askareitten ohessa.

ootteko vaan kotosalla kahdestaan? oisko hyvä sauma sun mennä töihin ja hänen tarhaan? pysyisitte kumpikin kotona sitten paremmalla tuulella. liikunta auttaa muuten siihen, ettei ite hermostu juuri ollenkaan, paineiden purku siis. ja mää jos joutusin olemaan vuosikausia kotona, niin olishan pinna tiukalla. tyytyväisellä äidillä on tyytyväiset lapset -sanon taas, kun se on totta.

Kotona ollaan joo,muttei kahestaan vaan meillä on myös 6kk vauva joka osaltaan selittää tuon kiukuttelun sun muut mutta jotenkin tuntuu että tämä pahenee päivä päivältä, varsinkin oma ärtymys :( Ja joudun melkein koko ajan yksikseen hoitamaan lapset vaikka mies onkin. Mies kyllä auttaa aina kun pystyy mutta ne ajat on aika vähissä. Eniten mua harmittaa tämä oma käytökseni kun en enää pysty hillitsemään itseäni vaan hermostun jo pienestä ja sitten on vielä huonompi olo kun tajuaa että taas tein itse väärin :(

meillä tuo aikakausi tulee aina silloin tällöin. ei onneksi kovin kauaa kestä. jotenkin tuntuu minunkin hermot lyhentyneen toisen lapsen syntymän jälkeen. ei kestä kuunnella isomman natinaa pitkää kun hermostun ja komennan.

Yhteistyössä