tarvitsen nyt apuja.. (kun oma pää leviää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
lapsen nukkumisesta on kyse.. ei töi mikään hyvä nukkuja ole ikinä ollut mutta nyt en enää jaksa... mitä mun pitäis tehdä, miten mä toimin.. jotainhan mä teen väärin kun tää vaan jatkuu ja jatkuu... |O

poika heräilee öisin itkemään unissaan.. se alkaa pienellä kitinällä ja yltyy kunnon karjunnaksi, toki menen aina katsomaan että mikä on hätänä, koitan rauhotella mutta ei auta.. ei auta silittely,ei hyräily, ei laulaminen, ei syliin ottaminen, ei paijaaminen, ei puhuminen...
huuto yleensä yltyy kun yritän ottaa syliin tai vastaavaa..
kun mikään noista rauhoittelu keinoista ei auta niin koitan herätellä pojan, lopulta rauhoittuu ja herää.. koitan kysellä koko ajan että mikä on hätänä, kun on hereillä niin kysyn näkikö pahaa unta, sattuuko, mikä on mutta jätkä ei vastaa..
kun rauhoittuu pistän takas sänkyyn johon nukahtaa suht heti.. mutta huuto alkaa myöhemmin uudestaan.. :(

mä en tiedä mikä sillä on, miks mä en saa sitä rauhottumaan.. kun se kirkuu et äidin syliin,äiti älä koske,omaan sänkyyn... siis aina sitä vastaan mitä teen, jos otan syliin niin kirkuu tahtovansa sänkyyn etc.
siinä kun itse on väsy, mikään ei auta.. mä en voi sille mitään että tulee jotenkin niin ahdistunut olo, kun oikeasti haluaisin ravistaa poikaa... heittää sen johonkin.. siis tehdä jotain pahaa :( en tietenkään tee, mutta ne pelkät ajatuksen ahdistaa paljon... kun mä en selkeästi osaa omaa lastani rauhoittaa öisin :(
kun se huuto on ihan älytöntä, kun en ymmärrä mistä johtuu ja miksi ei rauhotu.. ja tämä vaikuttaa ian seuraavana aamuna niin että mä oon kiukkuinen pojalle, siis en jaksa yhtään kitinää siltä.. :(
huudollaan se herättää myös miehen, ja naapurit.. ja sekin ahdistaa :(

auttakaa nyt kiltit... mitä toi poika itkee ja miksi... ja millä ihmeellä mä saan sen loppumaan.. kun en mä jaksa enää.. ikää on kohta 3v ja jotenkin sitä toivois että pikkuhiljaa sitä sais nukkua ilman huutokonsertteja...

niin ja siis en todella halua enkä aio satuttaa lasta, se on vaan joku ihme ajatus mikä tulee nimenomaan noissa hysteerisissä yöhuudoissa mieleen.. kun en tiedä mitä tekisin..
turhauttaa, surettaa,ahdistaa..

Olisko yöllisiä kauhukohtauksia? Onko pojalla silmät sillon auki? Saako häneen kunnolla kontaktia?

Meidän tytöllä tuli kans päälle 2 veenä tosi useesti kauhukohtauksia. Keskimäärin 5 kertaa viikossa. Ja ne tuli pääosiltaan parin tunnin sisällä nukahtamisesta. Silmät oli auki mutta tyttö oli täysin hysteerinen. Ei saanut koskee, tyttö oli kuin paniikissa. Se oli kamalaa, kyllä siinä jonku kerran pääs itku itteltäki ku se tuntu niin rankalta. Ne menee ohi ajallaan eikä niihin kauheesti mikään auta, meillä ainakaan auttanu. Illat vaan yrittää rauhottaa mahdollisimman rauhallisiksi.

meillä oli yöllisiä kauhukohtauksia n.3-6 vuoitaana lapsella, ei siihen auttanut mikään muu kuin että otti lapsen viltin sisään ja painui parvekkeelle istumaan missä juttelin tähdistä ja muusta ja heräsi pikkuhiljaa...oli kyllä tosi rankaa aikaa kun yh j atöihin piti nousta 5 aamulla...nykyään kyseinen lapsi on ruvennut kävelemään unissaan pienen itkun kera mutt areagoi ja rauhoittuu nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ootko neuvolasta kysyny apuja tohon tilanteeseen?

en oo, varmaan pitäis soitella.. kun en tiedä mistä noi johtuu, onko pahoja unia, kipuja vai mitä.. aj kun hulluinta on että suht samoihin aikoihin joka yö tapahtuu..

kun alkaa itkemään niin tuntuu ettei olis ollenkaan hereillä mutta esim vastailee kysymyksiin: otatko vettä ym. mutat ei rauhoitu.. ja tosissan kun ei sais koskea eikä puhua tai mitään.. kunnes yht äkkiä pitääkin päästä äidin syliin missä sitten lopulta rauhoittuu.. kokoajan puhun rauhallisella äänellä, rauhoittelen... mutats illä ei tunnu oleavn tehoa.. nyt viimeyönä kannettiin kahteen otteeseen se alakretaan, kaikki valot päälle.. koitan tosissaan kysellä että mikä on, mutta siihen ei vastaa.. vastaa kysmyksiin ottaako vettä, haluaako syliin ym
ja nää tulee yöllä n.4-5 tuntia nukahtamisesta.. eka tulee 00-2 ja seuraava sitte 3-5 välisenä aikana.. josksu tulee noita enemmänkin...